Vreemde tekens in de database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan Rombouts

Johan Rombouts

11/10/2010 18:32:02
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik heb weer eens een probleem.
Ik ben bezig om van host te veranderen.
Via phpMyAdmin maak ik via exporeren een backup van mn database, ik sla dit bestand op als .sql
OP mijn nieuwe host maak ik de nieuwe database aan en via importeren kan ik dan alles weer invoegen.
Lukt allemaal goed alleen zitten er nu allemaal rare tekens tussen, zoals de duitse Umlaut wordt ü.
Het gekke is dat als ik via phpMyAdmin in de tabel kijk van de oude host, zie ik gewoon een umlaut staan. In het .sql bestand staat ook al die rare tekens.
Als ik hem vervolgens importeer op de nieuwe host en ik kijk ik de tabel via phpMyAdmin staat daar ook die rare tekens en dus op de nieuwe website ook.

Hoe kan dit? en hoe kan ik het oplossen?

Groeten Johan
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 11:06:55
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

11/10/2010 18:34:01
Quote Anchor link
Vreemde tekens bestaan niet, zorg er voor dat je overal hetzelfde karaktersetje gebruikt.

En een backup/export maken van je database doe je niet met phpMyAdmin maar met mysqldump
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.