variabele invoegen in mysql db

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter  paul

peter paul

21/04/2011 14:06:26
Quote Anchor link
Ik ben een tijd niet meer gewerkt met mysql en ben ook vrijwel alles vergeten. Ik ben nu op het volgende gestuit.

Ik zou graag 2 variabele in mijn db willen invoeren. Ik denk dat het probleem is dat ik (') ook wil toevoegen.

Ik krijg de volgende fout: "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'test')' at line 1"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$INFO_I = "hier wat info met 'test ";
$INFO_I = "nog meer info";


$sql =  "INSERT IGNORE INTO table (`id`, veld_I, veld_II) VALUES (NULL, '". $INFO_I ."', '". $INFO_II ."')";
        mysql_query($sql) or die(mysql_error());


Weet iemand hier misschien een oplossing voor?
Gewijzigd op 21/04/2011 14:07:39 door Peter paul
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:32:33
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

21/04/2011 14:11:12
Quote Anchor link
mysql_real_escape()
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

21/04/2011 14:30:55
Quote Anchor link
Ik gebruik altijd sprintf(), dan vangt hij ook automatisch verkeerde waardes op.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$sql
= sprintf('INSERT INTO table (id, veld_I, veld_II, eenIntVeld) VALUES (null, "%s", "%s", %d)',
mysql_real_escape_string($INFO_I), mysql_real_escape_string($INFO_II), 60);
?>


En als je %d gebruikt en je vult een string in, dan maakt hij er 0 van, want "string" = geen integer.

Zie meer info: http://php.net/manual/en/function.sprintf.php
Gewijzigd op 21/04/2011 14:31:55 door Gerben Jacobs
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

21/04/2011 17:24:37
Quote Anchor link
Ja maar dan doe je het niet qoed, binnne sql quote je strings met enkele quotes en niet met "", want die hebben in feite een andere betekenis
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.