verwerken namespace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

OutSystems Ontwikkelaar vacature met mooie voorwaa

Bedrijfsomschrijving Of je nu in de regio Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Eindhoven of Arnhem woont, deze OutSystems organisatie kan jou variërende opdrachten bieden in jouw regio. Daarbij bieden ze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en beschikken ze over een mooi portofolio aan klanten zowel inhouse als op klantlocatie. Deze klant omschrijft zichzelf als een slimme IT-Club. Mede dankzij hun eigen opleidingscentrum en de kennis en ervaring van hun vakmensen, zijn ze in staat om hoogstaande technische oplossingen te bieden. Je komt hier te werken met collega’s die echt weten wat ze doen. Dit geeft je de mogelijkheid om ook lekker te sparren

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Lead PHP Developer

Bedrijfsomschrijving Voor deze internationale organisatie ben ik per direct op zoek naar een kundige en ervaren PHP Software Developer met Lead kwaliteiten! Heb jij de nodige ervaring op het gebied van programmeren, bezit je genoeg Laravel en/of Symfony framework skills en beheers jij leidinggevende kwaliteiten? Dan komen wij graag zo snel als mogelijk met jou in contact. Deze organisatie, met meerdere vestigingen in Europa, is een leverancier van een breed scala aan tastbare (bekende) producten en ter ondersteuning van de verkoop hebben ze meerdere grote IT-platformen draaien. Het ontwikkelteam is nog relatief jong, maar het niveau van programmeren is hoog.

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Senior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars op de Veluwe!

Bedrijfsomschrijving Voor dit softwarehuis met ambitie ben ik op zoek naar een .Net software developer met een aantal jaar ervaring. Onze klant is een prettige werkgever met een informele cultuur waar vertrouwen en samenwerken voorop staat. Ze bouwen hier aan complexe eindproducten die gebruikt worden door HR afdelingen bij verschillende grote bedrijven, de producten helpen o.a. bij het monitoren van inzetbaarheid en stroomlijnen van het arbeidsproces. Er werken hier ongeveer 50 personen verdeeld over verschillende afdelingen, het IT team is hier een belangrijk onderdeel van de organisatie en bestaat uit een team van 25 mensen. Het delen van kennis binnen

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur junior (M/V)

Wil jij graag programma's optimaliseren? Heb jij daarnaast ervaring met het lezen en interpreteren van tekeningen of laskaarten? Reageer dan direct op deze functie als lasrobotprogrammeur junior. Als lasrobotprogrammeur heb jij voorbereidende en uitvoerende taken. Het ene dagdeel houdt jij je bezig met de lasrobot instellen en het maken van leertrajecten voor een nieuwe/bestaande operator. En het andere dagdeel bewaak jij de productievoortgang van de lasrobots. Na het inschakelen van de lasrobots pas jij indien nodig correcties aan in het programma. Jij kan deze kalibreren en richten op de juiste manier. Door jouw oplossingsvermogen kan jij gemakkelijk assisteren bij storingen.

Bekijk vacature »

E-commerce Developer

Wil jij als Solution Architect Salesforce meebouwen aan onze E-Commerce oplossingen? Wil jij meer doen dan alleen configureren? We bouwen in onze digitale fabriek aan een platform om VDL bedrijven te digitaliseren. E-commerce speelt daarin een belangrijke rol. Agile en scrum zijn voor jou gesneden koek, want je wil net als je collega’s van het VDL Digital team snel vooruit om resultaat te boeken. In een multidisciplinair team ontwikkel je mee aan het E-Commerce platform voor de ruim 100 bedrijven binnen VDL Groep. Een mooie uitdaging! Jij wordt gelukkig van E-Commerce: Je bent als Solution Architect Salesforce onderdeel van het

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer Team Artemis (ENG)

