Voetbal-website is klaar (desktop) - Registreren maar !

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jo Immanuel

Jo Immanuel

27/02/2018 08:20:57
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb onlangs mijn website live gezet.

Let op: er is nog 'geen' mobiele website! Dat staat nog op de planning.

Dit is hem:

www.devoetbalscout.nl

Korte uitleg over de website:
Het is een website waar mensen over hun favo speler of club:
- zelf artikelen kunnen schrijfen en publiceren
- zelf filmpjes kunnen plaatsen
- zelf forumtopics kunnen starten
Ook kunnen mensen club- of spelerwatcher worden en die krijgen dan rechten om de gegevens van de speler of club in kwestie aan te passen/bij te houden.

Wie wil er naar kijken en op- of aanmerkingen geven?


Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en wil graag phphulp.nl bedanken voor de hulp die ik heb gekregen als ik weer eens vastliep.
En in het bijzonder wil ik bedanken:
- Ger van Steenderen die me enorm heeft geholpen met sql. Bedankt Ger!
- ErwinH
- Ariën
- SanThe

Groet,

Jo
Gewijzigd op 28/02/2018 10:31:55 door Jo Immanuel
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:15:44
 
Jan R

Jan R

27/02/2018 10:56:46
Quote Anchor link
Snel even gekeken
meer dan 20" voor op te starten. Normaal gezien ben ik dan al weg :)
menu lijn niet correct uit(geselecteerd menu tegenover de andere menuitems)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<div class="Regel25pxEnkel">
<div class="CompetitieVolgniveauOmschrijving">volgniveau</div>
<div class="VolgniveauWaarde"><span class="fs10">alleen eindstand</span></div>
</div>

overlapt
Jupiler Pro League(Belgie): nooit geweten dat we een club royale Union hadden.

Jan
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

27/02/2018 11:28:27
Quote Anchor link
Hallo Jan,

Klopt. De laadtijd van de index-pagina is nog te lang. Dat komt door het wedstrijden-gedeelte. Dat ga ik aanpassen. Ik wil eigenlijk zoiezo de index-pagina vervangen. Ben ik niet heel erg tevreden over. Meer plaatjes en de regels op de volgende pagina. Misschien de wedstrijden tussen de nieuwesregels. Zoiets.

Wat bedoel je met: "menu lijn niet correct uit(geselecteerd menu tegenover de andere menuitems)"?

Puntje van overlap: heb ik aangepast.

Wat bedoel je met "nooit geweten dat we een club royale Union hadden"? Ik meen dat je doel op "Royale Union Saint-Gilloise"? Wordt die club anders genoemd?

Groet

Jo
Gewijzigd op 27/02/2018 11:34:40 door Jo Immanuel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2018 11:30:09
Quote Anchor link
Mij valt op dat je de Gebruiksvoorwaarden bij de registratie niet direct ziet. Deze moet je apart openklikken, en dat is niet echt handig.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

27/02/2018 11:34:27
Quote Anchor link
He Ariën,

Dat vertelde mij iemand laatst ook al. Ik heb hier wel bewust voor gekozen want ik wil dat mensen de voorwaarden ook echt lezen en dat probeer op deze manier af te dwingen. Als het goed is, wordt de knop "gebruikersvoorwaarden" ook tijdelijk groen omlijnd elke keer als je submit.
Maar ik zal er nog eens over nadenken, want jij bent de 2e al die dit ter sprake brengt.

Groet

Jo
Gewijzigd op 27/02/2018 11:38:32 door Jo Immanuel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2018 11:41:00
Quote Anchor link
Waarom toon je die dan gewoon niet direct? Dat impliceert ze dat je ze direct moet lezen.
Laat ze gewoon akkoord gaan met een vinkje.

Verder heb ik een kijkje in de HTML-source genomen en mij valt wat comments op die niet nodig zijn. Deze zou je prima in PHP kunnen. Elke paar bytes die je bespaart kan al wat voor meer snelheid zorgen, al is het mariginaal. Het excessief aantal onzichtbare streepjes voor je marquee (is dat nog nodig tegenwoordig?) kan je eleganter oplossen met paddings en margins.

