Volgersysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

14/09/2018 20:25:34
Quote Anchor link
Hoi,

Ik wil graag een 'volgsysteem' maken zoals bijvoorbeeld op Twitter. Waarbij je dus op 'Follow' kan klikken waarbij je iemand kan volgen. Ik heb even een versimpelde opzet gemaakt, maar loop een beetje vast.

Het MYSQL-deel kan ik wel - heb ik nog even weggelaten - alleen ben ik niet zo handig met javascript/jQuery deel. Hoe kan ik dat vervolgens doen dat de button op de pagina verandert van Follow naar Unfollow als iemand er (succesvol) op heeft geklikt?

Is tot dusver zo in orde? En is Ajax dan de manier waarop dat moet? Ik vind het altijd een beetje raar dat je de URL kan zien waar die heen gaat. Dat doet een beetje amateuristisch aan voor mijn gevoel, maar dat is geen probleem? Of hoe doen grotere sites dat?

Alvast bedankt voor de hulp.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.2.0/jquery.min.js"></script>  

<?php
    
    echo "<div class='button' data-button='follow' data-user='12345'><a>Follow</a></div>";

?>


<script>

$(document).ready(function(){
    
    $(".btn").on("click", "a", function(e) { e.preventDefault() });
    
    $(document).on('click', '.button', function(){  
    
        var user = $(this).data("user");  
        var button = $(this).data("button");  
        
        $.ajax({  

            url:"follow.php",  
            method:"POST",  
            data:{user:user, button:button},  
            dataType:"text",  
            success:function(data){
                                        
                alert(data);
            
            }
            
        });  
            
    });

});

</script>


follow.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

    // mysql checks, nog even eruit gelaten. Even een versimpelde versie.

    print_r($_POST);
    
    if($_POST['button'] == 'follow' and $_POST['user'] == 12345) {echo "1";}
    elseif($_POST['button'] == 'unfollow' and $_POST['user'] == 12345) {echo "2";}
    else {echo "3";}
    
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:45:15
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/09/2018 21:08:57
Quote Anchor link
Bij je success-event zorg je ervoor dat je met jQuery je style aanpast.

Controleer wel in je PHP-script of alles goed is gegaan, en spuug een true uit. In je JavaScript code controller je hier ook op.
 
G Jansma

G Jansma

14/09/2018 21:41:46
Quote Anchor link
Na wat speurwerk heb ik dit toegevoegd aan het success deel. En het werkt, maar is dat zo netjes op deze manier?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if(data == 1) $('.button').html('Unfollow').data('button', 'unfollow');
if(data == 2) $('.button').html('Follow').data('button', 'follow');
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/09/2018 22:25:05
Quote Anchor link
Bij het genereren van de pagina weet je toch al of je iemand volgt of niet? En dit kun je ook dynamisch updaten als dat verandert, dus de bovenstaande code is niet heel erg voor de hand liggend.
 
G Jansma

G Jansma

14/09/2018 22:51:25
Quote Anchor link
Ja, dat haal ik inderdaad op uit de database. Dus bij het genereren van de pagina weet je of er Follow of Unfollow komt te staan.

Het tweede deel van je reactie kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je dat ik het weer uit de database moet ophalen? Met PHP en MYSQL kan ik aardig overwegen, maar jQuery en javascript is niet echt mijn ding. Vandaar ook de vraag hoe ik dat bij success moet doen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/09/2018 01:48:04
Quote Anchor link
Hm, bij nader inzien dekt het bovenstaande wel de lading denk ik, al zou ik een boolean teruggeven die aangeeft of -iemand in de nieuwe situatie iemand anders volgt (true) of niet (false). Omdat er ook maar 2 smaken zijn zou je dit in een if/else kunnen zetten. En het enige wat in principe bijgewerkt hoeft te worden is de labeltekst en een manier om over te brengen welke actie uitgevoerd dient te worden, dus het bovenstaande kan ook prima.
 
G Jansma

G Jansma

15/09/2018 08:53:15
Quote Anchor link
Maar dan gebruik je dus 'false' voor een succesvolle activiteit, dus eigenlijk true? Wat ik nu met 1 en 2 heb, maar dan met true en false? Want je hebt volgen > ontvolgen, maar ook ontvolgen > volgen.

In dat geval weet ik niet of het met if/else kan. Want dan heb je denk ik wel meer smaken nodig voor het geval er iets mis zou gaan.

