Vrijwillger gezocht voor PHP en MYSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Davy G

Davy G

25/10/2017 11:32:38
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die mijn scripting wil vernieuwen naar PHP7.
De huidige files zijn nog van een oude website (ongeveer 10 a 12 jaar oud) Ik zou deze opnieuw willen gebruiken maar helaas de nodige kennis ontbreekt om alles zelf te vernieuwen vandaar deze oproep.

Het betreft volgende systemen: members, forum, nieuws, fotoalbum, linkpartners, gastenboek, statistieken, poll, agenda. Alle nodige functies zijn reeds aanwezig. Enkel is alles "verouderd" en dringend aan venieuwing toe...

Als bedanking krijg je een eervolle en duidelijke vermelding op de website + banner ofzo op elke pagina. Er is een kleine vergoeding mogelijk.

Hier een stuk code als voorbeeld...
https://pastebin.com/PsnHmYve

Iemand dat zich geroepen voelt om mij verder te helpen? Graag een seintje via mail: [email protected]


Alvast super bedankt!
Davy
Gewijzigd op 25/10/2017 14:57:36 door Davy G
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 11:02:56
 
Pipo Clown

Pipo Clown

25/10/2017 12:40:12
Quote Anchor link
Dit is vast een grapje ?

Ik wil er best een keer naar kijken maar niet voor de kat zijn delen.
Hier gaan dagen, zo niet weken, werk in zitten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2017 12:57:50
Quote Anchor link
Als je het 12 jaar hebt kunnen uitzingen met je huidige code, dan vind ik dat erg bijzonder :-)

Houd je wel vast dat niet alleen de functies aangepast moeten worden (voornamelijk mysql naar mysqli) maar ook een deel van de procedures. Denk aan de opslag van wachtwoorden, want die is behoorlijk verouderd. Mogelijk nog diverse reguliere expressies voor mailadressen en de TLD's daarbij, en diverse andere veiligheden, zoals CSRF, XXS etc.....

In 12 jaar tijd is er een hoop veranderd aan het scripten, waarbij de veiligheid veel belangrijker is dan voorheen. Ik heb de code zelf uiteraard niet gezien, maar ik kan me indenken dat het misschien zelfs zinvoller is om 'from scratch' opnieuw te bouwen vanaf de tekentafel in plaats van voort te borduren op oude legacy code.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

25/10/2017 13:01:21
 
Davy G

Davy G

25/10/2017 14:29:07
Quote Anchor link
- Ariën - op 25/10/2017 12:57:50:
Als je het 12 jaar hebt kunnen uitzingen met je huidige code, dan vind ik dat erg bijzonder :-)

Houd je wel vast dat niet alleen de functies aangepast moeten worden (voornamelijk mysql naar mysqli) maar ook een deel van de procedures. Denk aan de opslag van wachtwoorden, want die is behoorlijk verouderd. Mogelijk nog diverse reguliere expressies voor mailadressen en de TLD's daarbij, en diverse andere veiligheden, zoals CSRF, XXS etc.....

In 12 jaar tijd is er een hoop veranderd aan het scripten, waarbij de veiligheid veel belangrijker is dan voorheen. Ik heb de code zelf uiteraard niet gezien, maar ik kan me indenken dat het misschien zelfs zinvoller is om 'from scratch' opnieuw te bouwen vanaf de tekentafel in plaats van voort te borduren op oude legacy code.


Die code heeft toen maar 3 a 4 jaar on-line gestaan ;-) Dat er veel veranderd is weet ik maar al te goed vandaar men vraag naar hulp. Ik wil je gerust een stuk code mailen dan kan je die eens bekijken en mssn beter vertellen wat ik het best kan doen... Vernieuwen of opnieuw beginnen...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2017 14:42:28
Quote Anchor link
Je kan eventueel wel een stuk code op pastebin plaatsen, of naar geïnteresseerden sturen. Dan kunnen zij een inschatting maken wat de werkzaamheden zijn.
 
Davy G

Davy G

25/10/2017 14:58:32
Quote Anchor link
Stuk code toegevoegd in het origineel bericht.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 15:03:25
Quote Anchor link
Oh dear, ook nog zo lek als een mandje dus. Ik zou hier mee gaan in het advies van Ariën. Gewoon wegmikken en opnieuw beginnen. Hier is geen beginnen aan.

