Variable gedoe

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »
Colin aaaaaaa

Colin aaaaaaa

19/02/2007 11:34:00
Quote Anchor link
Ik heb een script waarmee ik een Database kan beheren enzo. Ik ben bezig een script te maken waarmee ik bestaande items kan bewerken. Maar het probleem is: Ik wil wel dat de vakjes al ingevuld zijn waarmee ze aangemaakt zijn.
Mijn script waar ik dat graag zou willen hebben:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<?php
include('../verbinden.php');

echo '
<table width="400" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="1" bgcolor="#CCCCCC">
<tr><form id="form1" name="form1" method="post" action="bewerk2_item.php"><td>'
;

echo '
<table width="100%" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#FFFFFF">
<tr>
<td colspan="3" bgcolor="#E6E6E6"><strong>!!!!!!$naam!!!!!! Updaten</strong> </td>
</tr>
<tr>
<td width="14%"><strong>Naam</strong></td>
<td width="2%">:</td>
<td width="84%"><input name="naam" type="text" id="naam" size="50" value=!!!!!!$naam!!!!!! /></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top"><strong>Naam in het Nederlands</strong></td>
<td valign="top">:</td>
<td><input name="naamnederlands" type="text" id="naam" size="50"></td>
</tr>
<tr>
<td><strong>Functie</strong></td>
<td>:</td>
<td><input name="functie" type="text" id="functie" size="50" /></td>
</tr>
<tr>
<td><strong>Prijs</strong></td>
<td>:</td>
<td><input name="prijs" type="text" id="prijs" size="50" /></td>
</tr>
<tr>
<td><strong>Shopprijs</strong></td>
<td>:</td>
<td><input name="shopprijs" type="text" id="shopprijs" size="50" /></td>
</tr>
<tr>
<td><strong>Afbeelding</strong></td>
<td>:</td>
<td><input name="afbeelding" type="text" id="afbeelding" size="50" /></td>
</tr>
<tr>
<td><strong>Extra informatie (Examine, Locatie enz.)</strong></td>
<td>:</td>
<td><textarea name="extra" cols="50" rows="3"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td><strong>Door</strong></td>
<td>:</td>
<td><input name="door" type="text" id="door" size="50" /></td>
</tr>
'
;

echo'<tr><td></td><td>&nbsp;</td>
<td>
  <input type="submit" name="toevoegen" value="Item updaten" />
  <input type="reset" name="Submit2" value="Wis velden" /></td>
'
;

echo'</tr></table></td></form></tr></table>';
?>


Ik heb op 2 plaatsen even variabelen geplaatst en uitroeptekens gezet, zodat jullie weten wat enzo.

Dan zou ik ook nog maar eens bewerk2_item.php laten zien, dan weten jullie meteen waarom ik $naam gebruik:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
if(!isset($_POST['bewerken']))
{

echo 'Deze pagina werkt zo niet.';
}
else{

include('verbinden.php');

$naam=$_POST['naam'];  
$naamnederlands=$_POST['naamnederlands'];
$functie=$_POST['functie'];
$prijs=$_POST['prijs'];
$shopprijs=$_POST['shopprijs'];
$afbeelding=$_POST['afbeelding'];
$extra=$_POST['extra'];
$door=$_POST['door'];


$sqlcode="UPDATE item SET (naam, naamnederlands, functie, prijs, shopprijs, afbeelding, extra, door)VALUES('$naam', '$naamnederlands', '$functie', '$prijs', '$shopprijs', '$afbeelding', '$extra', '$door')";
$resultaat=mysql_query($sqlcode)or die(mysql_error());



if($resultaat){
echo "Item is succesvol ge-update.<BR>";
echo "<a href=../../itemdatabase/index.php>Item Overzicht</a>";
echo "<a href=index.php>Admnistratiepaneel</a>";
}

else {
echo "Het toevoegen is niet gelukt...";
}


mysql_close();

}

?>


Ik ben een beginnende PHP-er en ik wil graag antwoord krijgen op mijn vraag, niet van: Wat een slecht script zeg! Complimenten mogen natuurlijk wel.
Alvast bedankt :D

PS: Verbinden.php is de verbinding met de DB
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Colin aaaaaaa
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 22:19:06
 
Colin aaaaaaa

Colin aaaaaaa

19/02/2007 13:04:00
Quote Anchor link
*Bump*

Niemand?
 
