Waarde ophalen uit input, concateneren met andere var en gebruiker doorsturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ewergreen php

ewergreen php

02/12/2010 12:26:23
Quote Anchor link
Allen, ik geef toe dat ik een volledige JavaScript leek ben, maar heb nu toch vrij dringend een klein stukje JS nodig. Ik heb op een pagina die ik co-beheer geen toegang tot de PHP code, waar ik mij nochtans het best in thuisvoel, dus ik moet het met HTML en JS oplossen. Ik zou op een bepaalde pagina ook de mogelijkheid willen bieden om te zoeken in de site. Dit zou vrij makkelijk moeten zijn met wat logica. Ik neem de URL die gebruikt wordt voor zoekopdrachten, concateneer daaraan het zoekwoord dat ik via een inputveld ophaal en stuur de gebruiker naar deze pagina.

Ik wil liefst zoveel mogelijk zelf doen, maar loop vast bij het ophalen van de gegevens of het weergeven ervan (weergave van de gegevens is een test uiteraard). Iemand die me even kan verderhelpen met het volledige scriptje of enkel de fout in onderstaande?


<script type="text/javascript">
var baseURL = 'http://domain.XX/result/?q=';
var secondPart = oForm.elements["search"].value;
var URL = baseURL + secondPart;

document.write(URL);
</script>

<form><input type="text" name="search" id="txt_name" size="30" maxlength="70"> <input type="submit"/></form>

Toevoeging op 03/12/2010 08:36:03:

Ondertussen heb ik het zelf opgelost gekregen. Was eigenlijk best nog makkelijk. Moest iemand er iets mee zijn, hieronder vind je de code.

<script type="text/javascript">
function search(){
var baseURL = 'http://domain.xx/result/?q=';
var searchQuery = document.getElementById('searchQuery');
var fullURL = baseURL + searchQuery.value;
if(searchQuery.value != "")
window.location = fullURL;
}
</script>

<html>
<input style="width: 100px; padding-right: 40px;" type="text" id="searchQuery" class="uniformed text labeled">
<button STYLE='margin-left:-41px; cursor: pointer;' onclick='search()' title="Search!" type="submit"><span>Search</span></button>
</html>
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.