vraag over auto play off of on in contact-form

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johannes davidian

johannes davidian

21/07/2022 16:10:21
Quote Anchor link
hallo,
1-als ik autoplay off doen ik zie de verzonden email als spam beschouwd?
2-als ik deze code toevoeg in de form:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<html>
action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER["PHP_SELF"]);?>">

</html>


en auto play off doen ik krijg iedere keer waarschuwing onvelige email in de contact pagina.
wat betekent die dat ik moet altijd autoplay on laten staan?
dan wordt met tijd heleboel namen emailen tel. nummers. etc.

dank u wel
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 14:54:07
 
Ivo P

Ivo P

21/07/2022 16:36:53
Quote Anchor link
Meestal voldoet <form action="" method="post"> als je naar dezelfde pagina post.

Wat je vraag verder met autoplay te maken heeft en hoe er een emailadres aan te pas komt, is mij een raadsel.
Ik link autoplay aan vanzelf startende video- of audioplayers

Heb je het over iets met autofill voor een form?
 
Johannes davidian

johannes davidian

21/07/2022 16:53:42
Quote Anchor link
sorry,
dat is autofill.
ik heb het off gedaan en als ik mail senden ik krijg in mij provider mail box de melding spam. en als ik reageren voor de mail andere kant krijgt ook melding spam. maar wanneer ik autofill on doen dan de probleem is weg . geen spam.
ik ga proberen captcha toevoegen en kijken als het probleem wordt opgelost.
dank u wel
 
Ivo P

Ivo P

21/07/2022 17:43:17
Quote Anchor link
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.

De ontvangende mailserver heeft geen weet van de afzender (of dat outlook was, of een PHP script, en al helemaal niet of dat het emailadres automatisch ingevuld werd.
Hooguit in de headers van de mail zou de ontvanger nog kunnen zien of het Outlook was of een andere mailclient, maar die headers kun je zelf invullen.

Ik kan me wel voorstellen dat je handmatig meer "onzin" invult in je form, of dat autofill ook een paar hidden fields van zinnige inhoud voorziet die dan ook in de mail komen te staan, waardoor je net over de drempel van "mogelijk toch geen spam" heen komt.

Sowieso is het slim om te kijken wie je als afzender van de mail instelt: in elk geval niet het emailadres van de de invuller erin zetten: de sender is immers jouw mailserver en die is 99 van de 100x niet ingesteld als een legitieme sender van mails van die invuller.
 
Johannes davidian

johannes davidian

21/07/2022 18:44:03
Quote Anchor link
dank u wel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.