Veilige input

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »
Koz T

Koz T

14/08/2013 17:13:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik gebruikte altijd mysql_real_escape_string() om userinput veilig te maken en vervolgens te gebruiken in mijn MySql queries. Dit ter voorkoming van MySql injections.

Nu weet ik inmiddels dat mysql_real_escape_string() eigenlijk niet meer veilig genoeg is. Ik heb al wat gelezen over mysqli, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Ik ben op zoek naar een functie die anno 2013 veilig is en ik op de volgende manier kan gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

function veiligeInput($input){

//hier de code die mijn input veilig maakt

return $veilige_string;
}

$voornaam = veiligeInput($_POST['voornaam']);
$achternaam = veiligeInput($_POST['achternaam']);
$email = veiligeInput($_POST['email']);

sql_query("INSERT INTO users (voornaam, achternaam, email) VALUES ('$voornaam', '$achternaam', '$email')");

//opmerking: hij moet natuurlijk net zo veilig zijn bij SELECT's en UPDATES, etc.

?>

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 08:44:26

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/08/2013 18:45:04
Quote Anchor link
Waarom is mysql_real_escape_string() niet veilig genoeg? Er zijn wel nieuwere methodes zoals mysqli met prepared statements en PDO die op sommige punten het leven wel veraangenamen maar als je mysql in combinatie met mysql_real_escape_string() gebruikt dan ben je gewoon veilig bezig. Ik zou mijn energie dan liever gebruiken om de mysql functies om te zetten naar mysqli of PDO omdat mysql in de toekomstige PHP versies wellicht niet meer ondersteund zal worden.
Gewijzigd op 14/08/2013 18:46:06 door Frank Nietbelangrijk

Erik van Beek

Erik van Beek

14/08/2013 20:37:31
Quote Anchor link
Mysql_real_escape_string is prima veilig.

Enigste is dat het deprecated word in php 5.5 (dacht ik) en daarom zal je over moeten stappen op iets anders zoals bijv pdo of mysqli.

Mysqli kan je in theory hetzelfde gebruiken als mysql, (of je dit wil is een 2e) enigste is dat je altijd je connectie als parameter mee moet gegeven als je iets wil escapen met mysqli_real_escape_string.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik me oude mysqli class nog heb, mischien heb je er iet saan.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/08/2013 20:43:13
Quote Anchor link
Hoezo een mysqli-class? Wist je dat MySQLi zover objectgeorienteerd kan werken als losstaand (woord kwijt)?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

14/08/2013 20:47:39
Quote Anchor link
- Aar - op 14/08/2013 20:43:13:
Hoezo een mysqli-class? Wist je dat MySQLi zover objectgeorienteerd kan werken als losstaand (woord kwijt)?

procedural style ;)

Erik van Beek

Erik van Beek

14/08/2013 20:56:07
Quote Anchor link
@ Aar ja dat weet ik, daarom zei ik ook of je dit wil is een 2e . Ik ben zelf altijd namelijk voorstander van classes.

Chris -

Chris -

15/08/2013 00:31:01
Quote Anchor link
Waarom dan niet gelijk PDO en Prepared Statements?

@Frank, @Erik, zie het topic [Q&A] Beveiliging algemeen, dan zie je snel genoeg dat mysql_real_escape_string() lang zo veilig niet is..

Chris PHP

Chris PHP

15/08/2013 09:17:18
Quote Anchor link
Erik van Beek op 14/08/2013 20:37:31:
Mysql_real_escape_string is prima veilig.

Enigste is dat het deprecated word in php 5.5 (dacht ik) en daarom zal je over moeten stappen op iets anders zoals bijv pdo of mysqli.

Mysqli kan je in theory hetzelfde gebruiken als mysql, (of je dit wil is een 2e) enigste is dat je altijd je connectie als parameter mee moet gegeven als je iets wil escapen met mysqli_real_escape_string.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik me oude mysqli class nog heb, mischien heb je er iet saan.

Ga voor PDO werkt super.

