URL parameters submitten naar MySQL DB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Java Developer

Functieomschrijving Met jouw expertise zorg je als java developer voor de meest plezierige en efficiënte klant ervaring. Met jouw state-of-the-art-systemen verbeter je onze business en maak je echt impact! Want als je in ons tech team werkt, houd je jezelf en Nederland in beweging. Wij zijn continu bezig onze business en processen te optimaliseren, zodat we onze klanten en kandidaten meer gemak, snelheid en transparantie kunnen bieden. Impactvolle tech, daar doen we het voor. wat ga je doen? Met jouw slimme en gave oplossingen breng je mensen en werk dichter bij elkaar. Samen met jouw team uiteraard. Binnenstromende functionele vragen

Bekijk vacature »

Java Developer Noord-Nederland

Heb jij een passie voor technologie en ben jij altijd al als eerste op de hoogte van ontwikkelingen en innovaties? Weet jij hoe je de verbinding moet maken tussen business en techniek? Dan ben je welkom bij ons! Wat ga je doen? Als Java developer bij CGI ga je deel uitmaken van de grootste en meest actieve Java community van Nederland. Je levert een bijdrage aan de technische realisatie van complexe systemen voor onze klanten. Hierbij maak je in eenvoudige taal aan de klant duidelijk welke softwareoplossingen op zijn of haar organisatie van toepassing kunnen zijn. Je weet voor onze

Bekijk vacature »

.NET/C# ontwikkelaar

Ben jij de .Net ontwikkelaar die ons team komt versterken? Wat ga je doen? Als ervaren.Net/C# onwikkelaar zet jij jouw skillset in bij het ontwikkelen van nieuwe financiele applicaties en diensten die niet door de standaard systemen volledig worden geautomatiseerd. Je waarborgt de kwaliteit en security in ASP.Net en C#. Je komt te werken in multidisciplinaire Scrum/Agile team en samen zorgen jullie ervoor dat de transitie naar Cloud zo goed mogelijk verloopt. Wat breng je mee? Je klantgericht en enthousiast. Je loopt voorop in architecturen, tools en technieken die helemaal van deze tijd zijn. Daarnaast heb jij: • Afgeronde HBO-

Bekijk vacature »

ICT projectleider

Ben jij opzoek naar een uitdagende functie als ICT projectleider? Ben jij graag dynamisch bezig met het bedenken van IT-oplossingen bij de actualiteit in de zorg? Lees dan snel verder. ICT projectleider Rotterdam, Fulltime Wat ga je doen? Als ICT-projectleider bedenk jij samen met de leverancier naar de beste oplossingen voor het registreren van patiëntgegevens van verschillende zorginstellingen en zorg jij ervoor dat het soepel verloopt. Daarnaast ben je bezig met het verbeteren van de bestaande IT-processen en bedenk je graag ook nieuwe processen. Jij zorgt er voor dat de gebruikers goed kunnen werken met de applicaties; IT-procedures werkinstructies en

Bekijk vacature »

Fullstack PHP developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie zit in de reisbranche en is daarmee marktleider binnen hun segment. Ze zijn bezig om dit internationaal uit te rollen en daar kan jij een belangrijk onderdeel van uit gaan maken. Ze werken in een mooi pand in Amsterdam met ongeveer 30 personen. Iets minder dan de helft bedraagt de IT-afdeling, hierbij moet je denken aan developers en support medewerkers. Functieomschrijving Voornamelijk werk je hier aan de backend echter zal je ook op de front-end een bijdrage gaan leveren. Ze werken hier met Laravel, Vue.js en MySQL. Er wordt hier ook veel aandacht besteed aan code reviews

Bekijk vacature »

Cloud Engineer

Senior Cloud Engineer Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren Cloud Engineer en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Wat mag je nog meer verwachten? Als je met ons de uitdaging aangaat dan bieden we je het volgende: Dienstverband voor onbepaalde tijd Salaris tussen de € 4.000,- en € 4.500,- bruto per maand

Bekijk vacature »

Developer / .NET Core

Bedrijfsomschrijving Voor een technisch bedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een Software Developer. Het betreft een bedrijf dat IT oplossingen ontwikkelt voor hun klanten, bestaande uit ruim 50 medewerkers, verdeeld over verschillende teams. Het is een platte organisatie met een vlotte besluitvorming, een informele cultuur en veel passie voor het vak. Als Developer werk je samen in een development subteam dat bestaat uit ongeveer 7 personen. Je werkt samen met developers, business analisten en een projectleider. Samen werken jullie aan klantspecifieke oplossingen waarmee processen geautomatiseerd worden, processen met elkaar verbonden worden of waarmee het gebruik van

