verantwoordelijkheid get

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 20:40:20
Quote Anchor link
Ola mensen,

Stel we hebben deze class:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class Foo {

  private $data = array();

  public function getData {
    return $this->data;
  }


  public function has($key) {
    return array_key_exists($key, $this->data);
  }

}

?>


Nu gaat het om de functie has();

In het bovenstaande voorbeeld spreekt deze functie rechtstreeks de private property $data aan.

Nu weet ik dat sommigen (waaronder Wouter) het zo op zouden lossen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class Foo {

  private $data;

  public function getData {
    return $this->data;
  }


  public function has($key) {
    return array_key_exists($key, $this->getData());
  }

}

?>


Wouter werkt met een heel strict "GET" beleid zoals hij zelf zegt. Alleen de "get()" methods mogen private properties aanspreken. Nu vraag ik me af of daar een reden voor is?

En hoe doen de anderen, buiten Wouter, dit? Gebruiken jullie ook overal een "get()" functie voor, of mag iedere method in een class de private properties aanspreken?

Wat zijn voordelen, wat zijn nadelen?

Wat ik zelf kan bedenken:
- alles via een get() method
voordeel: je weet zeker dat alleen de get() method de private property kan uitlezen
nadelen: 1) je roept telkens onnodig een extra method aan 2) meerdere functies worden afhankelijk van de get() method. Als de get() method wordt gewijzigd (bijv. qua naam) dan werken de method die van de get() method afhankelijk zijn niet meer. Ik zou denken dat daardoor je systeem "kwetsbaarder" wordt.
- rechtstreeks een private property aanspreken
nadeel: ook niet-get() methods kunnen private properties aanspreken (maar is dat erg?)
voordelen: er hoeven geen extra get() methods te worden aangeroepen (beter voor performance) en iedere functie die een private property moet uitlezen werkt op zichzelf en is dus niet afhankelijk van een get() method.

Ik ben benieuwd naar hoe jullie het doen en naar jullie argumenten.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:19:54
 
Reshad F

Reshad F

11/02/2013 22:35:00
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het ook zoals Wouter zou doen.. een private property direct aanroepen zou ik sowieso niet doen omdat dit gewoon niet netjes oogt naar mijn mening.

En hoezo zou je de naam van de get() methode zomaar veranderen? ik bedoel je hebt het toch wel uitgedacht voor dat je deze gaat bouwen... ik denk dat het systeem juist kwetsbaarder wordt als zomaar jan en alleman erbij kan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 22:41:15
Quote Anchor link
"ik denk dat het systeem juist kwetsbaarder wordt als zomaar jan en alleman erbij kan."

Dit kan dus juist niet, want alleen methods in dezelfde class kunnen bij een private property, dus niet jan en alleman.

Mij lijkt het juist dat je systeem kwetsbaarder wordt als je (onnodige) verantwoordelijkheden tussen functies creëert, waardoor die functies altijd afhankelijk zijn van een andere functie.

Dank voor je reactie en ben benieuwd of meer mensen hier een mening over hebben.
 
Reshad F

Reshad F

11/02/2013 22:59:34
Quote Anchor link
Maar wat doe je nou als je vanuit een andere klasse de variabele nodig hebt? dan kan je er natuurlijk niet bij.. Ik heb laatst op school een hele mooie term geleerd wat hier mee o.a. te maken heeft namelijk Encapsulation. in gewoon Nederlands zou je dit uitleggen als

"Je kan hiermee d.m.v. een regel code informatie uit een andere klasse halen maar deze niet bewerken/veranderen."

En wanneer je i.p.v. de getters en setters besluit om de property direct aan te roepen breek je deze principe.

een voorbeeldje van encapsulation ff snel van internet geplukt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php

class App {
     private static $_user;

     public function User( ) {
          if( $this->_user == null ) {
               $this->_user = new User();
          }

          return $this->_user;
     }

}


class User {
     private $_name;

     public function __construct() {
          $this->_name = "Visitor";
     }


     public function GetName() {
          return $this->_name;
     }
}


$app = new App();

echo $app->User()->GetName();

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2013 23:04:55
Quote Anchor link
Maar dat begrijp ik wel Reshad. Ik zeg ook niet dat je de get functie moet weggooien? Die heb je nodig om van buiten de class een property aan te spreken. Maar ik bedoel in de class zelf! Als een functie in de class zelf een property nodig heeft, dan zou ik die direct aanspreken, maar Wouter zou hiervoor de get() functie in diezelfde class gebruiken. Snap je?
 
