VPS - nameserver - IP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Arnold C

Arnold C

16/04/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Hoeveel IP-adressen heb ik uiteindelijk nodig binnen een VPS om daar tenminste 1 domein op te kunnen hosten met SSL?

Klopt dit:
- 1 ip voor nameserver 1
- 1 ip voor nameserver 2
- 1 ip voor SSL

Wat is het minmale aantal ip's dat nodig is om de VPS 'in de lucht te houden' en tenminste 1 domein met SSL te hosten.....

Zijn extra ip's eigenlijk duur? Moet je die dan vooraf bestellen of kan je die 'zomaar' aanmaken?

Hoe doen jullie zoiets?

Completely new.....nu mn eerste php-tje klaar is, moet ik hier dus op studeren!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:54:33
 
Frank -

Frank -

16/04/2009 22:35:00
Quote Anchor link
Vraag je provider, die weet er alles van. Een VPS komt niet zomaar uit de lucht vallen...

1 adres is genoeg en wat de prijzen voor meerdere adressen zijn, wat de gek er voor geeft.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/04/2009 23:26:00
Quote Anchor link
Een domain heeft inderdaad minimaal 2 DNS servers liefst draaiende in verschillende ip-netwerken. Een webserver heeft minimaal 1 ip-nummer nodig.
 
Arnold C

Arnold C

17/04/2009 09:33:00
Quote Anchor link
Toch....OK....Dank voor jullie reacties....

@pgFrank....ik heb inderdaad inmddels verschillende offertes aangevraagd bij providers. Steeds zie ik in de overzichtstabelletjes hoeveel ip adressen ze bij zo'n VPS leveren. Vandaar dat ik probeer te 'tellen' hoeveel ik nodig heb.

Kennen jullie tutorials waar ik dit soort 'basic' (?) kennis over de werking van webservers kan bestuderen?
phphulp is steeds erg handig voor mn php-problemen.....ik merk dat ik nu eigenlijk meer moet zien te snappen van dns, ip, nameservers, subnetmask etc.....geen idee. Ik zie dat er allerlei tuts zijn voor de beheersoftware (plesk en directadmin), maar wellicht is het verstandig om iets meer onderliggende kennis te verzamelen.
 
Frank -

Frank -

17/04/2009 09:39:00
Quote Anchor link
Jouw provider levert meestal ook DNS-diensten, die hoef je dan niet zelf te gaan beheren. Je hoeft er dus ook geen ip-adressen voor aan te schaffen.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

17/04/2009 10:33:00
Quote Anchor link
Aan 1 ip-adres heb je genoeg, dat was al duidelijk. Maar waarom wil je een VPS? Je weet dat je (tenzij je daar dure contracten voor afsluit) meestal zelf het installeren en beheren moet gaan doen?
 
Arnold C

Arnold C

17/04/2009 10:45:00
Quote Anchor link
Ik zie dat het bij de meeste providers inderdaad duurder is. Zeker wanneer je een 'fully managed' vps neemt.
Ik begreep dat je bij een VPS gegarandeerd geheugen hebt, en je helemaal 'eigen baas' bent over bv php.ini...

dat is toch handig?
 
Frank -

Frank -

17/04/2009 10:56:00
Quote Anchor link
Een VPS-je met Ubuntu heb je al vanaf een euro of 5 per maand, dat zijn de kosten dus niet. Je moet wel zelf voor het beheer zorgen, dat is logisch. Daar kun je ook iemand voor betalen, maar dan ben je al snel een 50 euro per uur verder (en dat is dan goedkoop!).

Wanneer jij zelf met apt-get aan de slag wilt (en kunt) gaan, probeer het eens.

Groot voordeel is dat je zelf php.ini kunt instellen, een echte database kunt installeren, etc. etc. etc. Mocht je t.z.t. te weinig geheugen hebben, vraag je even een upgrade aan en klaar ben je.

Ps. Een database zal nooit snel op VPS kunnen draaien (ook niet op shared hosting), daarvoor is er te weinig I/O-capaciteit beschikbaar. Vaak zijn het ook maar goedkope servertjes, waar de boel op draait, stel je er niet te veel van voor. Je koopt vooral wat vrijheid m.b.t. de software en configuratie die je wilt hebben.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.