Waarde meezenden in formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Casper

Casper

30/07/2005 13:50:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik heb een probleem.. Ik maak mbv een database een uitslagen pagina voor de motorsport, maar nu wil ik die online kunnen updaten.. Maar omdat de plaats van de coureurs nog al is verandert in het klassement moet ook de id verandert worden. Nu heb ik dat de id, als je admin ben, wordt weergegeven in een input, als ik dan op een knop druk dan moet dat gewijzigde nummer ge update worden in de database, dus dan moet die mee gezonden worden in het formulier waarschijnlijk. Hoe moet ik dit oplossen?

Alvast bedankt ! Casper

Ps. Als je de vraag niet snapt, zeg maar wat je niet snapt dan
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 17:52:40
 
Han eev

Han eev

30/07/2005 14:38:00
Quote Anchor link
Wat wil je mee sturen en wat ga je er mee doen?

als ik de vraag wel snap kan je mieschien <input type='hidden'> gebruiken
 
Casper

Casper

30/07/2005 15:34:00
Quote Anchor link
ik denk niet dat ik dat bedoel..

ik bedoel zoiets dat als je op een submit knop drukt, dan gaat hij naar dezelfde pagina, en dan is de verwerking php. dus dan komt de mysql zooi opgang zeg maar. Dan moeten er queries uitgevoerd worden maar hoe maak ik een query als ik niet weet hoe ik de waarde mee moet zenden? oftewel, misschien kunnen jullie mij vertellen hoe ik een inhoud van een tekstveld mee kan zenden in het formulier zodat die inhoud in de database wordt gezet?

alvast bedankt!
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2005 15:42:00
Quote Anchor link
Je bedoelt hoe krijg je de waarde uit het form in een variable? Met $var=$_POST['formnaam'] of $var=$_GET['formnaam'] al naar gelang je het form met POST of GET verstuurt. Die $var kan je, na eventuele check, weer in je query gebruiken. Of begrijp ik je vraag ook niet?

Edit: Typo
Gewijzigd op 30/07/2005 15:44:00 door - SanThe -
 
Casper

Casper

30/07/2005 15:59:00
Quote Anchor link
ik gebruik in mijn query:

UPDATE `mgp_resultaten` SET `id` = 'nieuwe waarde' WHERE `id` = 'oude waarde'

maar moet je perse de oude waarde gebruiken in de UPDATE functie?

EDIT:

ik denk dat ik twee variabelen moet hebben:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?
$var_1
= "Nieuwe waarde";
$var_2 = "Oude waarde";
?>


maar hoe krijg ik dat voor elkaar, dat de oude EN de nieuwe waarde wordt mee gezonden?
Gewijzigd op 30/07/2005 16:08:00 door Casper
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2005 16:38:00
Quote Anchor link
Is het niet makkelijker om een extra veld in je db te maken? Bijv. klasse_id. Dan blijven alle gegevens van de coureur gewoon te vinden onder id en dan hoef je alleen de klasse_id te wijzigen.
 
Casper

Casper

30/07/2005 16:45:00
Quote Anchor link
ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik gebruik een while loop om de gegevens te echo'en en er staan 24 rijen in de tabel. ik wil meerdere rijen tegelijk kunnen updaten en dan lukt het me verder wel, ik doe nu als sql:

UPDATE `mgp_resultaten` SET `id` = '$id' WHERE `naam` = '$naam'

dus nu hoef ik de oude id niet meer te weten, ik hoef alleen nog te weten hoe je meerdere tegelijk kan updaten..
Gewijzigd op 30/07/2005 17:11:00 door Casper
 
Casper

Casper

30/07/2005 17:11:00
Quote Anchor link
Ik heb is geprobeerd wat er nou gebeurd met de database dmv echo'en van de variabelen van wat er geupdate wordt in de mysql. Ik kwam helaas tot de conclusie dat de allerlaatst rij werd ge echo'oot en niet alle rijen.. Wie weet hoe ik dat kan oplossen?
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2005 17:18:00
Quote Anchor link
Zitten er meerdere records in met dezelfde naam?
 
Casper

Casper

30/07/2005 17:35:00
Quote Anchor link
nee, er zit geen een dezelfde record in.
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2005 17:37:00
Quote Anchor link
Dan klopt het toch dat er maar 1 record wordt geupdate.
 
Casper

Casper

30/07/2005 17:40:00
Quote Anchor link
owja, eigenlijk wel logisch..

maar weet jij misschien een manier om meerdere tegelijk up te daten zonder ze allemaal apart te updaten/selecteren?
 
Casper

Casper

30/07/2005 18:56:00
Quote Anchor link
weet iemand een oplossing of niet? anders moet ik wat anders gaan proberen helaas..
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2005 19:00:00
Quote Anchor link
Als je verschillende records met verschillende waarden wilt updaten heb je daar verschillende queries voor nodig.
 
Casper

Casper

30/07/2005 19:04:00
Quote Anchor link
k*t, dat gaat me een hoop tijd kosten en het gaat om de MotoGP en elk jaar komen daar ook weer nieuwe rijders bij dus moet ik best veel doen helaas..

maar in ieder geval bedankt voor de hulp SanThe
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.