Als je de site helemaal goed SEO wilt maken gebruik je HTML5 als doctype en gebruik je netjes de <header>, <nav>, <content> en eventueel <aside>. Dit zorgt ook tevens voor een duidelijke indeling voor searchspiders.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

27/02/2018 11:52:41
Quote Anchor link
Ah, jij ziet ook alles...

Om eerlijk te zijn moet ik nog een aantal 'rot'-klusjes doen (al zeg ik het zelf) om de snelheid te verbeteren. Daaronder vallen inderdaad het weghalen van comments in de code, opschonen en beter inrichten css-classes en bestanden en misschien de bestanden minifyen (of hoe dat ook heet).

Aangaande je opmerking over HTML5 en SEO: is dat echt heel belangrijk voor SEO? Zo ja, dan wordt dat ook nog wel een klusje denk ik...
Ik dacht zelf dat ik voor SEO al redleijk goed zat. Ik heb h1, h2, etc-classes toegevoegd en al dat soort dingen. Is dat niet genoeg voor de spiders?

Groet,

Jo
Gewijzigd op 27/02/2018 11:53:34 door Jo Immanuel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2018 11:54:23
Quote Anchor link
Het gebruik van die tags zorgt in ieder geval voor een duidelijkheid bij het indexeren van je pagina.
Ik zou het aanraden.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

27/02/2018 21:35:24
Quote Anchor link
Ik wil trouwens mijn mobiele site in stappen doorvoeren.

Dus beginnen met alleen een mobiele pagina voor artikelen, zodat mensen als ze bijvoorbeeld op facebook of twitter op een link naar een artikel op mijn site klikken er eerst gekeken wordt op wat voor device de pagina bekeken wordt en zodra het om een mobiel gaat ze naar een andere (de mobiele pagina) worden doorverwezen.

Hoe kan ik dit het beste doen? Moet ik dan een m.pagina aanmaken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2018 21:37:27
Quote Anchor link
Waarom niet meteen responsive maken aan de hand van een grid-framework? De Bootstrap is hier een zeer handig middel in.

Je kan ook kiezen om een aparte subdomein (m.jouwsite.nl) te maken, maar dan moet je wel twee sources onderhouden wat tijdrovend is.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

27/02/2018 21:52:47
Quote Anchor link
Tja, responsive gaat met mijn opzet lastig worden denk ik.

Ik heb voor mijn site voor een wat a-typische aanpak gekozen. Normaal wordt content verticaal/onder elkaar getoond.
Bij mijn site wordt content in sections verdeeld en als er meerdere sections zijn, dan worden deze sections met jquery in een slider naast elkaar gezet en kun je met de bolletjes rechtsonderaan de site horziontaal navigeren tussen de content-gedeeltes.

Voor mijn mobiele site wil ik de content wel gewoon onder elkaar weergeven.

Wat voor mijn site denk ik het handigste is dat ik een extra pagina maak voor mobiel. Dus naast "artikel.php" een pagina "m_artikel.php" ofzo. En dat iedereen (mobiel en desktop) in eerste instantie naar artikel.php gaan en daar in geval van mobiel doorverwezen wordt naar "m_artikel.php"

en dan zoiets als dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if($detect -> is Mobile()){
   header('Location:m_artikel.php');
   exit(0)
}


?>
Gewijzigd op 27/02/2018 21:53:54 door Jo Immanuel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2018 21:55:48
Quote Anchor link
Dat kan je doen, maar onderhoudsvriendelijk is het niet.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

27/02/2018 22:54:52
Quote Anchor link
Ik ben nu een beetje aan het twijfelen tussen wat je zei over het maken van een subdomein of de aanpak die ik net schetste.

Als je een apart subdomein maakt, hoe gaat dat dan precies?