Erwin H

Erwin H

12/02/2013 09:09:19
Quote Anchor link
Ik moet zeggen dat ik binnen een class niet zo strict ben als Wouter, maar op zich de gedachte erachter wel ondersteun. De reden om altijd alleen maar private properties te hebben is dat je op die manier de implementatie van een functionaliteit binnen een class open laat. Omdat de properties van buiten niet direct kunnen worden aangeroepen, ben je vrij om op enig moment bepaalde wijzigingen door te voeren. Je kan properties weghalen, toevoegen, opsplitsen, extra checks toevoegen etc. Omdat alle get en set operaties via getters en setters lopen zal dit nooit problemen opleveren voor andere classes.

Nu, dezelfde gedachtegang kan je doorvoeren naar de situatie binnen een class. Als al je methodes binnen de class ook alleen maar via getters en setters werken, dan hoef je je dus ook nooit zorgen te maken over wat er binnen de class gebeurt. Verander je de properties, dan hoef je alleen de getter en setter aan te passen en je weet weer zeker dat alles zonder problemen zal werken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/02/2013 09:20:55
Quote Anchor link
Erwin thanks voor je reactie. Ik ben het volkomen met je eens dat je alleen maar private properties moet gebruiken. Dus in jouw 1e alinea kan ik me volledig vinden.

Wat betreft jouw 2e alinea. Ik ben het er wederom mee eens dat alleen set() functies een private property mogen setten/wijzigen. Alleen vraag ik me af of het slim is dat overige functies die een private property willen uitlezen dit per se via de get() method moeten doen. Wat jij zegt, dat als je een property wijzigt je alleen de get functie hoeft te wijzigen klopt. Dat kan een voordeel zijn. De andere kant van het verhaal is dat alle overige functies afhankelijk worden van de get functie en er bovendien telkens een extra functie aanroep moet plaatsvinden. Weegt dit wel op tegen het voordeel vraag ik me af? Dat is dus een beetje waar ik over zit te twijfelen...
 
Erwin H

Erwin H

12/02/2013 09:27:33
Quote Anchor link
Het punt wat je voorlegt is precies waar het om gaat. In mijn ogen zou de vraag kunnen zijn: welk code blok wil je autonoom kunnen laten werken in een OOP omgeving? Is dat een class, of is dat een function?
Ik heb voor mezelf bepaald dat een class autonoom moet zijn. Elke class is verantwoordelijk voor zijn eigen handel en wandel en moet ervoor zorgen dat input correct is en output correct is. Binnen de class echter mogen er wat mij betreft afhankelijkheden zijn en mag er wat makkelijk worden omgegaan met properties en data.

Het is dus een keuze, performance kan je daarin mee laten wegen.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

12/02/2013 09:34:24
Quote Anchor link
Ozzie ik denk dat dit heel erg afhangt van hoe je zelf het liefst werkt. Ik denk ook dat het enige voordeel dat je eruit kan halen is dat als er iets veranderd je dit maar op 1 plek hoeft aan te passen. Het telkens aanroepen van een extra functie gaat je applicatie ook niet trager maken.

Ik zou dus gewoon doen wat jijzelf het prettigste vind werken, maar wel rekening houden dat je met de get() tijd kunt besparen als je iets moet wijzigen in de properties.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/02/2013 09:35:13
Quote Anchor link
Goed verhaal Erwin, en duidelijk uitgelegd. Zet mij ook weer even aan het denken.
Ben toch even benieuwd dan... zomaar een voorbeeldje. Wat zou jouw voorkeur hebben? De 1e of de 2e versie. En waarom?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
class Foo {

  private $data = array();

  public function getData() {
    return $this->data;
  }


  public function has($key) {
    return array_key_exists($key, $this->data);
  }


  public function getKeys() {
    return array_keys($this->data);
  }


  public function count() {
    return count($this->data);
  }

}

?>


of

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
class Foo {

  private $data = array();

  public function getData() {
    return $this->data;
  }


  public function has($key) {
    return array_key_exists($key, $this->getData());
  }


  public function getKeys() {
    return array_keys($this->getData());
  }


  public function count() {
    return count($this->getData());
  }

}

?>


Toevoeging op 12/02/2013 09:36:14:

@Rick: thanks voor je reactie!
 
Erwin H

Erwin H

12/02/2013 09:44:25
Quote Anchor link
Ik zou de eerste doen. Omdat volgens mijn keuze de afhankelijkheid binnen de class geen probleem is. Daarbij neem ik dus voor lief dat het aanpassen van het property (mocht ik dat ooit willen doen) mij extra werk op zal leveren zoals Rick ook zegt. Dat weet ik, maar dat accepteer ik.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/02/2013 09:49:19
Quote Anchor link
Ah oké, maar dit lijkt een beetje in tegenstelling te zijn met wat je eerder zei toch?

