Verjaardagslijst

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Doreen

Doreen

14/08/2006 12:02:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal!
Tijdje hier niet geweest, maar toch even misschien wat tips van jullie nodig.

Ik wil graag een verjaardagslijst maken. Momenteel heb ik al het volgende. Ik haal via een SQL de geboortedatum op uit een database. In het volgende format YYYY-MM-DD. Daarna voer ik een functie uit waarbij ik bereken hoe oud een persoon wordt. Dit werkt allemaal prima. Het probleem is alleen nu dat ik degene die het eerstvolgend jarige bovenaan wil hebben. Als ik nu sorteer sorteert hij ook op het geboortejaar.

Iemand tips hoe ik dat laatste aan kan pakken?

Thnxs!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 01:09:58
 
Erik Rijk

Erik Rijk

14/08/2006 12:25:00
Quote Anchor link
ik heb nog te weinig verstand van SQL om die vraag goed te kunnen beantwoorden.
maar als je nu uitrekend dmv een query over hoeveel dagen een persoon jarig is "als dat lukt" dan kan je daar toch op sorteren....

Mvg,

Erik
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/08/2006 12:55:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
    $sql
= "
    SELECT geboortedatum,
    CASE
        WHEN MONTH(datum) < MONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE())+1, DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
        WHEN MONTH(datum) > MONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
        WHEN MONTH(datum) = MONTH(CURDATE()) THEN
        CASE
            WHEN DAYOFMONTH(datum) < DAYOFMONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE())+1, DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
            WHEN DAYOFMONTH(datum) >= DAYOFMONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
        END
    END
    AS volgende_verjaardag
    FROM tabelnaam
    ORDER BY volgende_verjaardag DESC
    LIMIT 1
    "
;
?>

Edit:

Hier is laatst een lang topic over geweest. Uiteindelijk heb ik deze er van gemaakt ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Doreen

Doreen

14/08/2006 13:18:00
Quote Anchor link
WHEN MONTH (datum)

Moet dat dan het veld zijn waar je de geboortedatum van pakt.
 
Jelle -

Jelle -

14/08/2006 13:20:00
Quote Anchor link
in -> volgende_verjaardag wordt de datum op geslagen.
 
Doreen

Doreen

14/08/2006 13:22:00
Quote Anchor link
Maar wat ik bedoel is, je verwijst naar een kolom datum is dat de geboortedatum die ik in mijn tabel heb staan?
 
Doreen

Doreen

14/08/2006 13:23:00
Quote Anchor link
En bovendien moet ik de hele lijst geordend krijgen, nu krijg ik maar 1 datum terug of moet ik dan een for loopje uitvoeren.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/08/2006 13:28:00
Quote Anchor link
Ja er zat een foutje in:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
    $sql
= "
    SELECT datum,
    CASE
        WHEN MONTH(datum) < MONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE())+1, DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
        WHEN MONTH(datum) > MONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
        WHEN MONTH(datum) = MONTH(CURDATE()) THEN
        CASE
            WHEN DAYOFMONTH(datum) < DAYOFMONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE())+1, DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
            WHEN DAYOFMONTH(datum) >= DAYOFMONTH(CURDATE()) THEN CONCAT(YEAR(CURDATE()), DATE_FORMAT(datum, '-%m-%d'))
        END
    END
    AS volgende_verjaardag
    FROM tabelnaam
    ORDER BY volgende_verjaardag DESC
    "
;
?>

datum staat voor geboortedatum van de persoon inderdaad. Als er meer dan 1 wilt haal je de LIMIT weg, zoals ik nu heb gedaan.
 
Doreen

Doreen

14/08/2006 13:47:00
Quote Anchor link
ja idd had het zelf al aangepast, had ik even over het hoofd gezien dat er een limit aan zat.

