Variabele plakken aan variabele voor nieuwe variabele

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander Z

Sander Z

02/05/2012 23:06:57
Quote Anchor link
Lekker duidelijk toch ;)

Wat ik bedoel is het volgende:
Ik voer een stuk script uit waarbij alles telkens hetzelfde is (controles meldingen etc) maar waarbij telkens een andere postwaarde gecontroleerd wordt.

Ik geef bijvoorbeeld op: $post_value = 'name';
Nu doorloop ik verder het riedeltje waarbij gecontroleerd wordt op "$_POST[$post_value]" dit staat dus gelijk aan "$_POST['name']" Scheelt een hoop werk.

Maar nu maak ik tijdens deze controle een message. Deze moet natuurlijk wel alleen voor die specifieke post waarde zijn.
Ik wil dus aangemaakt hebben: "$msg_name" maar dit wil ik niet hard coded hebben maar aanmaken zoals ongeveer bij de post, dus: "$msg_$post_value".
En dat werkt dus niet.

Weet iemand hoe ik de waarde uit "$post_value" kan plakken aan "$msg_" zodat ik dus "$msg_name" krijg?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 03:02:46
 
Jeroen VD

Jeroen VD

02/05/2012 23:56:24
Quote Anchor link
${name} = wat je wilt plakken . nog iets plakken
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/05/2012 08:02:11
Quote Anchor link
Als ik het goed lees, is wat TS wil een variabele aanmaken waarbij de naam afhankelijk is van de post-waarde. Ben benieuwd of dat met het antwoord van jeroen gaat lukken.

Waarom niet een standaard-message/variabele aanmaken, en die (aan)vullen bij eventuele (fout)meldingen?
 
Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 08:14:10
Quote Anchor link
Hoeveel van deze verschillende combinaties komen er?

Je kunt anders toch gewoon een simpele if en if else statement maken?

Dat als het $_POST['name'] is hij $post_name_message print
of als het $_POST['number'] is hij $post_number_message print
of als het $_POST['adress'] is hij $post_adress_message print
enzovoorts.
 
Sander Z

Sander Z

03/05/2012 08:49:23
Quote Anchor link
@ Jeroen:
Werkt niet.

@Obelix:
Omdat het kan zijn dat er misschien 5 meldingen moeten komen, allen op een eigen locatie. 1 standaard message variabele werkt dan niet.

@Chris:
Dan moet ik dus alsnog voor elke post waarde hard-coded een variabele aanmaken. Dit wil ik juist omzeilen.
 
Chris PHP

Chris PHP

03/05/2012 08:56:31
Quote Anchor link
@Sander,

Heb je een speciale reden om dit te 'omzeilen'? Als het hier nu om lappen tekst gaat snap ik dat maar dat is niet het geval.

Zet ze desnoods in een config file en include die in het script, mocht je het dan op meerdere plaatsen nodig hebben kun je er snel en makkelijk bij. En hoef je ze maar op een plaats aan te passen als er wijzigingen zijn.
 
Sander Z

Sander Z

03/05/2012 09:31:02
Quote Anchor link
@Chris:
Heb het echt nodig, nogmaals wil het niet hard-coded maken.

Maar heb nu de oplossing, doe er je ding mee ;)

$post_value = 'naam'; # Waarde welke ik aan de variabele wil plakken
$variabele = 'msg_'.$post_value; # Aangeven hoe de variabele eruit moet zien
$$variabele = 'sander'; # Variabele nu daadwerkelijk aanmaken
echo $msg_naam;
Gewijzigd op 03/05/2012 09:31:47 door Sander Z
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.