Veilig IP adres achterhalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Rob -

- Rob -

28/12/2016 21:34:23
Quote Anchor link
Hallo,

Hoe kan ik veilig iemand zijn IP adres krijgen zonder dat andere dit op één of andere manier kunnen zien. En dat ik ook gelijk zijn/haar land zie met het IP Adres. Alvast bedankt voor response.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:05:11
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

28/12/2016 21:41:33
Quote Anchor link
Heb je al op Google gezocht? Het is gewoon iemand IP-adres achterhalen. Dit krijgen de gebruikers van de website niet te zien.

In PHP heb je zoiets als $_SERVER['REMOTE_ADDR'], maar je zal zelf even moeten zoeken.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/12/2016 21:47:17
Quote Anchor link
Ik weet niet in welke context je veilig wilt plaatsen. Je kunt eenvoudig het ip adres achterhalen met $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Maar de gebruiker kan via een proxy je pagina opvragen dus het is lang niet zeker of dit echt het ip adres is van de gebruiker zelf.

Dan zijn er online databases beschikbaar die je mag raadplegen om een locatie aan de hand het ip adres te bepalen. Ook dit is ver van perfect. Het land zal denk ik vaak wel kloppen maar de juiste woonplaats bepalen lijkt al vaker mis te gaan dan goed. Een voorbeeld is http://ip-api.com/
 
Bart V B

Bart V B

28/12/2016 22:46:25
Quote Anchor link
Wat bedoel je met veilig?

Als je bedoeld dat je echt dat ip adres wil hebben van die ene gebruiker, vergeet het maar.
Dat kan niet. Ik kan in Nederland verbinding maken, maar als ik dit via een proxy doe die in China staat, dan scherm ik mijzelf af als een Chinees. Dus weet jij never nooit of dit klopt.

Bedoel je binnen een eigen netwerk, dus niet van buitenaf, dan kan je wel redelijk vast stellen welke computer dit is geweest. Maar dan nog is het niet vast te stellen welke gebruiker dit is.
Want als Jantje op de pc van Pietje heeft zitten spelen, dan weet je nog niet wie het is geweest.
 
- Rob -

- Rob -

29/12/2016 09:11:58
Quote Anchor link
Nenee, het gaat om de taal. Ik wil default taal hebben gebaseerd op hun IP adres. Voor het IP adres te achterhalen heb ik al iets (Mij maakt het niet uit als je VPN gebruikt). Maar voor het land te achterhalen heb ik opgezocht maar vind niks.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/12/2016 09:38:15
Quote Anchor link
In de NS-trein heb je geloof ik IP-adressen uit een Duitse reeks, dus dan heb je er niks aan.

De taal kan je ook uit de browser halen:
$_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"]. Maar het is niet 100% betrouwbaar. Een computer kan niet zien of er bijv. en Fransman of een Letlander achter een PC zit.
Gewijzigd op 29/12/2016 09:38:46 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

29/12/2016 09:39:42
Quote Anchor link
Ik wou het gewoon uitproberen.. Bedankt voor response..
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/12/2016 12:14:15
Quote Anchor link
- Ariën - op 29/12/2016 09:38:15:
In de NS-trein heb je geloof ik IP-adressen uit een Duitse reeks, dus dan heb je er niks aan.

De taal kan je ook uit de browser halen:
$_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"]. Maar het is niet 100% betrouwbaar. Een computer kan niet zien of er bijv. en Fransman of een Letlander achter een PC zit.


Helemaal mee eens maar je zult met een taal moeten beginnen op een of andere manier. HTTP_ACCEPT_LANGUAGE kan hier handig voor zijn maar dit hangt een beetje af van het type site dat je hebt. Een website als PHPHULP is bijvoorbeeld puur bedoeld voor Nederlandse gebruikers. Stel dat er naast Nederlands nog Engels aangeboden wordt dan zou ik er voor kiezen om bij het ontbreken van een cookie te beginnen in het Nederlands.

Een wereldwijde website als Stackoverflow daar wordt door iedereen engels gesproken. Begin dan ook zeker in het Engels.

Indien een andere taal gekozen wordt dan zou ik dat opslaan in een cookie zodat de gebruiker dit slechts 'eenmalig' hoeft te doen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.