vertaling files wat is beter?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent hagen

Vincent hagen

31/03/2011 07:49:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een website, en ik loop tegen iets op waar ik geen oplossing voor heb.
Het zijn de Problemen met de vertaling files (die ik require() in de bestanden waar ik ze nodig heb).
Het probleem is dat de website, nu bij een aantal pagina's, de variabelen, waar de vertalingen in staan, niet meer wil oppakken.

De vertaling files zien er ongeveer zo uit:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$lang_des
= "omschrijving";
$lang_name = "naam";
//.. enz..
?>


Maar zoals ik al schreef, bij sommige pagina's pakt hij die vertalingen niet meer op. Om dat tijdelijk te verhelpen heb ik constante gedefinieerd in echt zelfde bestand en dat werkte wel.
Ik heb in de zelfde files die ik require ook een echo gezet en zo ben ik er achter gekomen dat hij het bestand wel required maar die variabelen wist of gewoon niet aanmaakt.

Wat ik tijdelijk heb veranderd is door de vertaling files die hij niet meer oppakte te veranderen in constanten zoals hier onder vertoond
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
define("lang_des","Omschrijving");
define("lang_name","Naam");
//enz
?>


Enkel, ik heb begrepen dat constanten veel slomer zijn dan variabele.
In dit geval heb ik veel vertalingen, en zou dit dus betekenen dat het geheel nogal sloom zou worden.

Even later las ik op het internet dat sommige hun vertalingen in een array zette
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$lang
['des'] = "Omschrijving";
$lang['name'] = "naam";
?>

Weet één van jullie welke manier voor mij het beste is? Of heeft er iemand een andere oplossing? En heeft iemand een idee waarom een aantal nieuwe pagina's de variabele niet pakken maar wel de constante (die in het zelfde bestand staan)?

met vriendelijke groet,
V. G. Hagen
Gewijzigd op 31/03/2011 18:07:46 door Vincent hagen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:20:35
 
Vincent hagen

Vincent hagen

03/04/2011 09:03:34
Quote Anchor link
Het is al weer even geleden, dus ik zal het nog maar ene keertje vragen.
Heeft iemand een idee welke manier het beste is en als iemand dat toevallig weet waarom de laatste pagina's mijn vertalingen niet oppakken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/04/2011 10:06:31
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik de array-manier. Niet zozeer voor vertalingen, maar voor het opslaan van de foutmeldingen.

De reden dat ik array's gebruik, dat is puur omdat het makkelijk leesbaar is, en heel simpel kan kijken of een key wel bestaat. In dat geval een algemene error.

Waarom het bij jouw niet werkt, zal wel met een typfout te maken hebben. Kom anders eens met relevante code.
Gewijzigd op 03/04/2011 10:07:11 door - Ariën -
 
Vincent hagen

Vincent hagen

03/04/2011 11:55:52
Quote Anchor link
Dat dacht ik in eerste instantie ook (typ fout)
totdat ik een al wel werkende pagina kopieerde en een andere naam gaf.
Het nieuw gemaakte bestand (gewoon ene letterlijke kopie van eentje die het al wel deed) pakte de variabele ook niet.
Dus typ fout had gekund maar helaas dat is het ook niet :(
en zoals ik al zei, als ik een constante aanmaakte met dezelfde naam en alleen het dollar teken voor de variabele weghaalde dan deed hij het ineens wel. Maar ja constanten zijn slomer dus dat wil ik eigenlijk niet voor alles gaan doen.

Maar toch bedankt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.