Of bedoel je dat je eerst zou nagaan of het om volgen/ontvolgen gaat, en vervolgens true/false daaraan hangt? Dus wijziging is dan true, en geen wijziging is false. Maar dan wordt de code eigenlijk alleen maar groter.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/09/2018 08:56:04
Quote Anchor link
Status = true / false, action = follow / unfollow, UserID = 1234

Zou zou ik het doen qua opzet, en dan in json opbouwen. Bij een Status = False kan je nog een Error string meegeven met de error.
Gewijzigd op 15/09/2018 08:57:31 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/09/2018 11:59:58
Quote Anchor link
Bij het uitsturen van de un/follow actie moet je natuurlijk een userid meegeven, maar bij de respons is dat waarschijnlijk niet nodig, omdat je weet welke click de un/follow actie initieert.

Zo'n status is leuk, maar is extra. Tenzij je reden hebt om aan te nemen dat dit vaak kan misgaan kun je dit achterwege laten, of je moet plannen hebben om meerdere acties op eenzelfde wijze op te zetten, dan kun je gaan nadenken over een uniform(er)e opzet, maar voor nu volstaat:

uitgaand (ajax call): follow: true/false, userid: xyz
binnenkomend (ajax response): following: true/false

Allerlei extra foutafhandeling kan handig zijn, maar dit is zoals gezegd allemaal extra. Als je de introductie van complexiteit (statussen, errorcodes) in eerste instantie niet nodig hebt, zou ik deze in eerste instantie niet inbouwen. Neemt niet weg dat je deze functionaliteit goed test, uiteraard. Maar een onnodig "verbose" systeem lijkt mij initieel niet erg zinnig, omdat je dan dingen van begins af aan al complexer maakt dan strict noodzakelijk.
Gewijzigd op 15/09/2018 12:00:56 door Thomas van den Heuvel
 
G Jansma

G Jansma

21/09/2018 18:51:17
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie hulp. Heb het nu inderdaad met following true/false gedaan. Helemaal zoals ik het wil.

Heb alleen nog één bijkomende vraag. Ik heb voor de buttons een hover kleur gezet. Als je iemand volgt en op de button gaat staan geeft hij een rode kleur, als je dus dreigt te ontvolgen. Het probleem is alleen dat als je op 'volgen' klikt je direct de rode kleur krijgt, omdat je al 'hovert'. Hoe kan ik dat voorkomen dat hij bij een click geen hover doet?

Even een versimpelde opzet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js"></script>
 
<div class='button1'>button1</div>

<script>

    $(document).on('click', '.button1', function(){

        $('.button1').html("button2");
        $(this).removeClass('button1');    
        $(this).addClass('button2');
    
    });
    
</script>

<style>

.button1 {background-color: #FF0;}
.button1:hover {background-color: #F93;}
.button2 {background-color: #CDE;}
.button2:hover {background-color: #F00;}

</style>
 
G Jansma

G Jansma

25/09/2018 12:54:27
Quote Anchor link
Iemand een idee hoe ik bovenstaande kan oplossen?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/09/2018 15:58:26
Quote Anchor link
Euh, in eerste instantie geen rode hoverkleur definiëren? Of wellicht een :active (sub)class introduceren? Of misschien onderscheid maken tussen de "mousedown" en "mouseup" events, in plaats van het "click" event te gebruiken?

Trouwens, regel 9, moet dat niet ook $(this) zijn in plaats van $('.button1')? Geef je daarmee niet alle divs met klasse .button1 deze de inhoud "button2"?
 
G Jansma

G Jansma

25/09/2018 19:39:16
Quote Anchor link
Thanks voor je hulp. Je hebt me op het goede pad geholpen. Een beetje googlen op die mouse-dingen heeft me naar mouseleave geleid. Heb nu dat na de klik, en nadat je de muis van de button haalt een active class wordt toegevoegd.

Dat tweede heb je gelijk in, dit was ook een beetje prutswerk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.3.1/jquery.min.js"></script>
 
<div class='button1'>button1</div>

<script>

    $(document).on('click', '.button1', function(){

        $(this).html("button2");
        $(this).removeClass('button1');    
        $(this).addClass('button2');
        
        $(this).one('mouseleave', function() {
            $('.button2').addClass('active');
        });
    
    });
    
</script>

<style>

.button1 {background-color: #FF0;}
.button1:hover {background-color: #F93;}
.button2 {background-color: #CDE;}
.active:hover {background-color: #F00;}

</style>
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/09/2018 22:23:24
Quote Anchor link
Of nog een andere optie: maak de button tijdelijk inactief als deze in "transitie" is, en dan, als je AJAX-call resultaat heeft geretourneerd, pas je de classes pas toe? Dan is namelijk ook pas bevestigd dat de wijziging ook daadwerkelijk is uitgevoerd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.