"Vreemde" tekens accepteren in jquery validate form

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johnny Cash

Johnny Cash

04/04/2014 17:51:55
Quote Anchor link
Goedemiddag mensen,

Ik gebruik al een tijdje met succes een jquery validate form script van formvalidator.net
Het werkt ideaal omdat het formulier goed wordt gecontroleerd voordat er op de submit button wordt gedrukt.

Maar... een bezoeker attendeerde mij er op dat hij zijn naam niet kon opgeven omdat deze als fout werd aangemerkt. Hoe dit kan?

Ik geef aan een input veld de volgende eigenschappen mee (Jquery Validate from script):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type='text' name='waarde' data-validation='alphanumeric' data-validation-allowing='-_ ' data-validation-error-msg='!' />


De parameters die beginnen met data- zijn van de Jquery Form validator.
Nu dacht ik heel eenvoudig alle "vreemde" tekens toe te voegen aan data-validation-allowing: áàâäéèêëíìîïóòôöúùûü

Maar helaas werkt dit niet en ik begrijp niet waarom. Ik heb het ook al met spaties ertussen geprobeerd, zonder succes. Het werkt trouwens niet omdat het formulier dan niet meer gevalideerd wordt. De website van deze Formvalidator.net heb ik ook al nageplozen.

Waarschijnlijk is het voor iemand met ervaring een stukje van een koekje, maar ik kom er niet meer uit...

Iemand hiervoor een oplossing of ervaring?
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 15:53:19
 
Ivo P

Ivo P

04/04/2014 20:39:40
Quote Anchor link
Misschien is het zinniger om tekens die je niet wilt hebben, bijvoorbeeld de < en >
Te filteren?

Wie ben jij om te bepalen welke tekens in een naam mogen?

Waar striikelt hij trouwens over? De - is ook niet alfanum, maar zit wel in veel namen.
En behalve de klinkers met accenten zijn er ook nog ñ, ?, ç ß en nog een berg.

Toevoeging op 04/04/2014 20:40:53:

Zie ook http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/verificatie-veiligheid/94423/last/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.