Vergelijk/herken op mob cam een opgeslagen foto

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harry Hartman

Harry Hartman

17/04/2015 09:38:30
Quote Anchor link
Ik vraag mij af of er een oplossing is in PHP/GD, een gebouw met je mobiel camera te laten vergelijken/herkennen met een daarvan eerder opgeslagen foto.

Voorbeeld:
Ik maak een foto van alle winkels in een centrum.
Draai een script/webpagina op mijn mobiel (PHP, Ajax, etc.) en richt de camera op een winkel.
Pling! Winkel wordt herkend met één van de plaatjes op de server.
(Vervolg met allerlei info etc.)

Weet iemand iets hierover?

Thx.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:24:06
 
CNEPHP -

CNEPHP -

17/04/2015 11:07:53
Quote Anchor link
Ik heb zoiets al wel eerder gezien maar dan met de location. Dit lijkt mij makkelijker te realiseren, gezien het feit dat winkels soms nog wel eens willen veranderen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2015 11:11:09
Quote Anchor link
Ik durf te wedden dat PHP en GD library niet echt geschikt is voor het vergelijken van foto's. Je zult je beter kunnen verdiepen in een app of een eigen programma.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/04/2015 13:10:33
Quote Anchor link
Waar je mogelijk naar op zoek bent is een vorm van Augmented Reality. Denk bijvoorbeeld aan QR-codes "op locatie".

Een andere variant is bijvoorbeeld layar (scroll naar het "how to use the layar app" filmpje).

filmpje van soortgelijk systeem (Sekai, ken ik verder niet)

en de followup (andere toepassingen, BATMAN APP, LOL)

En als je van anime houdt, moet je deze serie eens kijken, hierin is namelijk AR ontzettend knap uitgewerkt. Toentertijd (2009) nog best wel futuristisch, maar tegenwoordig helemaal niet meer zo ondenkbaar.
 
- wes  -

- wes -

17/04/2015 15:22:41
Quote Anchor link
Dit is meer een stuk machinelearning, niet PHP/GD
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/04/2015 16:30:37
Quote Anchor link
De gratis Puzzle library (Libpuzzle) gebruikt PHP GD om afbeeldingen te zoeken en vergelijken.

Het achterliggende algoritme is ook interessant, als je iets vergelijkbaars wilt programmeren.
 
Harry Hartman

Harry Hartman

17/04/2015 17:40:11
Quote Anchor link
OK dan.., bedankt allen voor de verstrekte informatie en links.
Genoeg voer om door te spitten en kijken of ik er iets mee kan!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.