verschil in opmaak IE of firefox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeffrey Tukker

Jeffrey Tukker

06/09/2010 14:01:09
Quote Anchor link
Wanneer ik mijn website bekijk met internet explorer ziet mijn site er goed uit maar wanneer ik de site bekijk via chrome of firefox verandert hij de opmaak van de tabellen enorm zo zet hij alles naast elkaar ipv onder elkaar en vergeet hij de opmaak van de kopjes welke ik in mijn css heb vastgelegd?

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 11:26:37
 
Johan Dam

Johan Dam

06/09/2010 14:11:47
Quote Anchor link
De oplossing is in het veranderen van je opmaak.

Door css-hacks te gebruiken kan je ervoor zorgen dat bepaalde browsers andere css regels krijgen, denk aan iets meer width voor internet explorer en wat minder voor de rest.

Conditional css is daarvoor ook een oplossing, nog beter is de methode te gebruiken die hier beschreven word. http://paulirish.com/2008/conditional-stylesheets-vs-css-hacks-answer-neither/

Verder geld de regel dat verschillende browsers verschillende wielen hebben uitgevonden wat opmaak betreft.
 
Marc rc is as

Marc rc is as

06/09/2010 14:14:50
Quote Anchor link
Het is verstandig eerst te testen in Firefox. Deze brower reageert het "eerlijks". Om daarna aanpassingen te doen voor IE (en andere browers) is dan nog een kleine stap.
Wil je echt dat iemand er naar kijkt zal je toch wat code en css moeten plaasten.
 
Jeffrey Tukker

Jeffrey Tukker

06/09/2010 14:32:17
Quote Anchor link
Dankje ik denk dat ik hier voorlopig wel even mee vooruit kan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.