Waardebon Systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Joost Kramers

Joost Kramers

13/06/2014 15:27:39
Quote Anchor link
Hallo,
Ik was bezig met een systeempje op mijn website (beter gezegd: een testserver met XAMPP).
Daarop wou ik iets maken waarmee je een eenmalige code kunt gebruiken die bijvoorbeeld €15,- waard is. En dat er meerdere codes zijn.
Mijn bedoeling was dan dat elke keer dat een proces wordt gedaan er een beetje geld afgaat.

Ik weet niet hoe ik doet moet maken, maar ik zat zelf te denken aan HTML, CSS, PHP en MySQL.
Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.


Groet Joost
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 02:19:32
 
Pipo Clown

Pipo Clown

13/06/2014 16:12:46
Quote Anchor link
Daar moet het inderdaad wel mee kunnen.

Geef de code maar die je al hebt en geef aan waar je exact op vast loopt, dan is er hier vast wel iemand die je kan helpen om het probleem op te lossen zodat je zelf weer verder kunt.
 
Joost Kramers

Joost Kramers

13/06/2014 16:44:45
Quote Anchor link
Hoi,
Dat is nou net het probleem, ik weet niet hoe ik moet beginnen en het moet doen.
Ik zou denk ik eerst een loginsysteem moeten hebben in MySQL.
Zodat het geld in de database staat.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

13/06/2014 17:43:13
Quote Anchor link
Ze hebben mij verteld dat het hier geen afhaalchinees is.

Ik neem aan dat jij dus op zoek bent gegaan naar inlog systemen ? Wat heb je daarbij gevonden ?
zoek je een inlogsysteem op basis van sessies of op basis van cookies ?
 
Joost Kramers

Joost Kramers

14/06/2014 09:26:28
Quote Anchor link
Hoi.
Ik hoef niet zo zeer een inlogsysteem, maar ik heb een database nodig waar gebruikers' geld op staat.
Maar dan zou je zomaar met iemand anders geld dingen kunnen doen.
En daarom moet er een klein inlogsysteempje op, denk ik.

Groet Joost
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2014 09:37:11
Quote Anchor link
Dan zou je een inlogsysteempje moeten zoeken of maken. Op zich is het niet heel lastig, en ik kan je aanraden om iets met sessies te zoeken/maken. Genoeg tutorials te vinden.
Gewijzigd op 14/06/2014 09:56:33 door - Ariën -
 
Joost Kramers

Joost Kramers

15/06/2014 17:37:41
Quote Anchor link
@Aar
Ik heb zat te denken aan een inlogsysteem met de Google API.
Phpacademy.org geeft hier ook een videotutorial over,
maar kan ik daarmee wel gebruik maken van MySQL?
Of gaat dit niet met Google?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/06/2014 19:50:00
Quote Anchor link
Je kan vast wel MySQL gebruiken voor de opslag van metadata van leden. Denk aan Nickname, woonplaats, websiteURL, beroep etc...
Gewijzigd op 15/06/2014 19:50:50 door - Ariën -
 
Tim Klein

Tim Klein

16/06/2014 21:38:37
Quote Anchor link
Ik dacht aan zo iets:
1. Maak een tabel aan in mysql, en zet daar minimaal de volgende kolommen in: (code waardebon(Dit kan met een random code generator, maar ook met een uniek id, die je telkens aan iemand mailt), waarde van de bon evt. nog een datum waarop hij is aangemaakt, en wanneer hij verloopt) (Laatste 2 niet verplicht)
2. Selecteer telkens de huidige waarde uit de tabel.
3. Haal er per transactie een bepaald bedrag af. Zet de nieuwe waarde weer in de tabel, met mysql update.
Maak een beveiliging, dat wanneer de waarde 0 is, er een foutmelding weergegeven wordt.

Succes,
Tim
Gewijzigd op 16/06/2014 21:38:51 door Tim Klein
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.