utf8 encoding, rare tekens

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle PL/SQL developer

Wat je gaat doen: Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van Oracle PL?SQL-databasesystemen Schrijven van complexe PL/SQL-code om te voldoen aan de vereisten van onze klanten Optimaliseren van de databaseprestaties en het afstemmen van de code op de database Werken aan de ontwikkeling van nieuwe systemen en het onderhoud van bestaande systemen Het oplossen van problemen en het bieden van technische ondersteuning voor onze klanten Werken aan projecten met meerdere teamleden en het bijdragen aan de technische documentatie Het volgen van de beste praktijken richtlijnen van het bedrijf voor databaseontwikkeling Wat we vragen: Minimaal 5 jaar ervaring met PL/SQL (expert niveau), SQL

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

ETL ontwikkelaar

Dit ga je doen Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en integratie van BI implementaties; Onderhouden en afbouwen van Business Objects; Medeverantwoordelijk voor de implementatie van Power BI; Verantwoordelijk voor het door ontwikkelen van de datawarehouse; Bedenken en implementeren van maatwerk oplossingen; Het toetsen van de haalbaarheid van de oplossingen; Analyseren van business vraagstukken; Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van rapportages en dashboards; Het begeleiden van de business bij het gebruiken van de BI-oplossing; Informatie behoefte bepalen en vaststellen; Adviseren en begeleiden in het gebruik van de rapportages en dashboards; Kennis delen en adviseren van je collega’s binnen het BI-team. Hier ga

Bekijk vacature »

Functioneel beheerder ICT-werkplek

Waar (kilo)meters aan encyclopedieën, 9 miljoen gedigitaliseerde krantenpagina’s en ICT-werkplekbeheer samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als functioneel beheerder ICT-werkplek antwoord geeft op ingewikkelde vragen over de functionaliteit van de aangeboden ICT-werkplekfaciliteiten. Je zorgt ervoor dat ICT-middelen optimaal gebruikt kunnen worden. Als onze functioneel beheerder ICT-werkplek organiseer jij dit. Je hoeft geen techneut te zijn, maar affiniteit met ICT, met name op het gebied van de werkplek, heb je wel. En je houdt er van om met anderen samen te werken. Maak jij het mogelijk? Je bent een waar organisatietalent dat

Bekijk vacature »

Integratie developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Integratie Developer voor de omgeving Schiphol. Voor een bedrijf gevestigd in de omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een Integratie Developer met een aantal jaar werkervaring. Je gaat werken voor een IT-consultancy wie een passie heeft voor het koppelen van systemen en applicaties. Zij helpen hun klanten met gegevens uitwisseling. In totaal werken hier zo'n 7 integratie developers. Het bedrijf is een IT-consultancy die hun software met name op de zorg richt, enige interesse in de zorg is dus zeker gewenst. Je gaat je met name bezig houden met het

Bekijk vacature »

Diagnostics Developer

Wat jij doet Als diagnostics developer ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van automatische diagnosefuncties van één of meerdere producten of onderdelen daarvan. Tijdens de ontwerpfase van dit product begin je aan het schrijven van specificaties. Vervolgens nemen de ontwikkelteams middels deze specificaties jouw belangen mee bij de ontwikkeling van de hardware en software. Zo ontstaat een complex product bestaande uit tientallen tot honderden vervangbare hardwarecomponenten voor zend- en ontvangstfunctionaliteit, digital processing, optica, servo, power distribution en klimaathuishouding, waarin jouw eisen zijn meegenomen. Je zit regelmatig aan tafel bij de elektrisch-, mechanisch- en softwareontwerpers, brengt in kaart wat er defect

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Sr. Java Developer

Functieomschrijving YACHT is looking for a Senior Java Developer for our client ASML. As a Senior Java Software Design Engineer you play a central role in the creation and maintenance of mission critical software applications .You understand the application you work on in detail and are able to achieve maintainable software (architecture), which should be transparent and easy to extend. You also keep a strong focus on the software quality, working with a team of designers, developers and testers. Functie-eisen Background of the role of a Java Developer: This development group creates modern, web-based applications, these tools are used by

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en kijk je verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue back’s office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Orhan T

Orhan T

28/07/2008 18:09:00
Anchor link
Nu gebruik ik een xml feed die utf 8 als encoding gebruikt. Mijn database, databaseverbinding, tabellen gebruiken ook utf8_general (naar aanleiding van vorige topic mysql collatie). I

k gebruik in me scripts htmlentities maar krijg toch rare tekens als vraagtekens in zwarte blokken , met letters als ë.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

PHP hulp

PHP hulp

31/03/2023 02:20:19

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/07/2008 19:17:00
Anchor link
Heb je ook dit bovenaan je pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    header ('Content-type: text/html; charset=UTF-8');
?>

en dit in de head sectie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

?

Orhan T

Orhan T

28/07/2008 20:17:00
Anchor link
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
Dat heb ik, kan het aan de hoofdletters liggen?

Edit: als ik het via pagina info bekijk , staat er wel onder charset : UTF-8.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Orhan T

Orhan T

Orhan T

29/07/2008 12:15:00
Anchor link
Bumpje, ik heb nu in php my admin gekeken.
Mijn database verbinding is utf8_unicode_ci , en mijn tabellen utf8_general_ci , maakt dit wat uit?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/07/2008 13:04:00
Anchor link
Je zou denken van wel, anders waren die twee namen er niet. Je kunt de character encoding per database, per tabel, of per veld opgeven. Ik verwacht dat de encoding per veld de hoogste prioriteit heeft, dan per tabel en dan per database.

Bij het aanmaken van een nieuwe tabel wordt waarschijnlijk gekeken naar de database encoding, en bij een nieuw veld naar de tabel encoding. Maar wat let je om het uit te proberen?

;-)

Orhan T

Orhan T

29/07/2008 14:09:00
Anchor link
Wat is het verschil tussen die twee? Me tabellen zijn general en me database en verbinding unicode.

Voor de mensen met de zelfde vraag verwijs ik door naar: http://www.webmasterworld.com/databases_sql_mysql/3425464.htm

2e Edit:

Hé hé , eindelijk mijn probleem opgelost. Ik schrijf hier binnenkort wel een tutorial over.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Orhan T

- DHU -

- DHU -

14/07/2019 18:58:03
Anchor link
hoi hoi,

is deze tutorial er ooit gekomen? want bij mij blijven de diakritische tekens als ? weergegeven worden. Als je op het forum zoekt gaat het alle kanten uit en wordt het allemaal heel verwarrend.
Er is geen man over boord of zo hoor maar zou mooi zijn als de tekst op mooie manier wordt weergegeven.

Collatie:
database en alle tabellen staan op utf8_general_ci ingesteld.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/07/2019 19:00:10
Anchor link
Stuur hem eens een PM?

Het is niet nodig om een oud topic omhoog te schoppen. Eventuele verdere vragen mogen in een nieuw topic.
Daarom doe ik deze dicht.
Gewijzigd op 14/07/2019 19:01:01 door - Ariën -

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.