Koz T

Koz T

17/08/2013 15:22:27
Quote Anchor link
Dank voor jullie reacties!

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/08/2013 19:24:29
Quote Anchor link
@Chris,
PDO werkt redelijk, het zou super zijn als een parameter niet verbonden wordt aan een prepared statement, én als iemand het lef heeft om een string in te voeren ipv een integer een dikke vette exception te werpen!

Toevoeging op 17/08/2013 19:27:06:

Overigens geldt dit ook voor mysqli
Gewijzigd op 17/08/2013 19:25:44 door Ger van Steenderen

Chris -

Chris -

17/08/2013 23:59:05
Quote Anchor link
Hoe bedoel je Ger?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/08/2013 10:00:41
Quote Anchor link
Sorry Chris -, ik reageerde op de opmerking van jouw naamgenoot (Chris NVT).

Ik vind een prepared statement voor een eenmalige query overkill, en gebruik ze dus niet.
Met als gevolg dat ik dus ook geen parameters kan gebruiken, want volgens de PHP ontwikkelaars zijn die onlosmakelijk verbonden aan een prep. In asp.NET is dat niet, daar zijn de parameters verbonden aan een SQL command, en dat command kan je dan eventueel nog preparen.

Eddy E

Eddy E

18/08/2013 11:37:00
Quote Anchor link
Wat is er mis met producurele mysqli-code en mysqli_real_escape_string()?

Chris PHP

Chris PHP

19/08/2013 12:25:21
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 17/08/2013 19:24:29:
als iemand het lef heeft om een string in te voeren ipv een integer een dikke vette exception te werpen!

Toevoeging op 17/08/2013 19:27:06:

Overigens geldt dit ook voor mysqli

Dat is toch goed? Je geeft zelf aan doormiddel van PDO::PARAM_INT of PDO::PARAM_STR of het een string is of een interger. Als jij dan een string toekent aan iets wat een integer veld is of andersom vind ik het niet meer dan normaal dat je een exeption krijgt, is onderdeel van de beveiliging.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 13:44:46
Quote Anchor link
Helemaal met je eens Chris NVT, maar ik heb begrepen** dat nu juist niet zo is. Vandaar de opmerking.

**= Ik heb die vraag hier eens op het forum gesteld.

Chris PHP

Chris PHP

19/08/2013 13:48:42
Quote Anchor link
@Ger,

Kun je dan ook uitleggen waarom die juit niet zo is? Want nu ben ik natuurlijk wel benieuwt!! Ik ga net over naar PDO.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

19/08/2013 14:02:07
Quote Anchor link
Zoals ik het begrepen heb kan je gewoon een string toekennen aan een parameter van het type integer.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar heb dat eens gevraagd hier op het forum, en toen was het antwoord dat je geen exception krijgt. Maar ik kan het dus mis hebben.

Ik heb overigens helemaal niks tegen op PDO, ik gebruik het zelf ook.

Chris PHP

Chris PHP

19/08/2013 14:10:02
Quote Anchor link
@Ger,
Ok, ik zal dit vanavond gelijk eens op de proef stellen of je daadwerkelijk een string aan PDO::PARAM_INT kunt assignen zonder een exception te krijgen, is idd een goed punt.

Als dat zo is dan heeft idd het hele bindParam geen nut, want je bind hem aan het type INT of STR.

Chris -

Chris -

19/08/2013 14:30:19
Quote Anchor link
Volgens mij typecast je dan van string naar integer, of integer naar string. String -> integer wordt 1, integer -> string wordt dezelfde waarde, maar dan als string

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/08/2013 14:46:12
Quote Anchor link
Volgens mij is de typecast inderdaad een issue, maar ook om een andere, meer fundamentale reden. MySQL accepteert bijvoorbeeld de string '1' als de integer 1. Dan is het dus niet het domein van PDO als database-interface om '1' automatisch als ongeschikte integer af te keuren.

Zolang PHP andere datatypen heeft dan databases, zijn de taken en verantwoordelijkheden van een brug zoals PDO nogal een schemerzone.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.