URL rewrite en htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

G Jansma

G Jansma

08/03/2019 20:17:13
Quote Anchor link
Het klinkt misschien niet heel logisch, maar het is gewoon één site hoor. Geen site in een site (voor mijn gevoel althans niet). Omdat ik graag een gebruikerssysteem in mijn site wilde, maar ik dat zelf niet voor elkaar kreeg, dacht ik aan Wordpress. Toen heb ik het uiteindelijk in Wordpress gezet. Waarbij ik dus gebruik maak van een aantal functionaliteiten van WP (gebruikerssysteem, wat plugins, pagina's, dashboard), maar verder geen last heb van teveel ballast.

Ik gebruik overigens dezelfde databaseconnectie.

Ik zie het zelf nog niet echt voor me hoe ik nou mijn probleem kan verhelpen. Add-ons zelf maken is mijn kennis te beperkt voor vrees ik. Die get_query_var snap ik al niet echt wat ik daarmee aan zou moeten.

Ik ben op het moment de draad een beetje kwijt welke kant ik op moet. Ik dacht dat ik bij de .htaccess op de goede plek zat.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:13:19
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/03/2019 20:36:32
Quote Anchor link
Die .htaccess zou je niet nodig moeten hebben als je het goed wilt doen.
Benut dus de mogelijkheden die Wordpress je biedt in plaats van zelf een constructie in een constructie te bouwen, op een manier die in het algemeen wordt afgeraden.
Straks update Wordpress iets, en wordt de .htaccess overschreven en 'breekt' je kalender, of beperkt Wordpress het vrije gebruik van PHP in de templates (die zijn NOOIT bedoeld voor PHP) en 'breekt' je kalender. Je weet nooit wat er in de toekomst verandert als je een exotische methode gebruikt.

Ik heb in mijn vorige post een linkje gegeven naar een pagina met uitleg over het bouwen van een add-on. Het is minder complexer dan je denkt, en je hoeft minder fratsen uit te voeren om Wordpress te verbouwen (wat je ook niet behoort te doen). Er zijn zoveel basisfuncties van Wordpress die je in je kalender add-on kan verwerken: queries uit zijn eigen library, de URL-ontleed-functies (die je nodig zal hebben), navigatie-functies, functies om de data uit Wordpress op te halen. Ook kan je makkelijk de boel aanpassen en makkelijk vervangen door een nieuwe versie.
Gewijzigd op 08/03/2019 20:37:50 door - Ariën -
 
G Jansma

G Jansma

08/03/2019 21:11:35
Quote Anchor link
Ik wist eigenlijk niet dat dat niet de bedoeling was. Werkt overigens behoorlijk prettig dus kan het je zeker aanbevelen. Als Wordpress dat zou wijzigen dan ploft de hele site, laten we hopen dat dat nooit gaat gebeuren.

Ik kwam dit net tegen tijdens een zoektocht:
https://codepen.io/the_ruther4d/post/custom-query-string-vars-in-wordpress

Dankzij jullie word ik altijd op de goede weg geholpen qua zoektermen en vocabulaire, want zelf ben ik daar niet zo in thuis. Ga het nu even laten rusten, maar dat ga ik morgen maar eens proberen. Dat moet zo ongeveer zijn waar ik naar op zoek ben. Bedankt voor de hulp beide!

Edit: Bij nader inzien lijkt dat toch niet helemaal te zijn wat ik zoek.
Gewijzigd op 08/03/2019 21:14:01 door G Jansma
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.