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

UPS Nederland zoekt een Senior Developer C# * Remote werken mogelijk Wil jij werken aan complexe IT-systemen bij een van de grootste logistieke werkgevers ter wereld? Als ontwikkelaar bij UPS werk je aan opkomende technologieën en DevOps processen om ervoor te zorgen dat onze logistieke processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Dit ga je doen Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en concepten, bouwt efficiënte en testbare code, identificeert en integreert modulaire

Bekijk vacature »

Tibco Developer / Architect - Public Transport

Kun jij voor onze OV-klanten missiekritische bedrijfsapplicaties in Tibco tooling ontwerpen en bouwen die geschikt zijn voor de toekomst? Wat ga je doen? Voor onze OV-klanten ontwerpen en bouwen we missiekritische systemen die in het hart van de bedrijfsvoering staan. Zoals systemen die de sensoren op de treinen elke seconde meten en direct analyseren. Ontstaat er een uitzonderingssituatie zoals bijvoorbeeld sterk oplopende temperaturen, verslechtering van de remmen, een deur die vastzit of grote drukte in de trein, dan grijpt onze software in en stuurt relevante signalen naar het hoofdkantoor. De trein kan dan in onderhoud genomen worden, de conducteur krijgt

Bekijk vacature »

Java Software Ontwikkelaar

Heb jij ervaring met applicatieontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische applicaties? Wil je graag het verschil maken voor onze projecten bij de Nederlandse overheid, sociale zekerheid en gezondheidszorg? Wil je deel uitmaken van een zeer succesvol team? Wat ga je doen? De wereld om ons heen verandert in snel tempo. We zien dat technologie een steeds belangrijkere rol speelt in onze samenleving. CGI bouwt innovatieve oplossingen voor deze veranderende wereld. Met jouw team bouw je aan slimme oplossingen voor de digitale overheid, onder andere voor onze opdrachtgevers in de sociale zekerheid en gezondheidszorg. Als ervaren Software Ontwikkelaar houd je je

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen in een DevOps team van 5 man/vrouw groot. 4 daarvan houden zich bezig met het (door)ontwikkelen van de applicaties en 1 iemand is verantwoordelijk voor het testwerk. Echter, doordat ze steeds meer geautomatiseerd testen en richting CI/CD willen gaan, zal jij je daar ook zeker mee gaan bemoeien! Zoals gezegd kom je in een erg complexe omgeving terecht. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat je met diverse Europese lidstaten en veel verschillende componenten te maken hebt. Dit maakt het daardoor erg uitdagend, maar niet minder leuk! Daarnaast zijn zij

Bekijk vacature »

.NET Developer C# Web-development

Bedrijfsomschrijving Onze klant levert kwaliteitsdienst binnen zijn sector, het niveau van de Nederlandse sector is internationaal bekend! De organisatie richt zich op het waarborgen van deze kwaliteit en voorziet een groot aantal klanten in het MKB van jaarlijkse keuringen. Je komt te werken binnen een team van ongeveer 10 medewerkers waarbij de focus ligt op de doorontwikkeling en het implementeren van oplossingen in het applicatielandschap. Binnen deze organisatie werken ze met diverse Scrum/Agile teams, het is dan ook belangrijk dat je ervaring hebt met deze werkwijze en het leuk vindt om op deze manier te werk te gaan. Het betreft

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

UPS Nederland zoekt een Senior Developer C# * Remote werken mogelijk Wil jij werken aan complexe IT-systemen bij een van de grootste logistieke werkgevers ter wereld? Als ontwikkelaar bij UPS werk je aan opkomende technologieën en DevOps processen om ervoor te zorgen dat onze logistieke processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Dit ga je doen Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en concepten, bouwt efficiënte en testbare code, identificeert en integreert modulaire

Bekijk vacature »

Lead Developer / C#.NET / coördinatie / meewe

Bedrijfsomschrijving Bij dit innovatieve productiebedrijf met 1000+ medewerkers wordt maatwerksoftware gemaakt, van het totale ERP pakket tot applicaties waar externe klanten gebruik van maken. Deze software wordt ontwikkeld met technieken als C#, .NET Core, ASP.NET, JSON en webservices met een front-end van Javascript / Angular. De nadruk ligt op de back-end. Als Lead Developer ben jij degene die het overzicht houdt op het ontwikkelproces van begin tot eind, je bepaalt de architectuur en stuurt het team van zo'n 5 ontwikkelaars aan. Wanneer er vanuit de business verzoeken komen voor nieuwe features of aanpassingen, ben jij degene die prioriteiten bepaalt. Je

