Veilige cookies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Martijn B

Martijn B

04/01/2006 19:11:00
Quote Anchor link
Ik heb een sessie klasse gemaakt geinspireerd op phpBB 3 (forum). Hier wordt in de cookie een sessie_id gegenereerd (unieke md5 string) en het user id opgeslagen. Uiteraard wordt er ook een record aangemaakt in de sessie tabel, hierbij wordt dan o.a. het ip-adres en de browser opgeslagen.

Een geldige sessie is als in de cookie en de database de sessie_id, user_id, ip-adres en browser overeenkomen.

Als mensen de browser sluiten is de cookie niet meer geldig, dus mensen moeten zich steeds weer overnieuw inloggen. Ik maak een webshop dus dit is een vereiste, voor mij.

Ook maak ik gebruik van wachtwoord versleuteling doormiddel van Javascript (http://pajhome.org.uk/crypt/md5). Snuffelaars maken geen kans meer dus.

Ik denk dat het op deze manier aardig veilig is.

edit:

En vertrouw nooit de waarde van Superglobals, dus ook niet de $_SERVER superglobal.
Gewijzigd op 04/01/2006 19:15:00 door Martijn B
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:02:51
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/01/2006 19:17:00
Quote Anchor link
Ontopic: Ik dwing gebruikers altijd om actief in te loggen. Bij "gebruiker" wordt nog veel te vaak aan mensen gedacht, maar het is gewoon een computer aan de client-side.

Als Pietje inlogt en automatisch ingelogd blijft als hij niet actief uitlogt (en veel Pietjes doen dat) dan kan Keesje op de zelfde PC met de account van Pietje aan de gang.

In dit geval geef ik de security dan voorrang. Mijn loginsystemen werken dan ook niet met cookies.
 
Martijn B

Martijn B

04/01/2006 19:20:00
Quote Anchor link
Jan:
In dit geval geef ik de security dan voorrang. Mijn loginsystemen werken dan ook niet met cookies.


Waarmee werkt je dan?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/01/2006 19:22:00
Quote Anchor link
Martijn!:
Ook maak ik gebruik van wachtwoord versleuteling doormiddel van Javascript (http://pajhome.org.uk/crypt/md5). Snuffelaars maken geen kans meer dus.


Die laatste zin snap ik niet. Waarom maken snuffelaars geen kans meer? Omdat je JavaScript gebruikt?
 
Martijn B

Martijn B

04/01/2006 19:24:00
Quote Anchor link
Bijna iedereen heeft Javascript aanstaan in de browser dus maak je veel minder kans dat mensen je wachtwoord kunnen achterhalen aan de hand van de gegevens die je verstuurd naar de server.
Gewijzigd op 04/01/2006 19:25:00 door Martijn B
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/01/2006 19:25:00
Quote Anchor link
Martijn!:
Waarmee werk je dan?


Met password versleuteling via SHA1. Bij een fout wachtwoord geen melding geven en sleep(5) toepassen tegen brute-forcen.
 
Martijn B

Martijn B

04/01/2006 19:31:00
Quote Anchor link
Maar ik neem aan dat je niet per pagina weer overnieuw moet inloggen, bij jou?

Dus, hoe weet je dat Piet wel Piet is?

SHA1 lijkt mij trouwens wel een goede verbetering t.o.v.
MD5. 128 vs 160 bit.
Gewijzigd op 04/01/2006 19:33:00 door Martijn B
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/01/2006 19:34:00
Quote Anchor link
Ooit van sessies gehoort?
 
Martijn B

Martijn B

04/01/2006 19:37:00
Quote Anchor link
Jawel, maar ik vraag aan Jan wat voor sessie hij heeft, want hij werkt niet met cookies.
Gewijzigd op 04/01/2006 19:40:00 door Martijn B
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

04/01/2006 19:39:00
Quote Anchor link
:S

Bij mij niet, niet client-side in ieder geval
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/01/2006 19:53:00
Quote Anchor link
Martijn!:
Jawel, maar ik vraag aan Jan wat voor sessie hij heeft, want hij werkt niet met cookies.


Ik bedoel ik gebruik set_cookie niet zelf. Een inlogsysteem zonder sessions lijkt me erg onhandig.
 
