Van hosting naar ? - Tekort Dataverkeer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Peter  Flos

Peter Flos

22/04/2014 22:44:01
Quote Anchor link
Momenteel zit ik bij een Hosting waar ik erg tevreden over ben en ik 250GB Dataverkeer per maand heb. Dit is het maximale daar, hoger kan niet. Nu komt er een tijd dat ik met mijn website daar tekort aan heb. Wat moet ik dan doen? Ik zag iets van een VPS of daticated server? Wat is het verschil daarin? Raden jullie nog hosts aan? Ik heb ongeveer 10GB aan Ruimte nodig, en dus zoveel mogelijk dataverkeer.

Alvast bedankt,
Peter.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:44:51
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2014 22:54:22
Quote Anchor link
Een VPS is een virtuele server die op een grote master-server draait waarop meerdere virtuele servers kunnen draaien. Jij hebt dan alleen omkijken naar de software, en dus niet naar de hardware.

Een dedicated server is een echte fysieke server, deze kosten vrij duur, en je bent zelf mogelijk ook aansprakelijk voor het beheer van de hardware.

Het ligt er in beide gevallen aan of je een 'managed server' afneemt bij je provider. Dit kost meer, maar dat betekent wel dat het onderhoud van de servers door je hostingprovider wordt uitgevoerd. Ideaal voor als je zelf geen ervaring met de software (meestal Linux) hebt. Zij zorgen dan kosteloos voor patches en security-updates en kunnen vaak voor een bepaald bedrag de server naar wens voor je inrichten of beheren.

Een VPS is het goedkoopste en het meest rendabelste als je veel dataverkeer trekt.
Gewijzigd op 22/04/2014 22:55:03 door - Ariën -
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

22/04/2014 22:55:16
Quote Anchor link
Bij Thahosting.nl heb je oneindig dataverkeer mits je dit niet misbtuikt ;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2014 22:59:10
Quote Anchor link
Pepijn --- op 22/04/2014 22:55:16:
Bij Thahosting.nl heb je oneindig dataverkeer mits je dit niet misbtuikt ;)

Oneindig bestaat niet. In dit geval heet het F.U.P: Fair Use Policy
De score blinkt er overigens niet echt uit: http://www.ispgids.com/ervaringen/thahosting
Maar goed, ik ben niet om daarover te beslissen.
Gewijzigd op 22/04/2014 23:01:16 door - Ariën -
 
Peter  Flos

Peter Flos

22/04/2014 23:01:12
Quote Anchor link
Ik heb totaal geen kennis van Linux, weet netaan hoe Cronjobs werken wat dat betreft.


"Een VPS is het goedkoopste en het meest rendabelste als je veel dataverkeer trekt."

Aan hoeveel Dataverkeer moet ik denken voor ongeveer welke prijs? Is het zo dat ik bij een dedicated server zelf een PC aan moet laten staan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2014 23:04:09
Quote Anchor link
Bij een dedicated server huur jij een echte server (lees: computer) af bij je webhosting. Deze staat in hun datacenter en staat dan 24/7 aan.

Gezien je geen ervaring hebt, zou ik wel een 'managed'-contract erbij nemen. Want met regelmaat moet er wel zo snel mogelijk wat geupdated worden. Lees maar eens het artikel op de nieuwspagina over het 'SSL HeartBleed lek', en PHP heeft ook eens een gevaarlijk lek aan boord gehad.
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

22/04/2014 23:17:44
Quote Anchor link
- Aar - op 22/04/2014 22:59:10:
Pepijn --- op 22/04/2014 22:55:16:
Bij Thahosting.nl heb je oneindig dataverkeer mits je dit niet misbtuikt ;)

Oneindig bestaat niet. In dit geval heet het F.U.P: Fair Use Policy
De score blinkt er overigens niet echt uit: http://www.ispgids.com/ervaringen




O/thahosting
Maar goed, ik ben niet om daarover te beslissen.



Offtopic
Merendeels is nep, concurrentie plaatste die negatieve reacties.

Ontopic
Neem gewoon een goede hosting met veel dataverkeer, of wat aar zij: FUP
 
Peter  Flos

Peter Flos

22/04/2014 23:20:24
Quote Anchor link
- Aar - op 22/04/2014 23:04:09:
Bij een dedicated server huur jij een echte server (lees: computer) af bij je webhosting. Deze staat in hun datacenter en staat dan 24/7 aan.

Gezien je geen ervaring hebt, zou ik wel een 'managed'-contract erbij nemen. Want met regelmaat moet er wel zo snel mogelijk wat geupdated worden. Lees maar eens het artikel op de nieuwspagina over het 'SSL HeartBleed lek', en PHP heeft ook eens een gevaarlijk lek aan boord gehad.