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

We are hiring a Full Stack Developer for our Eindhoven office in The Netherlands to help us meet our ambitious growth targets. You will have the opportunity to work alongside our data engineers at a huge IoT company, contributing to the design and implementation of a big data platform that will be able to support our business analysts, data scientists and is the foundation of our AI/ML use cases. You will: build new full-stack features on our big Hue data platform design and implement streaming data pipelines with real time analytics integrate third party APIs to facilitate the collection and

Bekijk vacature »
Matts Tuijn

Matts Tuijn

22/01/2021 20:17:35
Quote Anchor link
Goedenavond allemaal,

Als beginnend en 'zelf-aanlerend' PHP gebruiker probeer ik het volgende te bereiken:

Ik gebruik een applicatie die data naar een webserver kan sturen middels een URL met variabelen. De data die in deze variabelen zit, wil ik graag opslaan in een database. De variabelen worden door de gebruiker van de applicatie ingevoerd. De applicatie werkt op basis van .xml bestanden om pagina's weer te geven in een desktop GUI.

Hierin kan ik ook berichten definieren, met een URL waar de data heen moet:
Quote:
<message id="test.msg" type="http" inactiveAdvisory="${psu.advisory.com}">
<url>http://127.0.0.1/test.php?Firstname=$disfname&amp;LastName=$dislname&amp;Role=$disrole</url>
<response />
</message>

In bovenstaand voorbeeld zijn 'Firstname', 'Lastname' en 'Role' de columns in mijn database tabel, en de waarden $disfname, $dislname en $disrole de variabelen die door de gebruiker in de GUI worden ingevuld en dus in de database tabel moeten worden gesubmit.

Het is me gelukt om een script te schrijven (test.php) en als ik daarin variabelen declareer, lukt het me om de waarden die daarin staan te inserten in de database tabel, maar ik mis nog het stukje om data van een 'externe' URL te gebruiken. Ik ben al een week hiermee bezig en het wil me maar niet lukken. Onderstaand de code van mijn test.php script.

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$servername
= "localhost";
$username = "root";
$password = "";
$dbname = "messageserver";

$conn = new mysqli($servername, $username, $password, $dbname);

if ($conn->connect_error) {
  die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}

$stmt = $conn->prepare("INSERT INTO `testtabel` (FirstName, LastName, Role) VALUES (?, ?, ?)");
$stmt->bind_param("sss", $FirstName, $LastName, $Role);

$stmt->execute();

echo "Nieuwe regel toegevoegd!";

$stmt->close();
$conn->close();
?>

Ik ben overigens niet opzoek naar een kant-en-klaar antwoord (als dat al mogelijk is..) maar liever een paar aanwijzingen. Ik probeer het mezelf tenslotte allemaal aan te leren :)

Dank alvast!
Matts

PHP hulp

PHP hulp

19/04/2021 04:32:22

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2021 20:29:50

Aad B

Aad B

23/01/2021 21:29:24
Quote Anchor link
Misschien simpel iets met GET params:
Code (php)
1
$stmt = $conn->prepare('insert into tabel values ($_GET["var_1"]
Dit haalt de waarden uit de http aanroep van de app. De URL met variabelen moet dan de bijpassende aanroep doen:
Code (php)
1
http://jouw_pagina.php?var_1='12345'
var_1 stuur je dan met een ; separated string of als meedere get variabelen
Een en ander afhankelijk van hoe je app de data verzend. Kan je dat sturen of is het een vast formaat?
Gewijzigd op 24/01/2021 10:31:49 door Aad B

Matts Tuijn

Matts Tuijn

24/01/2021 11:01:37
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/01/2021 20:29:50:

Hi Ariën,

Dank voor je reply. Dit lijkt inderdaad een waardevolle functie te (kunnen) zijn. Dat zou betekenen dat ik de waarde(s) die deze functie van de URL maakt in een array moet zetten om die vervolgens verderop in het .php bestand op de server in een SQL statement moet plaatsen?

Toevoeging op 24/01/2021 11:10:55:

Aad B op 23/01/2021 21:29:24:
Misschien simpel iets met GET params:
Code (php)
1
$stmt = $conn->prepare('insert into tabel values ($_GET["var_1"]
Dit haalt de waarden uit de http aanroep van de app. De URL met variabelen moet dan de bijpassende aanroep doen:
Code (php)
1
http://jouw_pagina.php?var_1='12345'
var_1 stuur je dan met een ; separated string of als meedere get variabelen
Een en ander afhankelijk van hoe je app de data verzend. Kan je dat sturen of is het een vast formaat?