Jelmer -

Jelmer -

04/01/2006 20:14:00
Quote Anchor link
Ik heb dit op een pagina staan:
if (!isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']) || $_SERVER['PHP_AUTH_USER']!==$name || $_SERVER['PHP_AUTH_PW']!==$pass)
{
header('WWW-Authenticate: Basic realm="blabla"');
header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
exit("N/A");
}
}

Ik kan die pagina zo vaak aanroepen als ik wil, hoef maar 1 keer in te loggen. Geen sessies. Dus of de browser stuurt bij iedere aanvraag die gegevens mee, of op een of andere manier onthoudt de server het.

edit: bij iedere aanvraag geeft de browser deze header mee:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Authorization: Basic amVsbWVyOjA3anZkbDEx
Gewijzigd op 04/01/2006 20:21:00 door Jelmer -
 
- SanThe -

- SanThe -

05/01/2006 00:53:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Ik heb dit op een pagina staan:
if (!isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']) || $_SERVER['PHP_AUTH_USER']!==$name || $_SERVER['PHP_AUTH_PW']!==$pass)
{
header('WWW-Authenticate: Basic realm="blabla"');
header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
exit("N/A");
}
}

Ik kan die pagina zo vaak aanroepen als ik wil, hoef maar 1 keer in te loggen. Geen sessies. Dus of de browser stuurt bij iedere aanvraag die gegevens mee, of op een of andere manier onthoudt de server het.

edit: bij iedere aanvraag geeft de browser deze header mee:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Authorization: Basic amVsbWVyOjA3anZkbDEx


Als het goed is kan je deze inloggegevens opvragen met phpinfo() direct na het inloggen.
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

05/01/2006 09:15:00
Quote Anchor link
Tja..ik heb ook een probleem met inloggen en dan keer op keer opnieuw te moeten inloggen en ik weet nog niet goed waar dit aan ligt.
Heel verhelderend om dit alles te lezen want ik ga beslist door met zoeken in mijn script waar het fout gaat...
 
S -

S -

05/01/2006 10:32:00
Quote Anchor link
ik gebruik gewoon sessions bij inloggen, weet geen veiligere manier.
 
DaeDaluz

DaeDaluz

05/01/2006 10:41:00
Quote Anchor link
http://nl3.php.net/manual/en/ref.mcrypt.php

Als je blowfish gebruikt, met een geheime string als key, en wat blowfish terug geeft in de cookie zet, dan is het wel veilig.. Afaik is blowfish nog niet gekraakt :)
En het voordeel is dat je ook gewoon weer kan decrypten als je de info uit de cookie nodig hebt...
 
Mitch X

Mitch X

05/01/2006 10:47:00
Quote Anchor link
Het gaat niet om het kraken, maar om het direct overnmen ( lees kopieren ) van iemand anders zijn cookies.
Dan hoef je niets te kraken, je set gewoon je eigen cookie en voila!
 
Jelmer -

Jelmer -

05/01/2006 10:51:00
Quote Anchor link
In andere woorden: om Mitch te zijn heb je niet zijn denkwijze nodig, alleen zijn uiterlijk.
Je hoeft je alleen maar voor te doen als iemand anders via je koekje. Wachtwoord weten is niet echt van belang.
Je moet dus koekjekaping tegen gaan, dan ben je al aanzienlijk veiliger.

De beste manier is bij mijn weten de manier die Steam e.a. gebruiken. Een soort van signature van je hardware. Onmogelijk te spoofen tenzij je achter dezelfde computer zit. Maar dat is helaas niet mogelijk om te gebruiken via javascript/webbrowsers.
Gewijzigd op 05/01/2006 10:54:00 door Jelmer -
 
Eris -

Eris -

05/01/2006 11:06:00
Quote Anchor link
beste manier. Jammer gaat dat niet.
 
Han eev

Han eev

05/01/2006 11:19:00
Quote Anchor link
Ik gebruik ook cookies op mijn site, met een paar functies zijn ze goed beveiligt

Als ik de cookie set dan
doe ik dat zo:
ip|tekst
En dat encrypt ik en zet in de cookie
Om uit te lezen
decrypt ik het en kijk of het ip nog het zelfde is.

Ja?
Dan geef ik de inhoud terug anders niet

Maar cookies blijven gevaarlijk.
Omdat ze op de pc zelf staan. en zijn ze dus te manipuleren.

Maarjah er zijn veel methodes, en mijne hoeft niet goed te zijn.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.