Maar wat is dan exact het verschil tussen een VPS en een Dedicated server? Als ik nu een Host neem heb ik een cPanel (X), heb ik die dan ook? Wat kost een VPS en wat kost een Dedicated server? (Met een managed contract), en hoeveel Dataverkeer heb ik dan (ongeveer)?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2014 23:22:06
Quote Anchor link
Mij lijkt het sterk. Maar goed, ieder mag een vrije keuze maken.

Het verschil tussen VPS en dedicated had ik net al uitgelegd. De ene is virtueel, en de ander is puur tastbaar. of cPanel erbij geleverd wordt ligt echt aan wat de hsotingprovider levert. Vaak is het DirectAdmin, maar cPanel of Plesk is ook wel mogelijk.

Wat de kosten zijn:
Een VPS kan al vanaf 7 euro p.m, maar dan heb je minimale performance met single-core, 512MB geheugen. Als ik bijv. bij DirectVPS kijk. Voor een goede stabiele site die een hoop bezoekers trekt raad ik wel 1024 MB aan. Een dedicated server kost vaak 40 tot 80 euro. Het ligt echt aan de hardware, geheugen en opslag.
Gewijzigd op 22/04/2014 23:29:33 door - Ariën -
 
Peter  Flos

Peter Flos

22/04/2014 23:26:16
Quote Anchor link
Dus eigenlijk is een dedicated een eigen computer en een VPS is dat je de computer deelt... Moet ik bij een VPS denken aan 5 euro per maand, 10, 20?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/04/2014 23:29:01
Quote Anchor link
Vanaf 7 euro p.m al met minimale performance. Met 5 tot 10 euro extra heb je vaak al wat meer performance. Maar ja, je moet wel vaak betalen voor updates als je het 'managed' wilt.

Zie ook mijn edit hierboven.
Gewijzigd op 22/04/2014 23:30:29 door - Ariën -
 
Peter  Flos

Peter Flos

23/04/2014 11:47:34
Quote Anchor link
Oké, ik ging zoeken op Google en kwam de volgende sites tegen:

https://www.hostnet.nl/virtual-private-servers/managed-vps
Voor 99,- p/m heb ik hier een Managed VPS, Nu betaal ik 1,50 p/m en heb 250GB Dataverkeer en 10GB opslag. Dan is dit een vrij dure host? Of heb ik dat mis?

https://www.yourhosting.nl/vps-hosting/managed/
Heb ik zelfs maar 150GB en betaal ik 50,- p/m.

https://www.fxw.nl/vps/managed-premium-vps/
Deze host bied 1024MB RAM geheugen, 50GB SAS hardeschijf en 10000GB dataverkeer p/m, wat mij genoeg lijkt, voor 25,-. Betekend het dan dat die andere hosts duur zijn, betere kwaliteit hebben of dat deze host goedkoop is?

Ik keek ook naar http://www.skyberate.nl/server-hosting/virtuele-servers/, maar toen ik daar om het verschil vroeg in de live chat naar hun en fxw, verlieten ze direct de chat.

Raden jullie verder nog Hosts aan? Moet ik nog op andere dingen letten, of ben ik zo compleet?
 
Danny L

Danny L

23/04/2014 11:52:51
Quote Anchor link
Persoonlijk ben ik echt groot fan van DigitalOcean, geweldige support en de zogenaamde "Droplets" werken perfect voor een klein prijsje.

https://digitalocean.com/
 
Peter  Flos

Peter Flos

23/04/2014 12:09:48
Quote Anchor link
Danny,

Voor $10 heb ik daar 1GB Opslag, is het mogelijk dit aangepast te krijgen naar 10GB? (Dat is de opslag van de DB en de scripts, toch?)
2TB Dataverkeer is dus 2000GB/2000000MB?
Wat houd 30GBSSD Disk in?

Is dit ook Managed?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/04/2014 17:23:34
Quote Anchor link
Hosting in Amerika kan, maar houd wel rekening met tijdzones en support.
De tijd van de server zal standaard wel volgens hun tijdzone worden ingesteld na aflevering, maar een simpel commando trekt deze wel weer recht naar onze Europese tijdzone. Qua support moet je wel weten dat er tijdsverschil is. Hun zouden dan voor ons overdag extra tarief kunnen rekenen als ze iets in je opdracht moeten uitvoeren.