Hoe kan je het makkelijkst die volgende_verjaardag echo'en?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/08/2006 13:51:00
Quote Anchor link
Je voert je query uit met mysql_query en een errorcheck erbij en daarna haal je de resultaten op met mysql_fetch_assoc.
 
Jan H

Jan H

14/08/2006 14:01:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben hier nieuw, en heb een soortgelijke vraag, daarom open ik ook geen nieuw topic.

Ik heb een database met daarin alle leden van mijn vereniging.

Overzichtje van de tabellen:

ID Naam Voornaam Geboorte Categorie

De gegevens bij Geboorte staan er als volgt: 1927-05-26 00:00:00


Is er hier iemand zo vriendelijk om me het script te geven dat de verjaardagen van vandaag geeft. De weergave zou uiteindelijk moeten zijn:
1) Verjaardagen vandaag
2) Verjaardagen deze maand


Alvast heeeeeeel vriendelijk bedankt!
 
Doreen

Doreen

14/08/2006 14:02:00
Quote Anchor link
Dat is precies waar ik mee bezig ben ;-)
Ik moet het script nog even verder uitwerken maar als ik het binnenkort af heb kan ik het eventueel delen.
 
Jan H

Jan H

14/08/2006 14:03:00
Quote Anchor link
Nog even zeggen dat ik amper iets van PHP ken (kan zelf niets schrijven), kleine dingen aanpassen lukt me dan weer wel, door te kijken naar soortgelijke scripts
 
Doreen

Doreen

14/08/2006 14:33:00
Quote Anchor link
Thnxs, het is me gelukt!
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/08/2006 14:36:00
Quote Anchor link
Jan:
De gegevens bij Geboorte staan er als volgt: 1927-05-26 00:00:00

Is er hier iemand zo vriendelijk om me het script te geven dat de verjaardagen van vandaag geeft. De weergave zou uiteindelijk moeten zijn:
1) Verjaardagen vandaag
2) Verjaardagen deze maand


Ik wil wel even voor je kijken, maar wat bedoel je precies met verjaardagen deze maand?

Stel het is 14 augustus vandaag. Wil je dan alles van augustus? Of alleen vanaf nu tot het eind van de maand augustus? Of voor de komende 31 dagen, dus tot 14 september?
 
Jan H

Jan H

14/08/2006 16:15:00
Quote Anchor link
alles van augustus wil ik dan :)
 
Jan H

Jan H

15/08/2006 17:04:00
Quote Anchor link
Zou het dan lukken om zoiets in elkaar te steken? ik zou je heeeeeeeeeel dankbaar zijn ^^
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/08/2006 17:13:00
Quote Anchor link
Zo'n query zou er ongeveer zo uit moeten zien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
SELECT geboortedatum
FROM tabelnaam
WHERE MONTH(geboortedatum) = MONTH(CURDATE())
AND DAYOFMONTH(geboortedatum) >= DAYOFMONTH(CURDATE())
ORDER BY geboortedatum ASC
 
Doreen

Doreen

28/10/2006 21:24:00
Quote Anchor link
Hoe pak je het trouwens aan als je een lijst hem met de laatste dagen van december en iemand komt er van januari al bij dan neemt ie op dit moment nog steeds 2006, hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij dan 2007 als jaar neemt?
 
K i p

K i p

28/10/2006 22:59:00
Quote Anchor link
Quote:
Hier is laatst een lang topic over geweest. Uiteindelijk heb ik deze er van gemaakt ;-)


wel meer:


http://www.phphulp.nl/forum/searchtopic.php?cat=all&c=all&q=verjaardag
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/10/2006 23:18:00
Quote Anchor link
Doreen schreef op 28.10.2006 21:24:
Hoe pak je het trouwens aan als je een lijst hem met de laatste dagen van december en iemand komt er van januari al bij dan neemt ie op dit moment nog steeds 2006, hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij dan 2007 als jaar neemt?

Daarvoor heb je DATEDIFF() in MySQL.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.