Voetbaluitslagen in Database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Annemarie Peters

Annemarie Peters

09/08/2007 18:43:00
Quote Anchor link
Ik zit met een probleem wat betreft de invulling van de database. In principe ben ik nu met een proefsite bezig (die ik dus naderhand nog altijd zal gaan aanpassen) maar wil toch alles zo goed mogelijk hebben.

Nu wil ik graag een voetbalgedeelte erbij hebben. Waar statistieken worden neergezet van bijvoorbeeld de uitslagen. Waarbij een spelerdatabase kijken komt, maar als ik één zaak weet zal de rest ook wel lukken.

Maar nu is mijn vraag. Ik voer bijvoorbeeld wedstrijden in van het seizoen 1980/1981 - Heden. Nu zit ik met de vraag of al die seizoenen gewoon in één database tabel moeten of dat ik voor elk seizoen een nieuwe databasetabel moet aanmaken? Dat laatste lijkt mij van niet, maar toch.
De mogelijkheden om de statistieken per club op elk een andere pagina (in PHP) moet daarbij dan wel mogelijk zijn (dat laatste daar kom ik dan wel weer uit).

De belangrijkste vraag is in feite: moet ik gewoon één database tabelaanmaken? Of voor elk seizoen eentje apart? Beide zullen wel kunnen, maar wil het zo effectief en duidelijk mogelijk. Echte informatie vind ik hier niet over.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Alvast bedankt.

In principe wil ik dan ook de wedstrijdstatistieken erbij invoeren (doelpuntenmakers, kaarten, scheidsrechter, opstellingen etc.), ook een vraag waar ik mee zit, maar de eerder gestelde vraag is nu het belangrijkste.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 04:12:43
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

09/08/2007 19:08:00
Quote Anchor link
Je krijgt niet 1 tabel of voor ieder seizoen een tabel.
Je moet het allemaal zo ver mogelijk normaliseren,
Des te minder gegevens in een tabel des te beter, (niet helemaal zo)
Je zal waarschijnlijk een soort lijst krijgen:
->Seizoen
--->SeizoenID (auto increment, UNIQUE)
--->Beginjaar (DATE)
--->Eindjaar (DATE)
->Teams
--->TeamID (auto increment, UNIQUE)
--->Teamnaam (varchar (i.v.m. evt. jaartallen achter teamnamen bijv. AZ'67))
--->Teamplaats (en evt andere data over de teams, zoals stadion naam, hiervoor mag ook een nieuwe tebel komen)
->Wedstrijden
--->WedstrijdID (auto increment, UNIQUE)
--->SeizoenID
--->UitteamID (uit tabel teams)
--->ThuisteamID (uit tabel teams)
--->Uitdoelpunten
--->Thuisdoelpunten
->Spelers
--->SpelerID (auto increment, UNIQUE)
--->*alle info die je over spelers wilt*
->Statistieken
--->WedstrijdID
--->SpelerID
--->Geel
--->Rood
--->Doelpunten
--->Minuut
enz., enz., enz
ik denk dat je het nu wel begrijpt.
Je moet hem mischien nog iets verder normaliseren,
maar ik denk dat dit wel een begin is
 
Annemarie Peters

Annemarie Peters

10/08/2007 13:59:00
Quote Anchor link
Ik zal er nu in elk geval wel uit moeten komen. Ik had inderdaad het idee dat ik moest gaan normaliseren, maar twijfelde toch. Om niet zometeen alles overnieuw te moeten doen wilde ik wat zekerheid.

Bedankt! Dat gaat wel goed komen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.