Vending machine bouwen met PHP. Mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dirk Eecen

Dirk Eecen

27/02/2017 20:04:14
Quote Anchor link
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een web applicatie te bouwen in PHP, die een vending machine aanstuurt.

Bijvoordbeeld: in mijn web app klik ik de frisdrank aan die ik wil hebben, en vervolgens wordt er een signaal verzonden waardoor hardware geactiveerd wordt, wat resulteerd in uitgave van een blikje cola.

Wat voor infrastructuur zit hier achter? Moet de PHP file een ander bestand activeren wat met C / C++ of een andere hardware programming language is gemaakt?

Hoe werkt dit?

Met vriendelijke groet,

Dirk,
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:21:16
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

27/02/2017 20:37:50
Quote Anchor link
Het zou wel kunnen met PHP, maar waarom zou je een compleet OS (wat je nodig hebt als je PHP wil gebruiken) inzetten als je het met een embedded systeem zou kunnen doen? C/C++ met een laagje assembler is meer dan genoeg hiervoor.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

27/02/2017 23:01:13
Quote Anchor link
Voor zoiets zou ik het gebruik van een kleine PLC adviseren, evt met een HMI. Anders een PLC met netwerkaansluiting en dan een webpagina koppelen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

27/02/2017 23:05:05
Quote Anchor link
Een PLC is een logische stap, een webpagina niet echt imho. Wat voor meerwaarde heeft de toegevoegde complexiteit van een webpagina ten opzichte van een applicatie die rechtstreeks de hardware kan sturen? Helemaal als je met HMI aan de gang gaat. Maar aan TS: waarom wil je het wiel eigenlijk opnieuw uitvinden?
 
Dirk Eecen

Dirk Eecen

28/02/2017 12:51:06
Quote Anchor link
Hartelijk dank voor de reacties, ik ga me gelijk verdiepen in PLC/HMI/C++/C/Assembler.

Ik probeer een vending machine te maken met touchscreen, dat aangestuurd wordt door PHP. Ik heb het PHP gedeelte al af, en de interactie met het touchscreen is compleet. De reden waarom ik PHP gebruik, is omdat ik nog niet goed overweg kan met andere programmeertalen.

Wellicht een domme vraag maar, is het mogelijk om PHP/HTML/CSS te runnen als applicatie?
Wat zouden jullie gebruiken als programeertalen-stack om een touchscreen applicatie te bouwen die hardware kan aansturen?

Ontzettend bedankt voor de voorgaande reacties!
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/02/2017 12:58:53
Quote Anchor link
>> Ik probeer een vending machine te maken met touchscreen, dat aangestuurd wordt door PHP. Ik heb het PHP gedeelte al af, en de interactie met het touchscreen is compleet. De reden waarom ik PHP gebruik, is omdat ik nog niet goed overweg kan met andere programmeertalen.

Het nadeel waar je met PHP tegenaan loopt is dat je hoe dan ook een extensie moet gaan schrijven om de IO interacties te kunnen doen. Daar komt overheen dat je zeker in dit soort opstellingen helemaal geen browser wil laten lopen, dat kost veel te veel resources.

>> Wat zouden jullie gebruiken als programeertalen-stack om een touchscreen applicatie te bouwen die hardware kan aansturen?
Als ik van de grond af zou beginnen? Dan zou ik gewoon een LCD met touch mogelijkheden + controller aanschaffen en deze rechtstreeks aansturen met bijvoorbeeld een AVR (arduino). Genoeg over te vinden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.