Verschil tussen Windows IIS en Apache?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roos

Roos

15/09/2005 18:39:00
Quote Anchor link
Verschil tussen Windows IIS en Apache?

Ben een beginner in de php en moet alles (php, mysql etc.) nog installeren (al is me nog niet duidelijk waarom, om te testen op eigen pc i.p.v. steeds te moeten uploaden of zijn er meer voordelen/noodzaken??)

Wil beginnen met IIS of Apache installeren wat is beter, gemakkelijker in het gebruik, veiliger??
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:04:20
 
Han eev

Han eev

15/09/2005 19:05:00
Quote Anchor link
apache is wel makelijker omdat meer mensen het hebben en iis is aleen voor MS nit voor linux ofzow.

en wat veiliger is 'ik heb geen idee'.
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

15/09/2005 19:05:00
Quote Anchor link
Het voordeel van IIS is dat het standaard aanwezig is in de Professional versies van XP en 2000. Je kunt gewoon PHP installeren op IIS, ik gebruik het hier thuis ook, zelfs op m'n laptop draait het.

Qua veiligheid is IIS wat onderhoudsgevoeliger, je moet de patches wat beter in de gaten houden.

Apache ondersteunt van huis uit heel veel modules, iets dat ik in IIS nog weleens mis.

Als je NT / XP / 2000 / 2003 zou ik lekker IIS installeren voor thuis-gebruik.
 
Legolas

Legolas

15/09/2005 19:28:00
Quote Anchor link
Ik zou altijd voor apache gaan, open source, meest gebruikt, makkelijk met php, handige modules, etc.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.