van wamp naar lamp server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Aad B

Aad B

03/11/2020 22:53:43
Quote Anchor link
Tortuga web op 03/11/2020 14:46:42:
Weet je toevallig een goede tutorial over het instellen van virtual hosts in linux mint? Ik ben nog steeds een beginner....

(Virtual) Hosts stel je in in de config van apache. Waarschijnlijk /etc/apache2 en het is dan de bedoeling dat je per host(=website) een bestand conf aanmaakt in /etc/apache2/sites-available en in /etc/apache2/sites-enabled maak je een symbolic link aan naar de betreffende conf /etc/apache2/sites-available

Zonder dit in te stellen zal apache nooit goed reageren op je website requests.
Ik doe dit altijd op command-line. Ik doe per definitie altijd alles op command-lin en weet dus niet of er webtools zijn waarmee je dit instelt?? Iemand??

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-set-up-apache-virtual-hosts-on-ubuntu-16-04
Gewijzigd op 03/11/2020 23:21:36 door Aad B
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 04:49:10
 
Tortuga web

tortuga web

04/11/2020 19:36:57
Quote Anchor link
@Aad B: Dank voor de link, ik ben er alweer wat verder mee gekomen. Desalniettemin, na het volgen van alle stappen, krijg ik de verschillende sites niet in beeld.
Ik heb nu /var/www/a.nl en /var/www/b.nl met de bijbehorende /etc/apache2/sites-available/a.nl en /etc/apache2/sites-available/b.nl die vervolgens enabled zijn. Ook de 000-default heb ik disabled.
wat ik ook doe, ik kom alleen met localhost op de homepage van site a.nl, welke de bovenste map is in de lijst.
als ik a.nl of b.nl wil bezoeken krijg ik de melding dat de server niet gevonden wordt.
Als ik op een link in de homepage van a.nl klik (die ik dus via localhost in beeld heb) dan verwijst die naar localhost/link i.p.v. a.nl/link.
Wat ontbreekt er dan nog aan de configuratie?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/11/2020 19:56:06
Quote Anchor link