vreemd probleem: line2 word 2x ingelezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Earithramir

Earithramir

29/08/2007 14:41:00
Quote Anchor link
Hoi ik heb een vreemd probleem.
ik heb een document (wat word geinclude)
en als ik hier ook maar IETS in wijzig word line 2 twee x geinclude.
de headers worden dus twee keer opgehaald.

error:
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /blabla/theinclude.inc:1) in /blabla/theinclude.inc on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /blabla/theinclude.inc:1) in /blabla/theinclude.inc on line 2

document:

http://acolyte-magic.nl/theinclude.inc

iemand een idee waardoor dit kan komen.


edit:
Dit probleem doet zich voor sinds een wijzigin in de server...
helaas ben ik er nog niet achter wat deze wijziging is :S
iemand een idee?

edit2:
heb het probleem verborgen van de site door middel van een @ voor session_Start() maar dit is niet zoals het hoort!
ook werkt alles gewoon maar op deze manier krijg ik bij elke visit een mailtje over dit error, en zo ie zo wil ik het gewoon graag foutloos hebben..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Earithramir
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 18:14:21
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

29/08/2007 15:29:00
Quote Anchor link
Het is geen vreemd probleem, althans dit soort meldingen ontstaan dus als je een sessie wilt starten, of een cookie wilt zetten nadat de headers getoond zijn.

Het kan ook zijn dat je tussen session_start() en de uiteindelijk headers die je wilt tonen er al een output is naar het scherm, dit kan door een php functie komen maar ook zelfs een verloren spatie die buiten de php code script tags staat, in een included bestand.

Dat is zo wat ik je kan vertellen waar je aan moet denken.
 
Earithramir

Earithramir

29/08/2007 17:22:00
Quote Anchor link
ik weet dat de sessie gestart moet worden als aller eerste.
maar in het include bestand staat session_start() als eerst eerste
en de include() staat bij elk document ook als eerste in het php bestand.
ik kan eens kijken of toevallig de versie van php veranderd is maar niet zo ver ik weet...

ik ga op zoek naar verloren spaties, maar ik kan me niet herinneren dat er iets veranderd is verder...

anywayz.. thanks for replying
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

29/08/2007 18:36:00
Quote Anchor link
Maar even voor de duidelijkheid, je zegt van :

als ik hier ook maar IETS in wijzig word line 2 twee x geinclude.

Wil je hiermee zeggen als je zeg maar het hoofd script, die jouw theinclude.inc invoegt, bij een wijziging van het hoofd document deze fouten geeft?.

Kan ook goed zijn dat daar de bron van aanleiding zit tot dit probleem.

Maar anders moet je debuggen, probeer zoveel mogelijk code even uit te schakelen te commenteren /* */ waar mogelijk. er moet hoe dan ook ergens of een session_start() 2x gedaan worden, setcookie's na de headers, voor het laatste, daar gaat de melding eigenlijk over.

Dus mijn tweede gedachte gang is, wanneer worden de cookie's gezet, op welk moment.
 
Earithramir

Earithramir

29/08/2007 20:01:00
Quote Anchor link
het probleem komt op ELKE pagina voor..

ook kwam ik er net achter dat de sessie niet gestart word op IE
ik werk zelf altijd op firefox daar werkt alles... maar IE werken de sessies niet...

:S
ik krijg het niet gefixt meer... ook al zet ik alleen session_start() in een document krijg ik die error
 
Earithramir

Earithramir

29/08/2007 20:08:00
Quote Anchor link
hoi,

ik heb het probleem gevonden..
op de een of andere manier werkt het inlcuden van .inc bestanden niet meer goed, heb het bestand nu hernoemd naar .php en elke pagina werkt weer..
wel vreemd heeft 2 jaar lang zo gewerkt en nu in eens niet meer.. :S
bedankd voor het mee denkenin iedergeval
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.