Daarnaast: tabellen voor je layout? Het voelt bijna alsof we weer terug zijn in 2000. Ook zie ik een aantal queries die niet heel erg logisch zijn qua opzet, er wordt feitelijk data dubbel opgehaald.

En dat in dat kleine beetje code. Ik zou bang worden voor de rest.
Gewijzigd op 25/10/2017 15:06:19 door Ben van Velzen
 
Davy G

Davy G

25/10/2017 15:09:24
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 25/10/2017 15:03:25:
Oh dear, ook nog zo lek als een mandje dus. Ik zou hier mee gaan in het advies van Ariën. Gewoon wegmikken en opnieuw beginnen. Hier is geen beginnen aan.

Daarnaast: tabellen voor je layout? Het voelt bijna alsof we weer terug zijn in 2000. Ook zie ik een aantal queries die niet heel erg logisch zijn qua opzet, er wordt feitelijk data dubbel opgehaald.

En dat in dat kleine beetje code. Ik zou bang worden voor de rest.

Hehe zoals ik al vermelde het is 10 a 12 jaar oud... Very old shit...
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/10/2017 15:29:42
Quote Anchor link
Ook al is de code zo oud, er is geen enkel excuus te bedenken voor het feit dat het zo lek als een mandje is. SQL injecties zijn feitelijk bij elke query mogelijk, dat wil niemand op zijn geweten hebben toch?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2017 15:38:13
Quote Anchor link
Ik heb na 5 seconden al gezien dat dit niet meer toekomst-vatbaar is.

Op naar de tekentafel dus!

En dan mak je meteen in OOP en bij voorkeur met een framework een mooie opzet maken.
Want een stukje code voor een paging, dat kan prima in een eigen functie worden ondergebracht.
Gewijzigd op 25/10/2017 15:41:41 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/10/2017 16:51:21
Quote Anchor link
Hm :). Wat je hier in feite vraagt is het herschrijven van een volledige community-site? Vergelijk dit met een huis, of misschien nauwkeuriger, een flatgebouw, dat volledig gerenoveerd moet worden. Wat er dan meestal gebeurt is dat dit tot op zijn fundamenten gestript wordt. Maar voordat dat gebeurt word er eerst gekeken of de fundamenten wel goed zijn. Het heeft geen zin om een bouwval te renoveren. Het moet (opnieuw) mogelijk zijn om er na afloop veilig in te wonen.

Ook kan ik mij niet voorstellen dat er in al die tijd (de 3 a 4 jaar dat dit online heeft gestaan) geen wensen waren om dingen te veranderen / te verbeteren (feature requests et cetera)? En waarom lag deze community ruim 8-9 jaar plat? Wat moet er gebeuren met de data van destijds? Houdt dit ook nog eens een migratie in? En zou alles precies 1:1 overgezet moeten worden? Of zijn er wat vernieuwde inzichten over een andere aanpak? Is zoekmachineoptimalisatie een factor?

Heb je voor de gein al eens geprobeerd om dit ding weer up te krijgen op een hedendaagse (lokale) installatie van WAMP of wat dan ook? Ik denk dat je -afhankelijk van de hoeveelheid code- minimaal een paar weken kwijt bent om dit in zijn oude "glorie" te herstellen. En dit zal iemand die deze site nooit heeft gezien nodig hebben om dit vervolgens te reverse-engineeren en er iets hedendaags van te maken, je kunt niet blind een hele community herschrijven. (Er zijn toevallig geen specs van alle pagina's en functionaliteiten, zodat je ook niet door alle code hoeft te graven?)

In de codesnippet die je meeleverde zie ik ook al een heleboel functionaliteit die in functies gevangen zou kunnen worden, maar die in het codefragment zijn uitgeschreven. Ook zitten er dure operaties in (file_exists) en andere onhandige constructies (queries in loops van andere queries). Dit is op zijn zachtst gezegd geen positieve indicatie voor de rest :p.

Ik weet niet wat je helemaal verwacht met deze vacature maar niemand met een greintje gezond verstand gaat zomaar beginnen met het direct kloppen van code. Je moet een zeker plan en een zekere visie hebben wat je hier allemaal mee wilt, al was het maar enkel over het functionele deel, en niet eens over het technische.
Gewijzigd op 25/10/2017 16:55:21 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.