- -

- -

19/02/2007 13:07:00
Quote Anchor link
Bumpen pas na 24 uur please.

Je kunt gewoon die dingen uit de database halen (SELECT ... FROM ... enz.) en die echo'en.
 
- Roland -

- Roland -

19/02/2007 13:19:00
Quote Anchor link
Je zegt niet wat wel, wat niet werkt ?

en als je dan nog 22 uur moet wachten -:) , zou ik iig eens naar de UPDATE functie kijken dat ziet er niet zo lekker uit......
 
Thijs X

Thijs X

19/02/2007 13:30:00
Quote Anchor link
Gewoon dmv een select gegevens uit database halen. en dan bij je input velden bijv:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo "<input name=\"afbeelding\" type=\"text\" id=\"afbeelding\" size=\"50\" value=\"".$var['afbeelding']."\">";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X
 
- SanThe -

- SanThe -

19/02/2007 13:35:00
Quote Anchor link
@Thijs: Gebruik enkele quotes bij de echo dan hoef je de dubbele quotes voor html niet te escapen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo '<input name="afbeelding" type="text" id="afbeelding" size="50" value="' . $var['afbeelding'] . '">';
?>
 
Christophe

christophe

19/02/2007 13:39:00
Quote Anchor link
als ik het goed heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$query="SELECT * FROM tabel WHERE naam = '$naam'";
$info=mysql_fetch_assoc($query);

echo "<input name=\"afbeelding\" type=\"text\" id=\"afbeelding\" size=\"50\" value=\"{$info['afbeelding']}\">";


Dit zou moeten werken als ik het juist heb, je moet natuurlijk tabel vervangen door je tabel naam, en je where ook aanpassen denk ik eventueel nog dingen toevoegen: WHERE naam = '$naam' AND achternaam = '$achternaam' ...
 
- SanThe -

- SanThe -

19/02/2007 13:43:00
Quote Anchor link
@christophe: Je vergeet de query uit te voeren met mysql_query().
 
Colin aaaaaaa

Colin aaaaaaa

19/02/2007 13:51:00
Quote Anchor link
Dus wordt het...?

@SanThe dan krijg ik alleen maar slashes en velden worden weggelaten...

Edit:
Volgens mij snap ik wat jullie bedoelen... Natuurlijk wel eerst de query uitvoeren voordat ik iets anders doe... Even kijken wat ik met dat MySQL-query moet doen...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
mysql_query()
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Colin aaaaaaa
 
Colin aaaaaaa

Colin aaaaaaa

21/02/2007 12:47:00
Quote Anchor link
*bump*

Weet nog iemand het?
 
Colin aaaaaaa

Colin aaaaaaa

22/02/2007 10:14:00
Quote Anchor link
*Bump*

Kom op, ik heb het hard nodig :(
 
Thijs X

Thijs X

22/02/2007 10:54:00
Quote Anchor link
Wat is je script momenteel?
Wat werkt er niet?
Nog errors?
 
Stijn

stijn

22/02/2007 11:11:00
Quote Anchor link
Je moet in het eerste script de gegeven uit de tabel halen met SELECT:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
="SELECT naam, naamnederlands, functie, prijs, shopprijs, afbeelding, extra, door FROM items WHERE naam='".$naam."'";//wat precies de voorwaarden zijn moet jij zelf bepalen..
$result=mysql_query($sql);
$info=mysql_fetch_array($result);
echo '
<table width="100%" border="0" cellpadding="3" cellspacing="1" bgcolor="#FFFFFF">
<tr>
<td colspan="3" bgcolor="#E6E6E6"><strong>'
.$info['naam'].' Updaten</strong> </td>
</tr>
<tr>
<td width="14%"><strong>'
.$info['naam'].' </strong></td>
<td width="2%">:</td>
<td width="84%"><input name="naam" type="text" id="naam" size="50" value='
.$info['naam'].'  /></td>
</tr>'
;//enz.
?>

Verder is je update niet helemaal goed,
het moet worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$query
="UPDATE item SET naam='".$naam."', naamnederlands='".$naamnederlands."'";//enz
mysql_query($query);
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door stijn
 
Colin aaaaaaa

Colin aaaaaaa

22/02/2007 11:16:00
Quote Anchor link
Bedankt, ik zal meteen kijken of het werkt :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.