Vind de kortste route...
bump
nog een keer bumpen dan maar? :P
Niemand?
'Peter:
Niemand?
Wat wil je nouw?
'Peter:
ow xD
op hun site stond wat anders
het moest de hoogste som waarde zijn
dus uit alles wat je gerekend hebt moet je de hoogste waarde hebben
8+5+8+2=23
8+7+5+3=23
8+5+7+4=24
8+5+8+4=25
8+7+7+4=26
8+5+7+9=29
8+7+5+9=29
8+7+7+9=31
ik heb het op volgorde gezet en je ziet dat 31 de hoogste waarde heeft.
op hun site stond wat anders
8+5+8+2=23
8+7+5+3=23
8+5+7+4=24
8+5+8+4=25
8+7+7+4=26
8+5+7+9=29
8+7+5+9=29
8+7+7+9=31
Dat?
max?
dit:
en wat het moet kunnen:
dus de hoogste waarde eruit hale op een of andere manier?
Quote:
maar het leek me handiger en sneller als ik een formule ervoor had en dat in een keer eruit kan voeren, omdat je script best wel lang laadtijd nodig heeft
en wat het moet kunnen:
Quote:
8+5+8+2=23
8+7+5+3=23
8+5+7+4=24
8+5+8+4=25
8+7+7+4=26
8+5+7+9=29
8+7+5+9=29
8+7+7+9=31
8+5+8+2=23
8+7+5+3=23
8+5+7+4=24
8+5+8+4=25
8+7+7+4=26
8+5+7+9=29
8+7+5+9=29
8+7+7+9=31
'Peter:
dit:
Quote:
maar het leek me handiger en sneller als ik een formule ervoor had en dat in een keer eruit kan voeren, omdat je script best wel lang laadtijd nodig heeft
Ik weet niet of er een wiskundig verband is. Je wilt dus de hoogste som hebben, alleen is het wel zo dat het nummer wel in een tak moet zitten die je de vorige keer hebt gebruikt? Als dat geld, dan lijkt mij dat dat er niet is.
'Peter:
en wat het moet kunnen:
Quote:
8+5+8+2=23
8+7+5+3=23
8+5+7+4=24
8+5+8+4=25
8+7+7+4=26
8+5+7+9=29
8+7+5+9=29
8+7+7+9=31
8+5+8+2=23
8+7+5+3=23
8+5+7+4=24
8+5+8+4=25
8+7+7+4=26
8+5+7+9=29
8+7+5+9=29
8+7+7+9=31
Die waarden kan je allemaal in een array ofzo stoppen en dan max. Waar komt deze challenge weg? En zou je ook ABN willen schrijven? Dus met alle n'en op het end van woorden, en hoofdletters, punten en kommas gebruiken? Je zit in 5 havo, dan moet je dat wel kunnen.
@Peter
Er zit geen logica in de pyramide, elk getal kan meerdere keren voorkomen en op elke plek in de pyramide komen te staan, je kan niet aan de hand van "logica" of een algoritme bepalen welke route op een vroeg punt in de pyramide de juiste zal zijn.
Dus volgens mij is het niet mogelijk, omdat er gewoon een gebrek aan logica in zit.
Er zit geen logica in de pyramide, elk getal kan meerdere keren voorkomen en op elke plek in de pyramide komen te staan, je kan niet aan de hand van "logica" of een algoritme bepalen welke route op een vroeg punt in de pyramide de juiste zal zijn.
Dus volgens mij is het niet mogelijk, omdat er gewoon een gebrek aan logica in zit.
Het is mogelijk Robert, anders was het geen challenge :P
'GaMer13:
Ik dacht dat de challenge was om met een script de hoogste waarde te bepalen. Later komt er bij dat hij het met 't script van SanThe te lang vind duren, en dat hij met een formule wil bepalen wat de hoogste is.
Dus of de challenge is er een formule voor te vinden/ maken is voor mij maar de vraag.
het zou toch wel mogelijk moeten zijn?
naja, een formule of een script whatever.
Als het maar werkt
naja, een formule of een script whatever.
Als het maar werkt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
'Robert_Deiman:
Ik dacht dat de challenge was om met een script de hoogste waarde te bepalen. Later komt er bij dat hij het met 't script van SanThe te lang vind duren, en dat hij met een formule wil bepalen wat de hoogste is.
Dus of de challenge is er een formule voor te vinden/ maken is voor mij maar de vraag.
'GaMer13:
Ik denk hetzelfde, precies om de argumeten die je al hebt gegeven. Er zit geen logica in, dus kan je geen vaste regel maken. Of zoals ik al eerder zei, er is geen wiskundig verband. Je kunt dus niet iets als de bovenste keer links onder keer rechtsonder gedeelt door twee ofzo. Natuurlijk kan je wel een script / programma maken, maar die moet het gewoon uittesten.
Als je van beneden naar boven gaat kun je takken laten afvallen. Verder zie ik er ook geen logica in.
@SanThe
Hoe bepaal je dan welke takken je af kan laten vallen?
Stel je hebt deze pyramide, welke tak zou je dan volgens logische bepaling (dus zonder het echt te doorlopen af moeten laten vallen?
Nu kan je prima zien dat 1+3+3+9 het hoogste is, maar wanneer je puur naar de 1e 3 rijen kijkt, dan is 1+1+9 het maximaal haalbare.
Hoe bepaal je dan welke takken je af kan laten vallen?
Stel je hebt deze pyramide, welke tak zou je dan volgens logische bepaling (dus zonder het echt te doorlopen af moeten laten vallen?
Nu kan je prima zien dat 1+3+3+9 het hoogste is, maar wanneer je puur naar de 1e 3 rijen kijkt, dan is 1+1+9 het maximaal haalbare.
Hahaha. Als ik nu zo naar jouw voorbeeldje kijk begrijp ik direct dat wat ik zei onzin is. Ik zal je mijn 'kromme' gedachte even uitleggen. Stel je begint links onderaan. Daar heb je een 3 en een 1. Dus een stap hoger bij de 9 hoef je de 'hele tak' van de 1 niet meer te doen omdat de drie hoger is. Slaat dus nergens op. Sorry.