Waarden uit kolom niet tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 00:19:34
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website waarbij gebruikers inloggen. Nu heb ik een formulier gemaakt waar met een dropdown de gebruikers geselecteerd kunnen worden die in de database zijn opgeslagen. Echter in de database zitten ook gebruikers die ik niet in de lijst wil tonen in het formulier. Bv. de admin gebruiker. Hoe kan ik deze middels php code deze gebruiker niet tonen?

Bedankt.
Marco
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 07:25:48
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 00:33:53
Quote Anchor link
Hoezo zou je een dropdown willen gebruiken om de gebruikersnamen te kiezen?
Maakt dit het niet makkelijker om te zoeken wie een gebruiker is, waarna je door gelekte wachtwoordlijsten kan zoeken?

Antwoord op je vraag: filter in je database query erop, met bijv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT username FROM users WHERE status !='admin'
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:48:13
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie!

Het gaat om een portal voor een vereniging waar bestuursleden wijzingen aanvragen voor leden van de vereniging. Dan wil ik niet dat ze maar wat invullen, maar dat ze een keuze maken voor een account.

Helaas werkt de code niet.

Ik heb nu deze code in het veld staan:

//<code>
// Prepare the empty array
$items = array();
// Prepare the database connection
$db = JFactory::getDbo();
// Keep this if you'd like a "Please select" option, otherwise comment or remove it
$items[] = "|Maak een keuze[c]";

// Run the SQL query and store it in $results
$db->setQuery("SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE 1");
$results = $db->loadObjectList();

// Now, we need to convert the results into a readable format.
// The Items field will accept values in this format:
// value-to-be-stored|value-to-be-shown
// Eg. m|M-sized T-shirt
foreach ($results as $result) {
$value = $result->name;
$label = $result->name;
$items[] = $value.'|'.$label;
}

// Multiple values are separated by new lines, so we need to do this now
$items = implode("\n", $items);

// Now we need to return the value to the field
return $items;
//</code>


Ik wil graag dus de admin gebruikers niet in de lijst hebben staan. Hoe kan ik dit inbouwen?

Bedankt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:52:05
Quote Anchor link
Je SELECT query dus aanpassen.
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:53:10
Quote Anchor link
en wat moet daar dan komen te staan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:56:57
Quote Anchor link
Iets in de trant zoals ik mijn query omschreef in mijn bericht van gisteren.

Alleen is voor mij niet duidelijk hoe in jouw datastructuur een admin-rol wordt toegewezen.
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 22:12:57
Quote Anchor link
met een user ID. In dit geval nummer 72.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 22:17:07
Quote Anchor link
Dan wordt het dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT username FROM users WHERE UserID !=72


Alleen is het niet heel erg praktisch dat je de rechten hardcoded in je code plaatst .
Gewijzigd op 28/12/2023 22:20:05 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

29/12/2023 08:22:19
Quote Anchor link
Een id is gelijk aan een beheerder?
Heb je dan geen rollen/functie/beheer systeem?
Wat als er plots meerdere beheerders nodig zijn af andere functies?

Maak een extra tabel met functies of taken en wijs via een koppeltabel deze toe.

Jan
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2024 14:21:59
Quote Anchor link
Een user id is alleen en uitsluitend voor intern gebruik in je database, verder zou ik het echt nergens voor gebruiken of de een of andere betekenis aan toekennen.

Je hebt dus een extra column nodig in je users tabel waar de de rol of "status" van een user in aangeeft. Kijk in je query alleen uit met het woord "status", want dat is een gereserveerd woord in MySQL.

Sommige mensen werken in zo'n geval graag met backticks:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT id, user FROM users where `status` != 'admin' ORDER BY user ASC


Maar ik werk liever met tabel aliassen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT u.id, u.user FROM users u where u.status != 'admin' ORDER BY u.user ASC


Aanvulling 1: als je veel statussen gaat krijgen, kun je daarvoor weer een aparte tabel aanmaken.
Aanvulling 2: bij het echoën van je select dropdown zou ik het id in de value van het option element zetten en de user in de tekst van de option.
Gewijzigd op 01/01/2024 14:22:32 door Jan Koehoorn
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 19:53:22
Quote Anchor link
Bedankt voor de hulp tot nu toe. Wordt erg gewaardeerd.

Ik ben er bijna. Ik heb nu de volgende code:
"SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE `id` != '67'"

Ik wil meerdere gebruikers (id 70 en 72) uitsluiten. Hoe krijg ik dit in deze code verwerkt. Daarnaast wil ik de lijst ook direct sorteren op alfabet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 19:59:28
Quote Anchor link
Met OR of WHERE IN
En sorteren kan met ORDER

Maar waarom zou je dit op ID's willen doen?
Stel dat je iemand heel snel de rechten wilt ontnemen. Hoe doe je dat zonder in je code te graven? Een handige webinterface waarbij je een gebruiker kan aanklikken, en 'admin' kan aanvinken lijkt mij doeltreffender. Dus is het niet zinvoller op die richting op te kijken? De meningen in dit topic zijn al vrij duidelijk... ;-)
Gewijzigd op 01/01/2024 20:00:07 door - Ariën -
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 20:26:48
Quote Anchor link
Bedankt!

Ik heb een website gebouwd in joomla waarbij ik gebruik maak van RSform voor een formulier. Hierin moet de code komen te staan om voor een gebruiker rechten aan te kunnen vragen. Het is een veld waar alleen de weergave van een gebruikersnaam komt te staan, behalve de admin gebruikers (3 accounts beheerd door één persoon).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 20:55:46
Quote Anchor link
Dan raad ik aan om te kijken of je daar ondersteuning kan vinden voor gebruikersrechten.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/01/2024 19:36:06
Quote Anchor link
Ok :-)

Be my guest:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT *
FROM tabelnaam
WHERE id NOT IN(67,123,456)
ORDER BY column_name ASC


Vul zelf de juiste id's in bij het tweede en derde getal.
Gewijzigd op 02/01/2024 19:39:10 door Jan Koehoorn
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2024 19:47:43
Quote Anchor link
Ik ken Joomla niet zo maar heb je met RSforms niet al de mogelijkheid om in het controlpanel de rechten toe te kennen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.