Verticale lijn tussen menu en content.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bram Ergelo

Bram Ergelo

27/12/2009 19:33:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb op dit moment een pagina met een menu, en content-area.
Deze kunnen beiden van height verschillen, dus af en toe is de ene langer dan de ander. Nu wil ik dat er tussen deze 2 een verticale border komt. Nu is het probleem, dat als ik het menu een right-border geef, hij af en toe niet lang genoeg is om tot het eind van de content te gaan. Andersom is dit vanzelfsprekend ook het geval.

Ik heb al geprobeerd een extra div aan te maken, deze er tussen te plaatsen, een border van 1px te geven en een hoogte van 100% te geven. Op deze manier pakt hij de 100% echter niet op.

De beide divs worden links gefloat, en hebben geen vaste hoogte.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 14:57:30
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

27/12/2009 20:16:00
Quote Anchor link
Als je een extra div maakt, waarom geef je die dan een border?
Maak gewoon een blokje van bijvoorbeeld 1px breed, geeft hem dan een height van 100% en een background-images met url en repeat y
 
Bram Ergelo

Bram Ergelo

27/12/2009 20:20:00
Quote Anchor link
Omdat ik een dashed border wil, die is wat eenvoudiger te maken met een 'border'.
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

27/12/2009 20:25:00
Quote Anchor link
Heb je dan een voorbeeld script ofzo?
 
Bram Ergelo

Bram Ergelo

27/12/2009 20:50:00
Quote Anchor link
Ik ben er net achter gekomen dat het door het doctype strict komt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">


Wanneer ik deze weghaal, is het probleem opgelost. Ik heb alleen wel liever een strict valid pagina. Zijn er alternatieven?
 
Yearupie Achternaamloos

Yearupie Achternaamloos

27/12/2009 20:53:00
 
Bram Ergelo

Bram Ergelo

27/12/2009 20:55:00
Quote Anchor link
Ik had het over alternatieven voor de border, gezien ik wel graag strict valid wil blijven.

Verder zie ik dat de div nu 100% neemt van de gehele pagina, en dat is ook niet wat ik wil.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2009 21:29:00
Quote Anchor link
De oplossing in dit soor gevallen is dat je het menu- en het contentgedeelte samen in 1 div zet. Noem die bijvoorbeeld 'wrapper'.

Voor die wrapper-div maak je een achtergrondplaatje dat eruit ziet als de border die je wilt hebben. Zet hem op de goede positie en laat hem herhalen langs de y-as.
 
Bram Ergelo

Bram Ergelo

27/12/2009 22:14:00
Quote Anchor link
Fixed, tyvm.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.