voortgang weergeven en unieke waarden in rijen weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruben D

Ruben D

07/03/2013 22:37:11
Quote Anchor link
Hallo, lang geleden dat ik hier nog ben geweest.

ik ben een scriptje aan het maken maar heb een paar problemen.
1. Ik doe dus een aantal mysql querry's door gebruik te maken van:
while($row = mysql_fetch_array( $result )) { }

Nu doe ik dit voor zeg 1000 querry's, kan ik hier een voortgang van weergeven (bezig...) en een bericht wanneer hij klaar is?

2. Ik weergeef nu met de while zoals hieronder een dropdown optie voor elke rij. Maar wat ik eigelijk wil weergeven is niet elke rij, maar 1 rij per verschillende $row['tweede'].
Bevoorbeeld 50 rijen waar $row['tweede'] als waarde 1 heeft dan wil ik hier 1 van weergeven omdat ze allemaal hetzelfde zijn.

while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
?>
<option value="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $row['eerste']; ?>
">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $row['eerste']; ?>
</option>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
}
?>


Wie kan er mij helpen aub?
Gewijzigd op 08/03/2013 17:44:45 door Ruben D
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 16:53:28
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/03/2013 22:41:12
Quote Anchor link
Ik zie toch drie problemen..
Je topictitel geeft niet duidelijk aan wat je probleem precies is. Kan je deze aanpassen?
 
Reshad F

Reshad F

07/03/2013 22:46:10
Quote Anchor link
Hmm ik raad je aan om is te starten met het verbeteren van je database performance want het laden mag niet zolang duren in principe dat je een hele tijd tegen een loading plaatje of meter aan moet kijken..

Als je het echt erin wilt hebben zou ik kijken naar een gifje die je kan oproepen wanneer je de query aan het uitvoeren bent ( dus in de while conditie )

Een andere manier is met jQuery te werken i.c.m. Ajax calls die je kan uitvoeren en daarmee makkelijk een loading gifje kan presenteren aan de gebruiker.
 
D B

D B

07/03/2013 23:02:10
Quote Anchor link
1. Ik doe dus een aantal mysql querry's door gebruik te maken van:
while($row = mysql_fetch_array( $result )) { }

Nu doe ik dit voor zeg 1000 querry's, kan ik hier een voortgang van weergeven (bezig...) en een bericht wanneer hij klaar is?

- Dit lijkt me op het eerste gezicht dat je in die loop nog een query meer uitvoert? of hoe kom je aan 1000 query's? Als dit zo is moet je eens kijken of je je query niet kunt verbeteren met: LEFT/RIGHT/INNER JOIN

2. Ik weergeef nu met de while zoals hieronder een dropdown optie voor elke rij. Maar wat ik eigelijk wil weergeven is niet elke rij, maar 1 rij per verschillende $row['tweede'].
Bevoorbeeld 50 rijen waar $row['tweede'] als waarde 1 heeft dan wil ik hier 1 van weergeven omdat ze allemaal hetzelfde zijn.

- Kijk eens naar SELECT DISTINCT in je query: is dit wat je zoekt?

3. Wie kan er mij helpen aub?

- We kunnen het iniedergeval proberen.
 
Ruben D

Ruben D

08/03/2013 18:36:48
Quote Anchor link
Je topictitel geeft niet duidelijk aan wat je probleem precies is. Kan je deze aanpassen?
- Gedaan.

Hmm ik raad je aan om is te starten met het verbeteren van je database performance want het laden mag niet zolang duren in principe dat je een hele tijd tegen een loading plaatje of meter aan moet kijken..
- het gaat over 15.000 query's op de echte server als het klaar is, en de test db nu is wat traag.
En als ik een gifje of iets anders in de while zet heb ik dit voor elke query.

Dit lijkt me op het eerste gezicht dat je in die loop nog een query meer uitvoert? of hoe kom je aan 1000 query's?
-dit zijn resultaten die moeten worden gecontroleerd en worden dan geimporteerd.

Kijk eens naar SELECT DISTINCT in je query: is dit wat je zoekt?
-Deze functie kende ik niet en is wel handig, bedankt
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/03/2013 19:20:24
Quote Anchor link
Wat bedoel je met importeren? De data van de ene naar de andere tabel overhevelen?
Grote aantallen query's kunnen en moeten (vind ik) voorkomen worden.
Elke query is een client-server round trip, en is de bottleneck van je performance.
 
Ruben D

Ruben D

08/03/2013 21:52:06
Quote Anchor link
een lijst, in txt die wordt omgezet naar mysql.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.