Waar moeten welke apostrophs en aanhalingstekens?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk Frigge

Henk Frigge

14/01/2013 12:15:20
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik wil, afhankelijk van een keuze op een andere pagina, de achtergrondkleur in een menubalkje laten veranderen. Het doorgeven van de $_SESSION variabele gaat goed (getest met gewoon een tekstje op het scherm laten verschijnen en dat werkt), maar wanneer ik de achtergrondkleur daarop wil laten reageren, lukt het niet. Ik heb de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if ($_SESSION['hoofd_menu_actief'] == "hdf") {<TD BGCOLOR = "#111111"> ;} else {<TD BGCOLOR = "#4A90D1"> ;}   ?>


Ik weet dat er ergens aanhalingstekens (") moeten staan, maar ik heb ze volgens mij overal al geprobeerd, maar geen succes. Ook waar de punt-komma('s) moet(en) staan, is me niet duidelijk.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord(en)
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:35:11
 
No One

No One

14/01/2013 12:23:58
Quote Anchor link
php en html door elkaar gaat dus niet he

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if ($_SESSION['hoofd_menu_actief'] == "hdf") { echo '<TD BGCOLOR = "#111111">';} else { echo '<TD BGCOLOR = "#4A90D1">';}   ?>


wel als je het als string echo'd ;)
 
Henk Frigge

Henk Frigge

14/01/2013 13:10:46
Quote Anchor link
tHenks!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.