Als ik bij mijn hostingprovider kijk dat zie momenteel 1 domein staan: devoetbalscout.nl.
Wat jij bedoelt is dat ik dus nog een extra domein aanmaak, bijvoorbeeld: m.devoetbalscout.nl?
En dat ik dan in dat domein ook een artikel.php pagina + css & jquery-bestanden aanmaak?
En ik dan het volgende doe:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if($detect -> is Mobile()){
   header('Location:m.artikel.php');
   exit(0)
}

?>

en dat iemand op een mobile device dan bij gebruik van de link www.devoetbalscout.nl/artikel.php?artikelID=... doorverwezen wordt naar m.devoetbalscout.nl/artikel.php?artikelID=... ?

Of werkt het zo niet?

En wat is het verschil of zijn de voordeel/nadelen van verwijzen naar subdomein in plaats van een aparte mobiele bestanden in hetzelfde domein?
Gewijzigd op 27/02/2018 22:55:34 door Jo Immanuel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/02/2018 23:29:11
Quote Anchor link
Hoe je een subdomein aanmaakt, dat ligt een beetje aan de inrichting van de webserver.
Soms kan dat via een controlepaneel van je hosting, en anders moet je dit in je DNS en je virtual-host aanpassen.

Bij voorkeur zou ik geen aparte domein gebruiken. Als iemand naar een m.domein.nl linkt, dan krijgt hij altijd de mobiele site voor zijn neus, terwijl dat niet altijd gewenst is. Als je gewoon je normale domein gebruikt dan zijn alle verwijzingen gewoon hetzelfde, en bepaalde site site aan de hand van de 'useragent' welke scripts hij moet laden.
 
Jan R

Jan R

27/02/2018 23:29:17
Quote Anchor link
Jo Immanuel op 27/02/2018 11:28:27:
Wat bedoel je met "nooit geweten dat we een club royale Union hadden"? Ik meen dat je doel op "Royale Union Saint-Gilloise"? Wordt die club anders genoemd?

http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_voetbal/1.3001318
hier staan de namen/stand
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

28/02/2018 10:20:28
Quote Anchor link
Wil er niemand een account nemen bij mijn site?

Meer dan 200 views van dit artikel, maar geen registratie...

Wat moet ik hieruit opmaken? Houdt hier niemand van voetbal. Of is mijn site gewoon ruk?

Ik weet het niet...

Even de "call-to-action", zoals dat zo mooi heet, in de titel aanpassen.
Gewijzigd op 28/02/2018 10:33:38 door Jo Immanuel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 10:46:43
Quote Anchor link
Er werd in dit topic gevraagd om een beoordeling, en niet om lid te worden van de site (dat zou overigens spam zijn, tenzij aangegeven dat het inlogsysteem moet worden getest).

Dus ga er zeker niet vanuit dat je site 'ruk' is, maar onthoud ook dat niet iedereen hier bij jouw doelgroep hoort. Als de juiste doelgroep jou vindt, dan zal je vast en zeker leden op je site gaan krijgen. Onthoud ook dat niet iedereen zomaar een account aanmaakt. De mensen moeten namelijk wel de voordelen van een account gaan zien, en ik zie die niet....

Doe trouwens ook eens wat aan die laadtijd. Want dit is al behoorlijk hinderlijk voor je bezoekers. Ik zou al na de tweede pagina afgehaakt zijn. Blijkbaar doe je een request naar een traag script, of heb je een zeer trage query.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

28/02/2018 11:02:24
Quote Anchor link
Haha, je hebt helemaal gelijk.

Maar om mijn site goed te kunnen beoordelen is registratie wel belangrijk. Want als je geregistreerd bent dan kun je zelf artikelen schrijven en publiceren, youtube-filmpjes embedden, forumtopics starten. En reageren op al die dingen. En als je je regsitreert kun je ook competitie-, club,- of spelerwatcher worden. Dan krijg je rechten om informatie toe te voegen of te wijzigen aan de competitie-, club-, of spelerspagina. Eigenlijk is mijn site 1 groot CMS. Vandaar.

