Waardebon Systeem
Ik was bezig met een systeempje op mijn website (beter gezegd: een testserver met XAMPP).
Daarop wou ik iets maken waarmee je een eenmalige code kunt gebruiken die bijvoorbeeld €15,- waard is. En dat er meerdere codes zijn.
Mijn bedoeling was dan dat elke keer dat een proces wordt gedaan er een beetje geld afgaat.
Ik weet niet hoe ik doet moet maken, maar ik zat zelf te denken aan HTML, CSS, PHP en MySQL.
Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groet Joost
Geef de code maar die je al hebt en geef aan waar je exact op vast loopt, dan is er hier vast wel iemand die je kan helpen om het probleem op te lossen zodat je zelf weer verder kunt.
Dat is nou net het probleem, ik weet niet hoe ik moet beginnen en het moet doen.
Ik zou denk ik eerst een loginsysteem moeten hebben in MySQL.
Zodat het geld in de database staat.
Ik neem aan dat jij dus op zoek bent gegaan naar inlog systemen ? Wat heb je daarbij gevonden ?
zoek je een inlogsysteem op basis van sessies of op basis van cookies ?
Ik hoef niet zo zeer een inlogsysteem, maar ik heb een database nodig waar gebruikers' geld op staat.
Maar dan zou je zomaar met iemand anders geld dingen kunnen doen.
En daarom moet er een klein inlogsysteempje op, denk ik.
Groet Joost
Gewijzigd op 14/06/2014 09:56:33 door - Ariën -
Ik heb zat te denken aan een inlogsysteem met de Google API.
Phpacademy.org geeft hier ook een videotutorial over,
maar kan ik daarmee wel gebruik maken van MySQL?
Of gaat dit niet met Google?
Gewijzigd op 15/06/2014 19:50:50 door - Ariën -
1. Maak een tabel aan in mysql, en zet daar minimaal de volgende kolommen in: (code waardebon(Dit kan met een random code generator, maar ook met een uniek id, die je telkens aan iemand mailt), waarde van de bon evt. nog een datum waarop hij is aangemaakt, en wanneer hij verloopt) (Laatste 2 niet verplicht)
2. Selecteer telkens de huidige waarde uit de tabel.
3. Haal er per transactie een bepaald bedrag af. Zet de nieuwe waarde weer in de tabel, met mysql update.
Maak een beveiliging, dat wanneer de waarde 0 is, er een foutmelding weergegeven wordt.
Succes,
Tim
Gewijzigd op 16/06/2014 21:38:51 door Tim Klein