Voldoen aan de google adsense regelementen gpdr / avg / cookie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sietsko Bos

Sietsko Bos

18/06/2021 10:07:21
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een e-mail van Google gekregen dat ik niet voldoe aan de Google regelementen. Het niet goed verwerken van cookie e.d. ik heb een ander cookiescript inmiddels voor mijn website(s) gekocht en moet nu alles nog instellen wat wel en niet mag met de cookies. Ik heb https://cookie-script.com/

Ik ben nu op zoek naar iemand die me hiermee kan helpen om alles goed in te stellen zodat ik voldoe aan de regels van Google (Adsense en Analytics)

Een vergoeding is bespreekbaar.

Heb je hier dus ervaring mee en wil je me helpen op korte termijn zodat niet mijn advertentie inkomsten zullen stoppen dan hoor ik graag van je.

Het liefst in de buurt van Alphen aan den Rijn dan is het contact voor mij nog makkelijker.

Alvast bedankt,
Sietsko
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 02:41:24
 
Ad Fundum

Ad Fundum

18/06/2021 11:41:29
Quote Anchor link
Je kunt niet én Google gebruiken op je website én voldoen aan de GDPR.

Nadat de Europese Commissie het Safe Harbour-verdrag in 2016 onrechtmatig heeft verklaard, is er wel een nieuw raamwerk Privacy Shield bedacht, maar dat is door het Hof van Justitie van de EU ongeldig verklaard. Met als gevolg dat er geen overeenkomst is waarbij Amerika privacy rechten van EU-burgers zal respecteren.

Google heeft in Ierland een datacenter voor Europa. Maar volgens de CLOUD Act mag de Amerikaanse overheid de gegevens gewoon opvragen. En data wordt zowieso opportuun overgeveld, bijvoorbeeld na de BREXIT.

Kortom, dienstverlening van Google biedt onvoldoende bescherming voor privacy van EU-burgers. Het is niet in lijn met de GDPR.

Om allerlei redenen gebruiken (websites van) organisaties zoals die van scholen, gemeenten, gezondheidswebsites steeds minder van Google.

Met al deze ontwikkelingen kan je je ook afvragen of nu niet het moment is om jezelf en je bezoek van Google te bevrijden en over te stappen naar een GDPR-compliant oplossing voor de lange termijn. Gelukkig zijn er alternatieven als PIWIK, waarbij je zelf de controle over Analytics hebt, of die controle kunt uitbesteden aan een partner die wel volledig GDPR-compliant is.
Gewijzigd op 18/06/2021 11:47:45 door Ad Fundum
 
Sietsko Bos

Sietsko Bos

18/06/2021 11:47:04
Quote Anchor link
Misschien is het inderdaad tijd om voor Analytics iets anders te zoeken. Blijft mijn probleem in eerste instantie dat ik voor Google Adsense moet voldoen aan hun eisen. Daar heb ik sowieso hulp bij nodig omdat ik er zelf niet uit kom.

Een betere dan Google Adsense voor de inkomsten heb ik ook (nog) niet gevonden dus eigenlijk zit je daar ook aan vast lijkt me.
Gewijzigd op 18/06/2021 11:47:51 door Sietsko Bos
 
Ad Fundum

Ad Fundum

18/06/2021 11:52:35
Quote Anchor link
Ik zou denken dat als je ergens al voor hebt betaald, dat er dan ook support voor is.

In ieder geval is dit een mooi moment om ook de privacy tips van het AP mee te nemen.
Dit document is overigens nog van vóór het afschieten van Privacy Shield, maar alle beetjes helpen.

Succes alvast!
Gewijzigd op 18/06/2021 11:54:35 door Ad Fundum
 
Sietsko Bos

Sietsko Bos

18/06/2021 12:52:52
Quote Anchor link
Dank je voor het nog even melden. Na controle heb ik dit inderdaad al gedaan. Nu alleen nog zorgen dat ik weer voldoe aan het beleid.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.