URL Rewriting -> Hulp nodig (2)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »
Machiel K

Machiel K

16/06/2012 09:52:26
Quote Anchor link
Hallo, ik ben er nu uitgekomen via me andere topic dat dit in mijn .htaccess staat.

RewriteEngine on
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([^\.]+)$ $1.php [NC,L]
RewriteBase /

Ik werk nu met dit (bestandje heet: pagina.php)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$page
= $_GET['pagina'];
if($page){
if(file_exists('pagina/'. $page.".php")){
include('pagina/'.$page.".php");
}
else{
include("404.php");
}
}
else{
include("pagina/homepagina.php");
}

?>

En op de plek waar ik de pagina wil hebben staat
Code (php)
1
<?php include("pagina.php"); ?>
Ik hoef alleen maar de tekst erin te zetten en dan komt die op de plek van waar ik hierboven de include zet.

Misschien zoals je al ziet heb ik al mijn pagina's in het mapje /pagina staan. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn link:
domein.nl/index.php?pagina=homepagina -> domein.nl/homepagina word met behulp van de bovenstaande .htaccess ?

Alvast bedankt (:
Gewijzigd op 16/06/2012 09:57:40 door Machiel K

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 03:01:00

John Vlaasen

John Vlaasen

16/06/2012 10:16:35

Machiel K

Machiel K

16/06/2012 14:15:12
Quote Anchor link
Hier haal ik niet veel uit ..

Hoe kan ik met deze regel:
RewriteRule ^/(.*)/(.*)/(.*)/ index.php?id=$1&maat=$2&model=$3
Dan veranderen dat mijn domein.nl/index.php?pagina=paginanaam domein.nl/pagina/paginanaam word?

Ik snap er weinig van, anders kon ik het zelf wel veranderen denk ik.

Alvast bedankt.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

16/06/2012 17:34:01
Quote Anchor link
Ik gebruik dit:

Code (php)
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ index.php?pagina=$1 [L,QSA]

Wouter J

Wouter J

16/06/2012 18:29:01
Quote Anchor link
Machiel, je begrijpt HTACCESS verkeerd, precies zoals heel veel andere beginners.

Code (php)
1
RewriteRule ^/(.*?)/$ index.php?page_name=$1

HTACCESS is niet:
Als ik index.php?page_name=Hello-world intyp wordt ik doorverwezen naar /Hello-world/

HTACCESS is wel
Als ik /Hello-world/ intyp krijg ik de pagina index.php?page_name=Hello-world te zien.

Wil je wel dat index.php?page_name=Hello-world wordt doorverwezen naar /Hello-world/ dan zul je de url index.php?page_name=Hello-world moeten matchen en die veranderen naar /Hello-world/ met de flag [R] erbij, zodat de url ook veranderd wordt.
Code (php)
1
RewriteRule ^/index.php?page_name=(.*?)$ /$1/ [R]

Machiel K

Machiel K

16/06/2012 22:00:43
Quote Anchor link
@ Wouter :

Ik wil juist ook het gene dat onder "HTACCESS is wel" staat.

@ Nick :
Dankjewel ik zal het morgen proberen, hij zal vast wel werken.

Wel dan nog een vraag: Als ik @ Nick zijn regel gebruik in de htaccess, moet ik dan zoals ik nu ook steeds doe:
<a href=index.php?pagina=home> </a> of <a href=/home> </a> ("home" als voorbeeld)

Alvast bedankt.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

16/06/2012 22:04:08
Quote Anchor link
Nee, dan moet je gewoon /home gebruiken. index.php?page=home werkt dan ook nog wel steeds.

Machiel K

Machiel K

16/06/2012 22:11:38
Quote Anchor link
Hij doet het @ Nick, heel erg bedankt!
Gewijzigd op 17/06/2012 08:38:50 door Machiel K

Patrick vd Pols

Patrick vd Pols

16/06/2012 22:48:01
Quote Anchor link
Niet moeilijk doen, gewoon generaten :P

http://www.generateit.net/mod-rewrite/

Wouter J

Wouter J

16/06/2012 22:54:09
Quote Anchor link
Achja, laten we overal tools voor gebruiken zodat we over een jaar niet meer weten wat er nou echt gebeurd....

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.