Erwin H op 12/02/2013 09:09:19:
Als al je methodes binnen de class ook alleen maar via getters en setters werken, dan hoef je je dus ook nooit zorgen te maken over wat er binnen de class gebeurt. Verander je de properties, dan hoef je alleen de getter en setter aan te passen en je weet weer zeker dat alles zonder problemen zal werken.
 
Erwin H

Erwin H

12/02/2013 10:03:05
Quote Anchor link
Nee, het ene is een feit, het andere is een keuze. Ik heb in mijn eerdere post ook dit gezegd:
Erwin H op 12/02/2013 09:09:19:
Ik moet zeggen dat ik binnen een class niet zo strict ben als Wouter


Zoals de grote php guru Cruyff ooit al eens zei: "Elk voordeel heb z'n nadeel".
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/02/2013 10:05:52
Quote Anchor link
Haha, oké... thanks voor het meedenken. Heb weer even wat om over na te denken ;)
 
Wouter J

Wouter J

12/02/2013 17:25:34
Quote Anchor link
Dan moet ik ook nog maar even reageren, al verwoord Erwin mijn verhaal al voor het grootste deel (hoe kan het ook anders, hij is de gene die me hier over heeft laten nadenken).

Ozzie PHP:
2) meerdere functies worden afhankelijk van de get() method. Als de get() method wordt gewijzigd (bijv. qua naam) dan werken de method die van de get() method afhankelijk zijn niet meer. Ik zou denken dat daardoor je systeem "kwetsbaarder" wordt.

Ik vind dit (het feit dat je systeem "kwetsbaarder") een beetje een non-argument. Je kan zeggen dat ze afhankelijk worden van de get method, maar je kan ook zeggen dat ze afhankelijk worden van de property en dat als je die een andere naam geeft, dan werken alle functies die afhankelijk zijn van die property ook niet meer. Het systeem is dus even kwetsbaar.

Ik zou zelfs, heel stiekem, durven te beweren dat mijn methode juist een stapje minder kwetsbaar is. Stel we hebben een User klasse:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class User
{
    private $age;

    // ...

    public function setAge($age)
    {

        $this->age = (int) $age;
    }


    public function getAge()
    {

        return $this->age;
    }
}

?>

Nu gebruikt Henk ons User systeem voor een restaurant, om simpel te checken of iemand alcohol mag drinken of niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
class User extends BaseUser
{
    public function isAllowedToDrinkAlcohol($minAge = 18)
    {

        return $minAge <= $this->getAge();
    }
}

?>


Nu zijn we wat maandjes verder en dan kom je erachter dat het helemaal niet slim is om de leeftijd van iemand op te slaan, maar dat het slimmer is om de geboortedatum op te slaan. Dus we passen de User klasse aan.

Nu zit Henk met een probleem, zijn code werkt niet meer. In het geval van het direct aanroepen van de properties zal je nu met een probleem zitten. Met getters niet: Wat jij doet is een backwards comptability break voorkomen door de getter te behouden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class User
{
    private $birthday;

    // ...

    public function getAge()
    {

        return DateTime::createFromFormat('d/m/Y', $this->getBirthday())
            ->
diff(new DateTime('now'))
            ->
y;
    }
}

?>


Nu zou het script van Henk niet gestoord worden, terwijl de $age property wel is verdwenen van de User klasse. Nog beter zou het zijn om dan in deze getter een deprecation te loggen, zodat Henk door krijgt dat hij een verouderde functie gebruikt. Hij zal dan zijn script gaan aanpassen en in een versie na de gene waarin je de $age hebt veranderd in $birthday zal je de hele getAge functie kunnen verwijderen.

Dit wordt heel veel gedaan in grote open-source projecten. Je kan nooit alles in 1 keer goed scripten, maar het is wel de bedoeling dat je dat zo goed mogelijk doet. Anders kun je andere mensen met problemen van jou complete rewrite van je project. Mocht je alsnog wat dingen veranderen, dan kun je met getters en setters even een tijdelijke oplossing maken zodat je later alles veilig kunt veranderen.
Gewijzigd op 12/02/2013 17:26:23 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/02/2013 17:32:53
Quote Anchor link
Thanks Wouter daar zit ook weer wat in. En wat je zegt over de afhankelijkheid van properties vs methods... tja, da's ook wel weer waar. Misschien ga ik dan toch ook maar over op het gebruik van get() functies binnen de class :-/

Pffff, die keuzes ook altijd ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.