Vriendensite review
ik ben bezig met een nieuwe site, Dit is de site
De site is dus gebouwd in combinatie met wordpress ( en er zit geen eens een blog op :D )
Het gaat om de voorkant, wat is jullie indruk, wat zou er beter kunnen?
(Hij is nog niet helemaal af, op de homepagina komen er nog blokken bij met laatste reacties gastenboek en een kalender (aankomende dingen).
Er komt voor de vervolgpagina's ook nog een kolom rechts met enkele dingen erin.)
ps de foto op de home is random bij elke pagina request
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers
Maar nu dus:
Dat witte vlak met dat logo erin, stoor ik me een tikkeltje aan, ook omdat deze lager uitlijnt dan het begin van het menu (denk ik hoor). Verder een HELE verbetering ten opzichte van de oude ;)
Die gradient op de achtergrond vind ik niet mooi, past er ook niet bij. Daarnaast is het hoofdmenu echt niet mooi. Ik zou gewoon een strakke horizontaal menu doen. Je header zou ik ook aanpassen.
Het logo is ook erg ouderwets.. ( niet toevalig in WORD gemaakt ? :) _
En de buttons zijn veel te groot.
De lijnen en blokken die er worden gebruikt zijn heel grof en nijgen een beetje naar een amateuristische style.
Overigens vind ik de layout wel weer mooi rustig, tenminste niet zo'n flikkerding waar je hoofdpijn van krijgt!
Dat menu'tje spreekt mij ook wel aan trouwens!
Merijn schreef op 25.03.2009 00:27:
Vind het niet echt aanspreken ofzo. Doet me denken aan zo`n website uit 2001.
Die gradient op de achtergrond vind ik niet mooi, past er ook niet bij. Daarnaast is het hoofdmenu echt niet mooi. Ik zou gewoon een strakke horizontaal menu doen. Je header zou ik ook aanpassen.
Je moet wel kijken met /wordpress/ erachter. op een of andere manier gaat die url niet goed in mijn eerste post
Back ontopic, ik vind het wel een gave website, het logo is alleen een beetje misplaatst en nogal in een old-skool style. Past niet bij de rest, een geel/goud (gradient) logo zou denk ik beter staan.
Ik denk overigens dat je de pagina's moet laden doormiddel van Ajax, zoveel pagina's en inhoud is het namelijk momenteel niet. :)
Jurgen schreef op 25.03.2009 10:33:
Wat ik mis is: Informatie... Wie zijn jullie wat doen jullie? Of is het enkel een online fotoalbum?
voor de klikkerts
voor de klikkerts
Bijna alle bezoekers van de site is de vriendengroep, dus die weten al wie we zijn. De site is ook bedoeld voor de vriendengroep en niet om ons voor te stellen naar buiten toe. Het is overigens wel een goed punt van je, op de home staat dan ook een klein inleidend verhaaltje.
De meesten van ons bekijken alleen het gastenboek en de foto's dus dat is het belangrijkste. Ik wil het later nog wel uit gaan breiden met een kalender. Dus gewoon van die standaard dingen :D
Ik wil het switchen tussen de pagina's niet met ajax doen, ik vind ten eerste makkelijker om te bouwen en de url's zijn helemaal ok zo. Toch bedankt voor die opmerking
Mooi alleen ben ik niet zo van dat rode op m'n site.
Misschien ben ik de enige, maar ik vind het een beetje raar dat iemand een website gebaseerd op WordPress laat reviewen...
hoe zo je ken op wordpress zelf modules en templates maken mogen die dingen niet ge reviewed worden?
Maar goed, dat is mijn mening. Ik zal me er verder wel buiten houden, dan kun jij lekker deze site reviewen ;-)
Het gaat niet om wordpress maar om de review van de site. De template (dus de layout, xhtml, css en javascript) heb ik helemaal zelf gemaakt. Het is alleen zo dat het beheer van de site dmv wordpress wordt gedaan. Ik meldde dit er alleen even bij, maar het is niet echt van belang
Is het niet onveilig ?? :p
@Joost: lees verder...."Het is ook mede aan Grolsch te danken wat ons van de straat houd". :-)