[Vragen voor school]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Grongere Onbekend

Grongere Onbekend

07/01/2009 21:44:00
Quote Anchor link
Beste php'er,

Ik heb een vraagje:
Ik moet voor school voor me vervolg opleiding mensen ondervragen die verstand hebben van games in php.

Heb jij er verstand van?
Wilt u dan dit hieronder kopieëren en verder invullen:

[Vraag 1]
Hoe ben je op het idee gekomen om games te gaan maken?

[Vraag 2]
Hoe oud ben je begonnen met games maken?

[Vraag 3]
Heb je een opleiding ervoor gedaan, Zoja? Was de opleiding moeilijk?

[Vraag 4]
Hoelang doe je over een spel programmeren?

[Vraag 5]
Vind je het nog steeds leuks om games te maken?

[Vraag 6]
Ga je thuis verder met het maken van het spel als je in een keer iets bedacht hebt?, met andere woorden: heb je dan nog wel vrije tijd over om andere dingen te doen?

[Vraag 7]
Met hoeveel mensen werk je aan één game?, Meer dan 1 persoon? Zoja, Hoeveel personen?

[Vraag 8]
Heb je er ooit spijt van gehad dat je dit als beroep hebt gekozen?

[Vraag 9]
Hoe kom je op iedeeën voor een spel?

[Vraag 10]
Hoeveel spelletjes heb je al gemaakt?

Bedankt voor het invullen!

Met vriendelijke groeten
Mitchell

Quote:
Om het topic niet direct te laten verdwijnen in de onzichtbare koffiehoek heb ik het maar naar 'aanvragen' verplaatst.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Grongere Onbekend
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:26:03
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/01/2009 22:41:00
Quote Anchor link
Mag ik vragen wat het nut hiervan is? Volgens mij bestaat er namelijk geen opleiding voor het maken van games in PHP. Je kan een programmeer opleiding, of een opleiding die daar veel mee doet (Hogere Informatica bijvoorbeeld) doen, maar een PHP opleiding, toegespitst op games lijkt me niet handig.

Daarnaast wordt PHP (nog) het meest gebruikt om websites mee te maken, met dynamische content. Hier op het forum hebben de meesten die games maken, iets met mafiagames die ze aan willen passen. En daar hebben ze geen opleiding voor genoten, en vaak de leeftijd nog niet eens voor.

Maargoed, ik php wel veel, maar heb daar geen echte opleiding voor gehad. Ik kan je dus verder zo ook niet helpen met je vragen, maar misschien dat je eens de makers/ bedenkers van nederlandstalige online games (the-west.nl, khanwars.nl, etc) de vragen kan voorleggen?

Ten slotte, Ik denk dat het maken van games in PHP ook niet een doel op zich moet zijn van je vervolgtraject, maar je kan je allicht wel heel erg op het internet gaan richten (daarbij ook: website ontwerp (kan je ook voor games gebruiken) goed programmeren (ook voor games te gebruiken) en verder ook de werking van het internet e.d.)
Met een internet geörienteerde, maar ook programmeer opleiding zou je misschien wel zoiets kunnen doen, maar de meeste mensen zijn gewoon webprogrammeur, en hebben een team van grafische, creatieve geesten en programmeurs die het tot een geheel maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/01/2009 22:45:00
Quote Anchor link
Grongere schreef op 07.01.2009 21:44:
Ik moet voor school voor me vervolg opleiding mensen ondervragen
Is het dan niet veel slimmer om een online enquete op te zetten en mensen vragen om die in te vullen?

Bijvoorbeeld via een van de volgende sites:

Studentenonderzoek
Enquete via internet
 

07/01/2009 22:52:00
Quote Anchor link
Of gewoon via Google Spreadsheet (formulier functie)
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

08/01/2009 01:47:00
Quote Anchor link
1. Ik speelde het zelf veel en het leek me leuk zelf een te starten.
2. Toen ik er echt actief mee begin was ik 19
3. Nee, ik heb alles zelf geleert, gewoon doormiddel van goed kijken en uitproberen, en natuurlijk met hulp van anderen.
4. Ongeveer een maand als je een goeie unieke bugloze game wil.
5. Jazeker, scripten is een verslaving zeg ik altijd. alleen soms kom je er niet uit en dan MOET je het gewoon goed hebben. Om trots op jezelf te kunnen zijn als het ware haha.
6. Ja tuurlijk. Doe het als mijn hobby en heb er mijn werk van gemaakt.
7. In het begin deed ik het in mijn eentje. later samen met iemand maar alleen bevalt me toch beter.
8. Nee nooit
9. Gewoon goed brainstormen en jezelf vragen wat je zelf graag in een game wil zien he.
10. ongeveer 20
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.