Vergelijking 2 site's.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Wouter K

Wouter K

25/03/2008 23:08:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik had een klein idee'tje deze heb ik dan ook omgezet in PSD.. Er zal waarschijnlijk nog flash bijkomen maar dat komt later.

Dus ik heb 2 site's maar ik zou gewoon eens willen weten wat jullie van beide vinden. De ene heb ik al eens laten reviewen maar ik wou deze laten vergelijken met de andere.

De 1ste link
klik

De 2de link
blauwe
bruine


Je ziet maar of je reageert ;) zo groot belang heeft het niet.

(@blanche : Nu zie je wat ik dus wou bereiken met vorig topic :p )


MVG
Wouter

(deze zijn verleden tijd ga door naar volgende pagina)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:14:58
 
- SanThe -

- SanThe -

26/03/2008 00:18:00
Quote Anchor link
Ik kom er weer eens niet op. Jouw host dynamicdesign.be heeft hetzelfde probleem als firstfind.nl. Geen correcte DNS.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/03/2008 00:44:00
Quote Anchor link
Ik mis het gele, bij de gele maar die is wel mooier dan de blauwe. Alleen bij een "design" website, denk ik dat het niet helemaal is wat een klant verwacht. Die zal bij de website wat meer grafische dingen willen zien denk ik.
(mijn invulling)
 
Crispijn -

Crispijn -

26/03/2008 00:52:00
Quote Anchor link
bij die eerste denk ik direct: ah gossie, die jongen heeft ook rounded corners gevonden! Knap hoor!

Bij die tweede ga ik voor de blauwe. Ziet er wel aardig uit maar ik ga mee met robbert. Ik ga me direct afvragen hoe goed jou design skills nu wel zijn....

tip: doe even rustig met je shadows en je embosss. dit is een beetje too much bij layout 2
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
 
- wes  -

- wes -

26/03/2008 08:44:00
Quote Anchor link
beiden een ramp in IE6 btw
 
Rick de Jong

Rick de Jong

26/03/2008 09:28:00
Quote Anchor link
Ik ga mee met de kritiek van Crispijn..

Er blijkt uit geen van je werken dat je aardig wat design skills hebt.
 
- -

- -

26/03/2008 10:32:00
Quote Anchor link
Ik snap nog steeds niet waarom je je website designwouter.be noemt als je design skills nog steeds niet echt super goed zijn, na ruim een half jaar...
 
- wes  -

- wes -

26/03/2008 10:37:00
Quote Anchor link
Jij bent ook in het echt geen kruidnootje, dus slecht argument
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

26/03/2008 10:40:00
Quote Anchor link
Die blauwe is wat frisser dan de 'gele', maar allebei missen ze iets.
 
DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

26/03/2008 10:46:00
Quote Anchor link
De vergelijking: ze zijn beide lelijk.

bij jou is alles TE.
Te veel kleur verschil,
Te veel ronde hoeken,
Te veel shadow,
Te veel dikke letters,
etc.
 
Niels

Niels

26/03/2008 11:28:00
Quote Anchor link
De twee sites zien er allemaal inderdaad een beetje knullig uit. Ik raad je aan om je is te verdiepen in photoshop of fireworks.

Daarnaast zijn er een hoop zogenaamde inspiration sites (www.webcreme.com, www.screenfluent.com, www.bestwebgallery.com, www.cssremix.com etc.), dan kun je zien hoe het dus wel moet.

Succes
 
Wouter K

Wouter K

26/03/2008 12:45:00
Quote Anchor link
Veel reactie's veel goeie maar ook dingen waar ik niet mee akkoord ben.

Even een lijstje :

