Vaag probleem mysql/tekstvelden
Ik heb een formulier gemaakt. Als de pagina geopend wordt worden de gegevens uit de database opgehaald en in de velden gezet. Echter wordt hij bij een spatie afgebroken... bijvoorbeeld "oude melkweg 45" breekt hij het na oude af. Terwijl de rest wel gewoon in de database staat.
Ik heb dit probleem nog nooit gehad en snap er ook echt niks van.
boven het formulier worden een naam en een achternaam getoont... deze breekt hij niet af na de spatie.
hier is de des betreffende code:
Ik heb dit probleem nog nooit gehad en snap er ook echt niks van.
boven het formulier worden een naam en een achternaam getoont... deze breekt hij niet af na de spatie.
hier is de des betreffende code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
echo "<h2>Welkom, ".$_SESSION['naam']."</h2>";
$gebruikersGegevens = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE `leden_id` = '".$_SESSION['leden_id']."'")or die(mysql_error());
while($rowGegevens = mysql_fetch_array($gebruikersGegevens))
{
$mobieleTelefoon = explode("-",$rowGegevens['mobieletelefoon']);
$huisTelefoon = explode("-",$rowGegevens['huistelefoon']);
echo "<form method='POST' action=''>";
echo "<table>";
echo "<tr><td>Naam: </td><td>".$rowGegevens['naam']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Achternaam: </td><td>".$rowGegevens['achternaam']."</td></tr>";
echo '<tr><td>Wachtwoord: </td><td><input size="30" type="password" name="wachtwoord"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Straat: </td><td><input size="30" type="text" name="straat" value='.$rowGegevens['straat'].'/></td></tr>';
echo '<tr><td>Postcode: </td><td><input type="text" size="30" value='.$rowGegevens['postcode'].' name="postcode"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Woonplaats: </td><td><input type="text" size="30" value='.$rowGegevens['woonplaats'].' name="woonplaats"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Huis telefoon: </td><td><input type="text" size="4" maxlength="4" value='.$huisTelefoon[0].' name="huistelefoonfirst"/>-<input type="text" value='.$huisTelefoon[1].' maxlength="7" size="23" name="huistelefoonsecond"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Mobiele telefoon: </td><td>06-<input type="text" size="27" maxlength="8" value='.$mobieleTelefoon[1].' name="mobieletelefoon"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Email: </td><td><input type="text" value='.$rowGegevens['email'].' size="30" name="email"/></td></tr>';
echo '<tr><td></td><td><input type="submit" name="bijwerken" value="Bijwerken" /></td></tr>';
echo '</table>';
echo '</form>';
}
[/CODE]
$gebruikersGegevens = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE `leden_id` = '".$_SESSION['leden_id']."'")or die(mysql_error());
while($rowGegevens = mysql_fetch_array($gebruikersGegevens))
{
$mobieleTelefoon = explode("-",$rowGegevens['mobieletelefoon']);
$huisTelefoon = explode("-",$rowGegevens['huistelefoon']);
echo "<form method='POST' action=''>";
echo "<table>";
echo "<tr><td>Naam: </td><td>".$rowGegevens['naam']."</td></tr>";
echo "<tr><td>Achternaam: </td><td>".$rowGegevens['achternaam']."</td></tr>";
echo '<tr><td>Wachtwoord: </td><td><input size="30" type="password" name="wachtwoord"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Straat: </td><td><input size="30" type="text" name="straat" value='.$rowGegevens['straat'].'/></td></tr>';
echo '<tr><td>Postcode: </td><td><input type="text" size="30" value='.$rowGegevens['postcode'].' name="postcode"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Woonplaats: </td><td><input type="text" size="30" value='.$rowGegevens['woonplaats'].' name="woonplaats"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Huis telefoon: </td><td><input type="text" size="4" maxlength="4" value='.$huisTelefoon[0].' name="huistelefoonfirst"/>-<input type="text" value='.$huisTelefoon[1].' maxlength="7" size="23" name="huistelefoonsecond"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Mobiele telefoon: </td><td>06-<input type="text" size="27" maxlength="8" value='.$mobieleTelefoon[1].' name="mobieletelefoon"/></td></tr>';
echo '<tr><td>Email: </td><td><input type="text" value='.$rowGegevens['email'].' size="30" name="email"/></td></tr>';
echo '<tr><td></td><td><input type="submit" name="bijwerken" value="Bijwerken" /></td></tr>';
echo '</table>';
echo '</form>';
}
[/CODE]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicky
Dat komt doordat de nodige quotes in je formulier missen. Dit zou het moeten worden voor de straat:
Datzelfde geldt voor alle andere velden...
Datzelfde geldt voor alle andere velden...
Zijn je database velden wel groot genoeg?
- Gebruik single quotes, Makkelijker mee te werken.
- Je query is SQL injection gevoelig, Gebruik mysql_real_escape_string
- Haal die backticks eens weg !
- Gebruik assoc inplaats van array, Werkt sneller.
Waarom voor elke regel een echo?, Gooi gewoon alles in 1 echo.
- Gebruik single quotes, Makkelijker mee te werken.
- Je query is SQL injection gevoelig, Gebruik mysql_real_escape_string
- Haal die backticks eens weg !
- Gebruik assoc inplaats van array, Werkt sneller.
Waarom voor elke regel een echo?, Gooi gewoon alles in 1 echo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark
Wel als je nu eens
1. altijd je strings gaat qouten met ''
2. en valid html toepast dan heb je het probleem ook niet
html attribuut waarden dienen geqoute te worden met "" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1. altijd je strings gaat qouten met ''
2. en valid html toepast dan heb je het probleem ook niet
html attribuut waarden dienen geqoute te worden met "" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
tuurlijk... bedankt
Mijn query is niet SQL injection gevoelig.. omdat de leden_id waarmee ik zoek, via een inlog pagina wordt aangemaakt.
Daar wordt wel een mysql_real_escape_string op los gelaten.
Mijn dank is groot.
Mijn query is niet SQL injection gevoelig.. omdat de leden_id waarmee ik zoek, via een inlog pagina wordt aangemaakt.
Daar wordt wel een mysql_real_escape_string op los gelaten.
Mijn dank is groot.