Goedemorgen Aad,

Dit lijkt mij inderdaad een stuk eenvoudiger. De app die de data submit via de http request vereist alleen wel dat de variabelen tussen {} staan (en volgens mij wordt php daar niet zo blij van??) en dat variabelen gescheiden worden door
Quote:
&amp;
. Ik kan de URL zelf bepalen in een XML bestand (zie mijn eerste bericht) mits ik mij aan de bovengenoemde beperkingen houdt van de ${} en de &amp;.

Er zijn verschillende soorten berichten, maar ik kan zelf bepalen in welke volgorde de data (maw de variabelen) in de URL staan. Ik zit nu alleen naar mijn php script te kijken, en vermoed dat ik een variabele mis waardoor de SQL query niet werkt. Bij het binden van de parameters noem ik '$FirstName', '$LastName' en 'Role', terwijl de values in de SQL query als ? staan. Wanneer ik in mijn browser 'http://127.0.0.1/script.php?FirstName=Berend&LastName=Botje&Role=Kapitein' invoer, krijg ik netjes de echo 'Nieuwe regel toegevoegd!' te zien, maar in mijn database gebeurt helemaal niets..

Hartstikke interessant en leuk om mezelf PHP, XML en SQL aan te leren, maar soms ook wel eens frustrerend ;-)

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

24/01/2021 13:12:49
Quote Anchor link
Om te zien wat er fout gaat, zul je de error vanuit PDOException op moeten halen.

Zie ook het voorbeeld onderaan deze link: https://www.w3schools.com/php/php_mysql_prepared_statements.asp (met de try/catch methode)

Aad B

Aad B

24/01/2021 13:42:54
Quote Anchor link
Matss je krijgt via
Code (php)
1
http://127.0.0.1/test.php?Firstname= etc
al iets binnen voor PHP en begin eens met een
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
.
.

echo $_GET["Firstname"];
echo $_GET["Lastname"];
echo $_GET["disrole"];
.
.

?>
om te kijken of wellicht de hele regel of een deel van de regel in Firstname staat? Als dat zo is dan kan je de regel verder binnen php wel ontleden.
Gewijzigd op 24/01/2021 14:05:15 door Aad B

Matts Tuijn

Matts Tuijn

24/01/2021 14:31:33
Quote Anchor link
Yes het is me eindelijk gelukt!
Ik heb een nieuw php script geschreven met behulp van bronnen op het internet, en enkele aanpassingen in het xml bestand van de applicatie die de data verstuurd middels de HTTP request.

Even ter referentie mijn 'nieuwe' code, mocht iemand anders ooit met een vergelijkbaar issue zitten:

Quote:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
$link
= mysqli_connect("localhost", "MijnGebruikersnaam", "MijnWachtwoord", "messageserver");

if($link === false){
    die("ERROR: Could not connect. " . mysqli_connect_error());
}

$sql = "INSERT INTO `test` (firstname, lastname) VALUES (?, ?)";

if($stmt = mysqli_prepare($link, $sql)){
    mysqli_stmt_bind_param($stmt, "ss", $FirstName, $LastName);

$FirstName = $_REQUEST['firstname'];
    $LastName = $_REQUEST['lastname'];

if(mysqli_stmt_execute($stmt)){
        echo "Nieuwe regel toegevoegd!.";
    }
else{
        echo "ERROR: Could not execute query: $sql. " . mysqli_error($link);
    }
}
else{
    echo "ERROR: Could not prepare query: $sql. " . mysqli_error($link);
}

// Close statement
mysqli_stmt_close($stmt);

// Close connection
mysqli_close($link);
?>

En nu lekker verder spelen, dank beiden voor jullie input en hulp!
Matts

Ad Fundum

Ad Fundum

24/01/2021 15:23:52
Quote Anchor link
Goed gedaan met prepared statements!
Nog 1 advies: zet je PHP bestand niet in de webroot van de webserver, mocht die ooit verkeerd geconfigureerd zijn en PHP als tekst laten zien, dan weet niet iedereen je wachtwoord.

Matts Tuijn

Matts Tuijn

25/01/2021 19:00:45
Quote Anchor link
Hi Ad,

Ja daar had ik al wel over nagedacht, maar toch bedankt voor de reminder :)
Voor nu werk ik lokaal met Xampp, van welke ik de connectie naar buiten toe volledig heb afgeknepen.

Aad B

Aad B

25/01/2021 21:29:03
Quote Anchor link
Mooi dat het goed gelukt is en Xampp is prima voor de lokale connectie en ontwikkelen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.