Kijk, en als je zo'n project doet, dan krijg je al snel een tunnelvisie. Dus of iets gebruiksvriendelijk is en bijvoorbeeld invoer- of aanmaakprocessen logisch in elkaar zitten kan dan lastig worden om zelf te beoordelen. Dus daar zou ik ook graag feedback op willen hebben. Ik kan ook wel een testaccountje geven aan iemand via pm (als dat hier kan?) zodat niemand zijn gegevens hoeft te geven.

Mijn voorpagina is vooral heel erg traag inderdaad. Daar ga ik nog iets aan doen, want over de voorpagina ben ik, los van de lange laadtijd, nog niet heel erg tevreden.

Maar ik ben nu eerst even bezig met het aanmaken van een artikelpagina voor mobiel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 11:11:30
Quote Anchor link
Jo Immanuel op 28/02/2018 11:02:24:
Maar om mijn site goed te kunnen beoordelen is registratie wel belangrijk. Want als je geregistreerd bent dan kun je zelf artikelen schrijven en publiceren, youtube-filmpjes embedden, forumtopics starten. En reageren op al die dingen. En als je je regsitreert kun je ook competitie-, club,- of spelerwatcher worden. Dan krijg je rechten om informatie toe te voegen of te wijzigen aan de competitie-, club-, of spelerspagina.

Dan moet je jouw bezoekers wel lokken. Ikzelf zie niet iets wat een gebruiker kan lokken. Enkel een forum. Maar eentje die leeg is, is ook niet heel aantrekkelijk.

Als ik nog een paar mooie tips mag geven: Zorg ervoor dat je al je link voorziet van slugs, die aangeven waar het artikel over gaat.

Als ik deze URL zie, dan heb ik geen flauw idee waar het over gaat.
http://www.devoetbalscout.nl/artikel.php?artikelID=203

Als je er bijvoorbeeld dit van maakt, dan is het beter te begrijpen:
http://www.devoetbalscout.nl/artikel/203/Kluivert-wil-volgens-Raiola-het-liefste-bij-Ajax-blijven.html

Volgens mij kan je zelf hoger in Google komen met dergelijke linkjes.
Gewijzigd op 28/02/2018 11:12:11 door - Ariën -
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

28/02/2018 11:18:27
Quote Anchor link
Ah, dat is een goede tip en ga ik zeker aanpassen.

Als ik in plaats van de url-opbouw die jij suggereert, nl:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
http://www.devoetbalscout.nl/artikel/203/Kluivert-wil-volgens-Raiola-het-liefste-bij-Ajax-blijven.html

de volgende url-opbouw zou gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
http://www.devoetbalscout.nl/artikel.php?artikelID=203&titel=Kluivert-wil-volgens-Raiola-het-liefste-bij-Ajax-blijven

maakt dat dan uit voor SEO?

En wat betreft je punt over bezoekers lokken: vind je dat ik mijn site beter moet uitleggen op de voorpagina?
Gewijzigd op 28/02/2018 11:18:41 door Jo Immanuel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 11:41:52
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik geen querystrings gebruiken met ? en &
Met mod_rewrite kan je het eenvoudig al netjes ombouwen naar een URL met slashes.


Ja, op de voorpagina kan je perfect uitleggen wat ze op de site kunnen doen. En maak het ook duidelijk op alle pagina waar ook wat te doen valt:
"Wilt u ook reageren? Registreer je dan hier."
"Wilt u ook discussiëren in het forum? Registreer je dan hier."

Je kan zelf de drempel van het registeren nog verlagen met SSO (Single Sign-On) via een bestaand Social media netwerk zoals Google, Facebook en Twitter.

Deze eenvoudig in te bouwen class draagt hier aan bij:
https://hybridauth.github.io/

Ja kan dan al direct een account aan laten maken door diegene via één van deze netwerken in te laten loggen. Je kan zelfs de avatar en de persoonsgegevens ophalen, als diegene akkoord daarmee gaat.
Gewijzigd op 28/02/2018 11:43:40 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.