waarde in adres balk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan

Johan

01/04/2007 17:25:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik heb een website met een header main en footer. in de links gebruik ik doormiddel van ?pag een waarde mee geven aan link wat er in main geladen moeten worden. het nadeel aan dit systeem is dat hele lange adressen krijgt. is er een manier zonder cookies of deze manier een waarde mee te geven aan een adres of dit niet in de adres balk zichtbaar te maken.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 11:28:36
 
Barry

Barry

01/04/2007 17:27:00
Quote Anchor link
Misschien dit:

Klik

of

een framepagina maken, met een frame van 0,1 bij 0,1 pixels, die je dus niet ziet.

Zo heeft bijv. www.norrod.nl het ook...

Groet,

Barry
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

01/04/2007 17:27:00
Quote Anchor link
$_SERVER['REQUEST_URI']
 
Jelmer -

Jelmer -

01/04/2007 17:30:00
Quote Anchor link
1 frame gebruiken en daarin je pagina weergeven.
voordelen:
- geen lange urls, staat 'netter' *kuch*
nadelen
- kan niet bookmarken
- sommige browsers kunnen raar gaan doen (Safari soms)
- geen URL -> geen linken naar jouw pagina in mails, fora, etc door mensen die niet weten hoe ze makkelijk om jouw frame heen moeten komen. Geen uit de URL lezen waar je bent, noch uit de titel van de pagina (die veranderd immers niet) dus je kan het niet zien in het venster noch de taakbalk.

conclusie: niet doen

Andere mogelijkheid: mod_rewrite
 
Johan

Johan

01/04/2007 17:33:00
Quote Anchor link
nou is de vraag om mijn host die mod geinstalleerd heeft is wel de mooiste oplossing. is er een makkelijke manier om het te controleren ( mijn host is namelijk spaans ) is er een controle scripje voor ?
 
Johan

Johan

01/04/2007 17:37:00
Quote Anchor link
oke controle script gevonden blijft nog wel een ingewikkeld stukje code
 
Johan

Johan

01/04/2007 17:42:00
Quote Anchor link
helaas mod is niet geinstalleerd zal eens wat meer gaan kijken in de richting van $_SERVER['REQUEST_URI']
 
Johan

Johan

01/04/2007 19:01:00
Quote Anchor link
oke ik had phpinfo gedaan en daar stond de mod niet tussen na mailen met de helpdesk blijkt deze appart te moeten worden geactiveerd wat nu gedaan is.

nou zit ik met de vraag waar plaats ik

RewriteEngine On
RewriteRule ^php/tutorials/(.*)/(.*)/ php/tutorials.php?cat=$1&id=$2


in mijn index gebruik ik deze functie om de pagina op tehalen

if (isset($_GET['pPag']))
{
$pPag=$_GET['pPag'];
}
else
{
print "<TD>";
print "Welcome page ";
print "</TD>";
}

bij een link


{
print "<a href=" . $_SERVER['PHP_SELF']. "?pPag=" . $link . " > " . $LinkNaam . "</a>";
}
 
Remy Brokke

Remy Brokke

01/04/2007 21:25:00
Quote Anchor link
Hoe heet het bestand? Want dan zou als het goed zijn de .htaccess dit moeten bevatten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^bestand/(.*)/ bestand.php?pPag=$1


Ik ben ook nog niet zo thuis in de mod_rewrite dus weet niet of hij werkt. Daarnaast zal ik ook geen hoofdletters gebruiken in je GET.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.