URL shortener en blog in dezelfde root folder

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Shaun Janssens

Shaun Janssens

08/07/2011 22:44:47
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Allereerst, ik ben nieuw hier dus ik weet niet 100% of deze vraag hier of ergens anders thuishoort.

Mijn probleem:
Ik heb een blog op www.sh4un.be, voor mooie url's gebruik de software .htaccess met volgende code:
Quote:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^.+$ index.php [L]
</IfModule>




Maar nu wil ik ook een url shortener, uiteraard op dezelfde root, anders zou het dom zijn een url shortener te gebruiken he.
Deze maakt per link een korte link zoals: sh4un.be/1 daarna komt sh4un.be/2 dan sh4un.be/3 en ga zo maar door. Met andere woorden wordt er enkel gebruik gemaakt van cijfers. Deze simpele url shortener (Lessn) gebruikt volgende .htaccess:
Quote:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule (.*) index.php?token=$1 [QSA,L]
</IfModule>




Als ik de .htaccess code van m'n blog als eerste zet dan zal m'n blog werken, maar m'n url shortener niet. Omgekeerd zal de url shortener wel werken maar m'n blog niet.

Mogelijke oplossing:
Als ik de code van de url shortener aanpas zodat hij enkel in werken treed als de url enkel cijfers bevat en niet langer is dan 6 karakters lang dan zou dit in mijn ogen moeten werken. Uiteraard weet ik helemaal niks van .htaccess dus het kan even goed zijn dat ik het totaal fout heb.

Mijn vraag:
1. als m'n mogelijke oplossing zou werken, hoe kan ik dit dan uitvoeren?
2. indien m'n eerste vraag onbeantwoord kan worden, hoe kan ik er dan wel voor zorgen dat beide kunnen werken zonder één van de twee in een subdomein te plaatsen?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 17:17:27
 
Victor -

Victor -

09/07/2011 00:34:27
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /

# Bestaande bestanden of mappen uitsluiten
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
RewriteRule ^(.*?)$ $1 [L]

# URL Shortener, alle urls met alleen maar cijfers
RewriteRule ^[0-9]$ index.php?token=$1 [L]

# Blog, de rest van de urls
RewriteRule (.*) index.php

</IfModule>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.