Senior Front-end Developer Team Artemis (ENG) Den Haag HBO/WO IT - software development Professional Join us and team Artemis as senior Front-End Developer to make the most important (data) supply chain of the Netherland real-time insightful" Wat ga je doen? PostNL has the ambition to become the most efficient and innovative logistical post and e-commerce platform of the Benelux. This is why we are building a department called Digital Supply Chain Management. Our goal is to digitize the whole parcel supply chain (averaging 1.1 million parcels per day), make it data driven and insightful for the users. By doing this

Bekijk vacature »

Java-softwaredeveloper

Wat je gaat doen: Dit ga je doen Daar kunnen we heel kort over zijn: software ontwikkelen met de agile-/scrumteams van toonaangevende organisaties. Zoals ministeries, gemeentes, financiële instellingen en retail- en energiebedrijven. En als het bij je past, begeleid je collega-developers in het ontwikkelproces. Doordat je tijdelijk aan een opdracht werkt, doe je in korte tijd veel mooie ervaringen op en leer je nieuwe technieken en tools kennen. Je teamleden werken bijvoorbeeld met Spring, JPA/Hibernate, AJAX, REST/JSON, GIT, AWS en TDD. Het interessante is dat jij volledig in control bent en zelf kiest welke opdrachten je oppakt. Het soort rol,

Bekijk vacature »
Ben Zn

Ben Zn

09/11/2022 16:43:58
Quote Anchor link
Lezen van een feed met namespace (althans, ergens gelezen dat dit zo heet)
Ik verwerk datafeeds.
De feed waar het nu om gaat bevat o.a.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<productHeader>
<totalHits>781</totalHits>
</productHeader>
<products>
<product groupingId="sku1119401" language="nl">
<ns2:name>Apple Magsafe-lichtnetadapter 60w</ns2:name>
<ns2:description>Dit is de originele lichtnetadapter van Apple.</ns2:description>
<ns2:productImage>https://assets.mmsrg.com/isr/166325/c1/-/ASSET_MMS_96100452/fee_786_587_png</ns2:productImage>
<ns2:categories>
<ns2:category name="Originele Apple Mac-accessoires"/>
<ns2:category name="Computer" id="14" tdCategoryName="Computer hardware and software"/>
<ns2:category name="Computer- & laptop-accessoires"/>
</ns2:categories>
<ns2:fields>
<ns2:field name="advertiser_id">1119401</ns2:field>
<ns2:field name="category_path">Computer</ns2:field>
</ns2:fields>
<ns2:model>Apple Magsafe-lichtnetadapter 60w</ns2:model>
<ns2:brand>Apple</ns2:brand>
<ns2:shortDescription>Dit is de originele lichtnetadapter van Apple, geschikt voor MacBook en 13" Pro.</ns2:shortDescription>
<ns2:ean>0885909377817</ns2:ean>
<ns2:sku>1119401</ns2:sku>
<offers>
<offer id="f25125d2-4215-4510-b771-3c933f782134" sourceProductId="1119401" modifiedDate="1667919904832" dateFormat="epoch">
<ns2:feedId>23777</ns2:feedId>
<ns2:productUrl>https://pf.tradedoubler.com/click?a(1985635)p(262336)product(23777-1119401)ttid(3)url(https%3A%2F%2Fwww.mediamarkt.nl%2Fcatentry%2F1119401%3Futm_source%3Dtradedoubler%26utm_medium%3Daff-comparison%26utm_term%3D1119401)</ns2:productUrl>
<ns2:programName>MediaMarkt</ns2:programName>
<ns2:programLogo>http://hst.tradedoubler.com/file/262336/logos/mm_logo_200x70.gif</ns2:programLogo>
<priceHistory>
<ns2:price currency="EUR" date="1667919904832" dateFormat="epoch">89.99</ns2:price>
</priceHistory>
<ns2:inStock>263</ns2:inStock>
<ns2:availability>in stock</ns2:availability>
<ns2:deliveryTime>Voor 12:30 besteld, vandaag in huis</ns2:deliveryTime>
<ns2:shippingCost>0.00</ns2:shippingCost>
</offer>
</offers>
</product>