1. Ik mis het gele, bij de gele maar die is wel mooier -- Heuh aan deze zin kom ik niet uit Ik mis het gele ??
2. Die zal bij de website wat meer grafische dingen willen zien denk ik.
(mijn invulling) -- Correctly ! Maar met grafisch ? Tips ? Ik ga waarschijnlijk een flash tekstje invoegen net boven de 'header'.
3. haha crispijn :) jaja dat heb ik ookal gevonden :p.
4. Voor de shadow en Emboss ga ik nog wat zoeken.
5. Wes ? hij is niet eens af ? of bedoel je over de gewone site ?
6. @Rik persoonlijk : Ja, daar heb je wel een beetje gelijk in.
7. Kruidnootje , IK noem nog steeds mijn site hoe ik die wil oké ? En je haalt altijd uit men profiel dat ik echter al een half jaar bezig ben met design, dat is niet volledig correct. Ik heb al eerder topic voor photoshop geopent maar dat betekent niets ! Sinds een goeie maand nu ben ik steeds meer tijd voor PS te hebben en ik ben idd nog steeds op leer. En jij bent ook niet super goed hé ?
8. Gerben Jacobs wat missen ze dan ? :) The final touch misschien ?
9. Heinen : Te veel kleur verschil. de 2 nieuwe layouts zijn gebasseerd op de KULER van ADOBE dus ?
10. Vind jij hoekige site's veel mooier (Ja , soms wel maar dat hangt ervan af.)
11. Shadow ziet puntje 4.
12. Waar dikke letters ?
13. etc is nog veel blijkbaar ?
14. Niels : Hoe bedoel je met knullig ? Ik ben bezig met verdieping in PS.
Ik zal die inspiratie wel eens bekijken. CssZenGarden is ook een leuke hoor !


Verdere commentaar altijd welkom !
 
- wes  -

- wes -

26/03/2008 12:49:00
Quote Anchor link
@wouter , in IE6 zit alles schots en scheef, bij alle sites
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/03/2008 12:53:00
Quote Anchor link
@wouter

1) Het gele, je zei een gele lay-out, maar ik zie daar eigenlijk niet echt geel in terug
2) Een lay-out waar meer grafische elementen in naar voren komen, je website moet gewoon een "visitekaartje" zijn waarop een eventuele klant meteen ziet dat je grafisch echt wel wat kan
9) met teveel kleur verschil bedoelt Heinen waarschijnlijk dat je de echt verschillende kleuren heel dicht aan elkaar zet. De overgang is dan te plotseling
10) Dat beweert die niet, maar als je Alleen maar met ronde hoeken gaat werken, dan lijkt het net of je alleen maar met ronde hoeken wilt werken, het geeft het geheel een wat vreemde uitstraling. De juiste combinatie tussen rond en recht lijkt vaak veel professioneler.
 
Wouter K

Wouter K

26/03/2008 13:01:00
Quote Anchor link
@ Wes : Hoe kan een plaatje nu scheef zijn ?
@ Robert : Bedankt voor de grote verklaring ;)

Visite-kaartje : Dus eigenlijk de 1ste indruk ? BAM DAT IS HET ! zoiets ? (in wijze hé)
9) zo valt het niet echt op bij mij.
10) in de 2 layout gebruik ik toch combinatie ?


Bedankt !
Ik doe er nog wat mee.!
 
Robert Deiman

Robert Deiman

26/03/2008 13:07:00
Quote Anchor link
Jah, de 1e indruk moet zijn dat je grafisch wel wat kan, een showoff zeg maar. Houd het overigens wel strak, dat is ook vaak belangrijk.
Wat ik zelf een goede manier vind is om met gewaagde kleuren een mooie/ strakke combinatie te maken. Je laat dan wel zien dat je kennis hebt van kleurgebruik ook.
 
Crispijn -

Crispijn -

26/03/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Moet je wel heel erg oppassen welke kleuren je gebruikt. Het komt vaak genoeg voor dat ik op een tft monitor een nette layout klus, maar dat dit echt bagger is op een CRT scherm.... Meerdere monitors testen dus!~
 
Wouter K

Wouter K

26/03/2008 13:49:00
Quote Anchor link
Ik heb maar 1 type schermen thuis :)
Maar ik moest het verschil tussen die schermen leren bij ICT maar ben het alweer vergeten :)
Ik heb dus (google) een CRT scherm.
wat denken jullie van een kort showoff filmpje of afb ?
Ik heb zoiets wel ingedachte maar heb de kennis Flash er niet voor :(


Greetz
 
Crispijn -

Crispijn -

26/03/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Dan zou ik heel voorzichtig zijn met je flash gebruik. Maak eerst eens een leuke layout, ga dan over die invulling denken....
 
Wouter K

Wouter K

26/03/2008 14:28:00
Quote Anchor link
Oké ik ga wat zoeken op inspiratie site's want momenteel zit ik zonder :(
 
Crispijn -

Crispijn -

26/03/2008 15:25:00
Quote Anchor link
Die inspiration sites zijn je al gegeven
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.