Waar vind ik de ip-range van een bepaalde regio in Frankrijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Carsten eng

carsten eng

07/07/2015 14:06:39
Quote Anchor link
Een deel van een website moet beschikbaar zijn voor een regio in Frankrijk, Lorraine. Ik kan wel filteren op ip, maar welke range ip's?

uiteraard heb ik daar al een uurtje op zitten googelen. Maar dat is allemaal ip-lookup van ip naar locatie, niet andersom.

Waar vind ik de ip adressen van die regio?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 20:58:02
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/07/2015 14:11:21
Quote Anchor link
Ik betwijfel sterk of dit wel betrouwbaar is, en of de ISP's in Frankrijk hun regio's verdelen in IP-ranges.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/07/2015 14:14:22
Quote Anchor link
Carsten eng op 07/07/2015 14:06:39:
Maar dat is allemaal ip-lookup van ip naar locatie, niet andersom.

Dat is toch afdoende?
 
Carsten eng

carsten eng

07/07/2015 14:56:03
Quote Anchor link
Ward van der Put op 07/07/2015 14:14:22:
Carsten eng op 07/07/2015 14:06:39:
Maar dat is allemaal ip-lookup van ip naar locatie, niet andersom.

Dat is toch afdoende?

nee want ik moet in de code de ip-range voor die regio weten. Bij die websites kun je ip invullen en komt er een locatie uit. Om de info te krijgen die ik nodig heb moet ik een regio invoeren en een stel ip's eruit krijgen. En dat is er zover ik weet niet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/07/2015 15:04:57
Quote Anchor link
Ik ben bang dat dit niet gaat lukken. De IP-adresblokken zijn toegewezen aan diverse ISP's. En ik denk dat ze niet allemaal regiogebonden zijn.

http://www.nirsoft.net/countryip/fr.html.
Misschien kan je met IP2location een plaats achterhalen uit dat gebied, maar het blijft onbetrouwbaar.

Want waarom wil je alleen een bepaalde gebied toelaten, en niet de rest van Frankrijk?
Gewijzigd op 07/07/2015 15:08:58 door - Ariën -
 
Ivo P

Ivo P

07/07/2015 15:07:44
Quote Anchor link
aangezien dat wat jij wilt bijna niet mogelijk is, zul je dus per bezoeker moeten bepalen wat zijn ip is (REMOTE_ADDR)
en daarvan bij een beetje betrouwbare database moeten checken welke regio daarbij hoort.

Is dat Loraine, dan ok, zo niet, dan toon je de pagina niet.
(ter effincientie is het misschien handig om het ip adres daarna op te slaan met de info die je verkreeg.

Ter vergelijk:
In NL heb je Ziggo, UPC, KPN, etc etc die ranges van ip adressen hebben.
Zo ze die al regionaal uitgedeeld hebben, zit je an nog steeds met de verschillende providers.

Kanttekening:
De ervaring leert dat de services als ip2location soms heel goede restultaten geven, maar soms een beetje misgaan, tot volledig mis.

Voor mij:
Kantoor en thuis is 300 meter.
Maar volgens de database zouden beide in verschillende dorpen 10 a 20 km verderop zijn.
Maar ik wordt ook wel in A'dam of Groningen geplaatst en dat is toch beide nog uren rijden.
 
Carsten eng

carsten eng

07/07/2015 15:23:54
Quote Anchor link
@Aar
Quote:
Want waarom wil je alleen een bepaalde gebied toelaten, en niet de rest van Frankrijk?

ach, dat is gewoon de onnavolgbare wens van een klant. Iets met wijn of zo.

@ivo
Ik heb toevallig ook geoip op de site staan waarmee nu op landen gefilterd wordt. Daar is ook een betaalde variant van die ook regio's zou doen. Ik hoopte dat als ik de ip's van die regio kon achterhalen dat dat afdoende zou zijn.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/07/2015 15:39:04
Quote Anchor link
Al zouden daar regio's tussen zitten, zou dat onbetrouwbaar zijn. Volgens ip2location zou ik in Tiel moeten zitten, maar dat is echt 40 km verderop dan waar ik nu zit.
 
Ivo P

Ivo P

07/07/2015 16:48:21
Quote Anchor link
Dat valt nog mee. Volgens die site zit ik nu in Leek, Groningen.

Dat is volgens Google zo'n 330 kilometer
 
Randy vsf

Randy vsf

07/07/2015 16:59:36
Quote Anchor link
Ik woon in zuid limburg, maar als ik naar bepaalde sites ga staat er amsterdam...
Dus echt betrouwbaar is het niet.
Gewijzigd op 07/07/2015 16:59:52 door Randy vsf
 
- SanThe -

- SanThe -

07/07/2015 16:59:39
Quote Anchor link
Bij mij:

35.96 km
Afstand in een rechte lijn

51.1 km
Afstand over de weg
 
Carsten eng

carsten eng

07/07/2015 17:17:05
Quote Anchor link
hmmmm, ja bij mij zit ie er ook een provincie of wat naast.
Ik denk dat ik mijn klant nee moet gaan verkopen.
 
Ivo P

Ivo P

07/07/2015 17:39:02
Quote Anchor link
Of hem erop wijzen dat het soms kan, maar soms ook goed fout gaat.

(we hebben het trouwens nog niet eens gehad over bezoekers die via een mobiele provider komen met gebruik van een smartphone.)

Heb het een tijdje geleden gedaan voor een regionale huizensite.
Waar opdrachtgever ook nog niet over nagedacht had: bezoeker komt wel uit Heerlen, maar hij wil juist verhuizen, dus wat win je met de kennis over zijn locatie.
Idem voor mensen die op hun werk zitten.

Er zijn in elk geval meer problemen te verzinnen dan zinnige toepassingen voor zo'n service.
(ik heb het dan over echt regionaal zoeken. IP naar land gaat redelijk betrouwbaar)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/07/2015 17:58:10
Quote Anchor link
Ivo P op 07/07/2015 17:39:02:
Waar opdrachtgever ook nog niet over nagedacht had […]
Ja, dat is een goed advies van Ivo!
Kijk niet naar de middelen, maar naar het doel.
Wát wil je opdrachtgever nou eigenlijk bereiken?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.