Of je de opslag kan vergroten, daar kan de hosting wel in adviseren, evenals of iets 'managed' is, wat standaard vaak niet zo is. SSD staat voor Solid State Disk en dat is een harde schijf zonder beweegbare elementen. Deze zijn een stuk sneller dan de oude, maar nog wel beperkter qua opslag.

Het verschil in de prijzen lijkt te liggen in het feit of het managed is. Standaard is dit niet het geval.
Gewijzigd op 23/04/2014 17:26:20 door - Ariën -
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

23/04/2014 17:53:13
Quote Anchor link
ik vind persoonlijk 50 euro pm voor een simpele VPS teveel, dit kan voor veel minder, https://www.thahosting.nl/vps.php - dat is al VEEL goedkoper.

En nog eens oneindig dataverkeer (FUP).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/04/2014 17:57:36
Quote Anchor link
Pepijn --- op 23/04/2014 17:53:13:
ik vind persoonlijk 50 euro pm voor een simpele VPS teveel, dit kan voor veel minder, https://www.thahosting.nl/vps.php - dat is al VEEL goedkoper.

En nog eens oneindig dataverkeer (FUP).

Maar dan zal je hem vast niet managed hebben. Want elke week komen er wel updates uit, en die toepassen, dat kost weer man-uren. Geen idee of ThaHosting dit ook levert.

Vaak is het goedkoopste vaak weer een nadeel ('voor een dubbeltje op de eerste rang zitten'). Hoe meer VPS-servers er op de masterserver zitten, hoe meer performance er verloren kan gaan aan jouw VPS.

Ik wil verder niet bot doen, maar ThaHosting komt een beetje onprofessioneel over. Ik zie geen informatie over het bedrijf zelf, dus voor hetzelfde geldt staan hun servers in Amerika misschien, en verder bevat de klantenpagina een hoop spellings-fouten.
Gewijzigd op 23/04/2014 18:01:15 door - Ariën -
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

23/04/2014 18:13:46
Quote Anchor link
"We" hebben medewerkers die dit soort dingen regelen via mail. (Denk aan updates of errors)
De servers zitten in nederland gehost.
Zou wel handig zijn als u die spellings-fouten melden zou.
De Masterservers/nodes hebben een maximaal van 16 vps'sen per node.
Op dit moment hebben we 6 nodes, en dit kunnen wij altijd nog uitbreiden.
De beheerder(s) van de nodes controleren elke 20 minuten of alles nog werkt.
 
Reshad F

Reshad F

23/04/2014 18:15:37
Quote Anchor link
zit zelf ook bij digital ocean en ze hebben perfect ondersteuning. @Aar ze hebben ook servers in Amsterdam staan. ^^

@pepijn thahosting is een malafide oplichters praktijk zoals je in de link van Aar hebt kunnen zien. Ik neem aan dat je die jongen kent en nu heel veel reclame voor hem aan het maken bent? als je geen verstand van zaken hebt reageer dan aub niet. De TS wil nuttige informatie niet een verkooppraatje van iemand die geen verstand heeft van het product.

@Peter je moet alles zelf doen bij een vps dus enige ervaring is vereist in het werken met linux en de CLI. Gelukkig heeft digital ocean zelf ook veel tutorials over hoe je iets aan moet pakken. Bij installatie van je droplet kun je overigens kiezen om gelijk LAMP etc te installeren wat je een hoop tijd bespaart.
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

23/04/2014 18:20:43
Quote Anchor link
@Above true, enkel dat het malafide oplichters zijn "false", en ja ik ken de eigenaar erg goed.
Het jammere is dat ene J. S. vrienden gevraagd heeft om fake dingen achter te laten zodat zijn houting een betere naam kreeg.

@Peter
Je kan het best gewoon of een managed vps zoeken, of een hosting nemen die heel veel verkeersruimte biedt.



Toevoeging op 23/04/2014 18:20:48:

@Above true, enkel dat het malafide oplichters zijn "false", en ja ik ken de eigenaar erg goed.
Het jammere is dat ene J. S. vrienden gevraagd heeft om fake dingen achter te laten zodat zijn houting een betere naam kreeg.

@Peter
Je kan het best gewoon of een managed vps zoeken, of een hosting nemen die heel veel verkeersruimte biedt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/04/2014 18:21:22
Quote Anchor link
- Aar -:
Een verdere discussie over ThaHosting kunnen we wel achterwege laten. Er is genoeg over gezegd en verder kan er zelf ook research naar worden gedaan.


Managed VPS is verder moeilijk te vinden, maar het kan vaak als additionele dienst bij een bestaande VPS-pakket worden geleverd. Dus informeer eens rond en ga eens wat prijzen vergelijken.
Gewijzigd op 23/04/2014 18:23:37 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.