W3C valid, maar waarom eigenlijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »
Bas Matthee

Bas Matthee

25/03/2008 08:07:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik houd me de laatste tijd erg bezig met het valideren op W3C, uiteraard omdat dit gewoon moet. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar HTML 4.01 Strict. Ik wil het roer om gaan gooien naar XHTML 1.1 Strict. Maar heeft het eigenlijk wel zin, of doet het er niet zoveel toe?

Zie:
http://www.hardwareplaza.net
http://www.besign-webdesign.nl
http://www.deopkomendezon.nl

Maar waarom zou ik dat doen. Wanneer deze niet valid zijn, worden ze toch goed weergegeven in bijv. Safari, FF, en IE. Nadere uitleg is welkom EN gewenst!

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 01:02:36

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

25/03/2008 08:13:00
Quote Anchor link
XHTML is anders, <br> wordt bijv als <br /> geschreven.

Bas Matthee

Bas Matthee

25/03/2008 08:18:00
Quote Anchor link
Dat weet ik ja, maar ik bedoel meer het nut van het zorgen dat de pagina's valid zijn. Weet alles van de verschillen tussen HTML en XHTML. De closing tags e.d. baren mij geen zorgen. :)

Joren de Wit

Joren de Wit

25/03/2008 08:25:00
Quote Anchor link
Als je website enkel gebruik maakt van w3c valid (X)HTML (eisen verschillend per doctype) weet je zeker dat de (X)HTML in alle browsers die zich aan de w3c standaard houden, hetzelfde geinterpreteerd en als het goed is weergegeven wordt.

Bas Matthee

Bas Matthee

25/03/2008 08:27:00
Quote Anchor link
Maar ze displayen allemaal naar behoren, ook als ze niet valid zijn. Ik test met IE8, IE7, FF en Safari for windows... Maargoed, ik zal me dus gewoon aan de W3C regels moeten houden.

Joren de Wit

Joren de Wit

25/03/2008 08:44:00
Quote Anchor link
Ik zeg ook niet dat ze er niet goed uit kunnen zien als de html niet valid is, ik zeg alleen dat je meer zekerheid hebt dat dat gebeurt als je html wel valid is.

Bas Matthee

Bas Matthee

25/03/2008 08:48:00
Quote Anchor link
OK! iig bedankt voor de tijd en moeite, en de PHPHulp! :)
Zal hier vaker te vinden zijn! Hoop hier ook mijn steentje bij te kunnen dragen.

Patrick Niezen

Patrick Niezen

25/03/2008 09:13:00
Quote Anchor link
Door het invoeren van standaarden wordt er ook geprobeerd oude 'habits' langzamerhand te laten verdwijnen. Zo zul je vaak de term 'Deprecated' tegen komen, wat betekend dat het nog wel wordt ondersteund maar in de toekomst waarschijnlijk niet meer (en je dit dus niet moet gebruiken!). Als iedereen zich aan de standaarden houdt, zou alles een stuk simpeler gaan.

Ik zou gewoon XHTML gebruiken, een strictere syntax en dus minder kans op fouten (en wat Blanche ook zegt, meer zekerheid, ook in de toekomst!).

Jens V

Jens V

25/03/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Kan het dan dat IE 6 zich niet aan die standaard eisen houdt? Want ik heb een site gemaakt die in elke browser goed wordt weergeven, en strict valid is. In IE 6 daarentegen is alles van die site naar de zak...

Enig idee?

Mvg,
Jens

Frank -

Frank -

25/03/2008 10:45:00
Quote Anchor link
Jens, openstaande deuren hoef je niet in te trappen, nergens voor nodig... ;)

Patrick Niezen

Patrick Niezen

25/03/2008 10:53:00
Quote Anchor link
IE6 houdt zich niet echt aan de standaarden nee :P dat is dus het klote aan oude browsers (actuele browsers zijn ook niet 100% btw!), die houden zich er dus niet aan...

Omdat veel mensen nog steeds die oude browsers nog gebruiken, is het voor webdesigners en programmeurs belangrijk om ook de website in IE6 'werkend' te hebben. Dit zal langzamerhand (helaas ERG langzaam) wel de goede richting op gaan, daarom is het belangrijk om je eigen websites zoveel mogelijk richting de standaarden de coderen.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, dat geldt ook over de broncode van je website. Als je website niet goed werkt in IE6, moet je proberen erachter te komen waar het aan ligt, en dit vervolgens oplossen (Google is your friend :D).

Jens V

Jens V

25/03/2008 11:12:00
Quote Anchor link
Ik heb op dat ene IE6 geval een hele dag gekeken en geprobeerd, en het niet gevonden... Pech voor de mensen met IE6... Heb nu gewoon een kleine melding gemaakt als je IE6 hebt dat je browser verouderd is en dat je moet updaten of Firefox en dergelijke moet downloaden...
De meeste browsers wel nog altijd min of meer hetzelfde resultaat... Al bij al valt dat nog mee... En IE7 is ook een grote vooruitgang voor Microsoft; hoewel ze toch de browsers ontwikkelen beter over gaan laten aan mensen die daartoe bekwaam zijn.

Jens

25/03/2008 11:21:00
Quote Anchor link
Standaarden zijn er om vanaf geweken te worden :-)

Mijn inziens heeft XHTML nog weinig meerwaarden. Het uitbreiden (extende) wordt simpelweg nog te slecht ondersteund door browsers *kuch IE6*.
Ikzelf vind HTML 5 leuker om naar uit te kijken...

Bas Matthee

Bas Matthee

25/03/2008 11:23:00
Quote Anchor link
Webmakerij schreef op 25.03.2008 11:21:
Standaarden zijn er om vanaf geweken te worden :-)

Mijn inziens heeft XHTML nog weinig meerwaarden. Het uitbreiden (extende) wordt simpelweg nog te slecht ondersteund door browsers *kuch IE6*.
Ikzelf vind HTML 5 leuker om naar uit te kijken...

Dat is ook de rede dat ik vooralsnog met HTML 4.01 Strict bezig ben. Neem bijvoorbeeld de META tags, deze kunnen bij XHTML niet gebruikt worden. Toch blijven ze van essentieel belang!

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

25/03/2008 11:26:00
Quote Anchor link
Mijn voorkeur gaat uit naar XHTML Transitional, voor één reden;
de target="" parameter in <a>-tags.

Ik vind 't zo'n onzin dat deze in Strict mode gedeprec.. jeweetwel is!

Ook denk ik dat xhtml gewoon de toekomst is. Je ziet ook dat browsers als IE8 en de nieuwe FF3 echt die standaarden gaan naleven. Sowieso zie je een hele shift op 't internet wat betreft een scheiding tussen data en output. Dus echt standaarden maken zodat data gewoon data is en wat je er mee doet jouw probleem is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.