Hoe kan ik nu de diverse zaken zoals name en model e.d. binnen lezen.
Als die ns2 er niet zou staan (zoals in de overige datafeeds die ik verwerk) dan vul ik $title als volgt:
Code (php)
1
$titel=$xml->product[0]->name;

Hoe gaat dit nu?
Code (php)
1
$titel=$xml->product[0]->ns2:name;

werkt niet en aangezien ik niet zo thuis ben in PHP weet ik niet hoe ik dit wel kan doen.
Gewijzigd op 10/11/2022 15:22:07 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

03/02/2023 20:52:19

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2022 16:47:05
Quote Anchor link
Heb je al gekeken naar xpath?
Hier een mooi voorbeeld:
https://stackoverflow.com/questions/16412047/parse-xml-namespaces-with-php-simplexml

Verder wil ik je graag vragen om je code tussen code-tags te plaatsen. Dan blijft het topic goed leesbaar.

Ben Zn

Ben Zn

09/11/2022 18:52:03
Quote Anchor link
Ik heb nu het volgende, maar krijg daar een foutmelding op:
Code (php)
1
2
3
4
5
$ns2Fields = $xml->product[0]->children('ns2', true);

echo "name: " . (string) $ns2Fields->name . "\n";
echo "description: " . (string) $ns2Fields->description . "\n";
echo "shippingCost: " . (string) $ns2Fields->shippingCosts . "\n";

Nogmaals, ik ben niet zo goed thuis in PHP maar heb door zelfstudie wel enkele websites gemaakt m.b.v. PHP.
Ik dacht n.a.v. die verwijzing dat het zo goed zou moeten zijn.
Ik krijg nu: aantal_ddaff = 1PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in /home/younk/domains/alledagdeals.nl/public_html/admin/cronjobs/tradedoubler-velden.php on line 23
'line 23' is de 1e regel met inhoud: $ns2Fields = $xml->product[0]->children('ns2', true);
Gewijzigd op 10/11/2022 15:22:19 door - Ariën -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2022 19:15:26
Quote Anchor link
Zou je code-tags willen gebruiken?
Alvast bedankt.

Ben Zn

Ben Zn

10/11/2022 12:14:14
Quote Anchor link
bedoel je met kleuren?
Ik ga kopiëren en plakken en dan komt het zoals ik hierboven heb neer gezet.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2022 12:49:18
Quote Anchor link
Ja, gebruik daarvoor aub de code-tags.

Ben Zn

Ben Zn

10/11/2022 13:27:39
Quote Anchor link
Kan ik dan een bestand (met een screenshot) invoegen, want als ik knip en plak dan komt het hier zonder opmaak.
Of is daar een andere manier voor?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2022 13:58:14
Quote Anchor link
Zie deze pagina uit de F.A.Q.
Ik heb dit nu voor je gedaan, maar graag voortaan zelf hieraan denken. Bedankt!
Gewijzigd op 10/11/2022 15:22:49 door - Ariën -

Ben Zn

Ben Zn

14/11/2022 11:31:41
Quote Anchor link
Geen idee wat je nu veranderd hebt.
Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn vraag en ook nog steeds geen oplossing gevonden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/11/2022 11:43:48
Quote Anchor link
Ik heb de code tussen tags gezet. Kijk maar. Het is nu overzichtelijker.

Verder is het een kwestie van geduld tot een antwoord komt, we zijn hier allemaal vrijwillig.

Toevoeging op 14/11/2022 12:59:52:

Heb je dit al gezien?
https://stackoverflow.com/questions/13508658/php-fatal-error-call-to-a-member-function-children-on-a-non-object
Gewijzigd op 14/11/2022 11:46:00 door - Ariën -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.