Waarom stuurt hij twee keer
Ik heb een heel simpele mailing code. Het enige probleem is dat hij het mailtje twee keer verzend naar het email adres. Heeft iemand een oplossing?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$to = $_SESSION['form1']['klant_email'];
$subject = "Uw Bevestiging";
$body = "Beste".$_SESSION['form1']['klant_voornaam']. " " .$_SESSION['form1']['klant_tussenvoegsel']. "
" .$_SESSION['form1']['klant_achternaam']."\n\nDe reservering staat. Wij wensen u veel plezier bij het fietsen en hopelijk zal alles naar wens zijn.\n Natuurlijk kunt u altijd nog contact met ons opnemen om eventuele wijzigingen aan te brengen.\n\n
Het MAJE Fietsverhuurteam"
;
mail($to, $subject, $body) ;
if (mail($to, $subject, $body)) {
echo("<p>Ook is er een bevestigingsmail verstuurd!</p>");
} else {
echo("<p>De bevestigingsmail kon niet verstuurd worden</p>");
}
?>
$to = $_SESSION['form1']['klant_email'];
$subject = "Uw Bevestiging";
$body = "Beste".$_SESSION['form1']['klant_voornaam']. " " .$_SESSION['form1']['klant_tussenvoegsel']. "
" .$_SESSION['form1']['klant_achternaam']."\n\nDe reservering staat. Wij wensen u veel plezier bij het fietsen en hopelijk zal alles naar wens zijn.\n Natuurlijk kunt u altijd nog contact met ons opnemen om eventuele wijzigingen aan te brengen.\n\n
Het MAJE Fietsverhuurteam"
;
mail($to, $subject, $body) ;
if (mail($to, $subject, $body)) {
echo("<p>Ook is er een bevestigingsmail verstuurd!</p>");
} else {
echo("<p>De bevestigingsmail kon niet verstuurd worden</p>");
}
?>
regel10 weghalen
en leer php, dit is pre-basis
en leer php, dit is pre-basis
Je gebruikt ook 2 x mail() .... is dat dan vreemd dat je 2 maal een mail stuurd?
Sorry hoor wes..als je geen zin hebt om noob codes te verbeteren doe het dan niet.
maar pff erg dom van me idd.
maar pff erg dom van me idd.
wes heeft wel je noob code verbeterd, hij gaf zelf een mogelijke oplossing...
+ hij geeft je een tip.
+ hij geeft je een tip.
ik heb geen zin om elke 5 minuten topics hier van je te zien met dit soort vragen omdat je te lui bent php zelf te leren. dat wil ik zeggen.
'Hipska:
wes heeft wel je noob code verbeterd, hij gaf zelf een mogelijke oplossing...
+ hij geeft je een tip.
+ hij geeft je een tip.
Wat al veel meer is dan wat hij normaal doet bij dit soort topics
het is eigenlijk niet meer dan logica.
als ik:
doe krijg ik hem toch ook 2x op m'n scherm.
als ik:
doe krijg ik hem toch ook 2x op m'n scherm.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
Ja soms geven ze inderdaad een beetje botte opmerkingen. Dit is phphulp.nl niet phphulpvoorexperts.nl
'michael:
Ja soms geven ze inderdaad een beetje botte opmerkingen. Dit is phphulp.nl niet phphulpvoorexperts.nl
Dit is ook niet phphulpwijkauwenalleswelvoor.nl
Over de helf van de topics is een tut of al een keer een topic geweest.
'Jacco:
Dit is ook niet phphulpwijkauwenalleswelvoor.nl
+1 !
'Jacco:
De helft? Ik schat dat dit voor minstens 95% van alle topics het geval is! Er komen zelden of nooit zaken voorbij die niet reeds eerder zijn gevraagd of besproken.Over de helf van de topics is een tut of al een keer een topic geweest.
Zodra iemand de handleidingen weet te gebruiken, heeft hij/zij nauwelijks meer wat te vragen, een RTFM is voldoende om vrijwel alle problemen op te lossen.
En met google kom je nog 4% te weten!
'michael:
Mwah, mensen zijn hier toch niet zo bot? Je krijgt hier uitstekende hulp, maar natuurlijk moet je ook zelf wat doen. Met veel simpele dingen, waar je eigenlijk zo de oplossing voor kunt vinden, word je toch wel geholpen.
Naar mijn id zijn het ook vaak de mensen die problemen hebben die pissig worden, of zich niet aan de (internet) normen en waarden houd, lekker eigenwijs of verwachten dat wij het oplossen.
Meestal beantwoord ik vragen op een manier waar je het antwoord niet direct krijgt, maar meer een hint. Je kunt er zelf ook wat voor doen, en als je het zelf doet word je ook steeds beter in php.
Ook is het zo dat php.net bijna alle antwoorden heeft. Soms is het antwoord daar niet, maar als je dan zoekt op het internet vind je vaak wel iets.
Als je ook gewoon mee leest, leer je ook dingen: "Oh, een enkele quote is veel handiger dan een dubbele voor strings"
Het kan nog véél botter.
'Tommy:
En met google kom je nog 4% te weten!
en als dat op google volgens jou geen tut ofzo is wat moet dat volgens jou dan zijn?
Ik neem 95% van de 'botte mensen' in beslag, de rest van alle personen hier zit as we speak op een fluffy roze sofa met een glas limonade in de hand te observeren hoe schattig hun cavias eruit zien met veel 'aaaaah's en 'wat lieeeef'.
Dus al met al valt het best mee
Dus al met al valt het best mee
En 100% van de spam (nu nog maar 99% want ik spam nou ook)
Give a man a fish and he will eat for a day, teach him how to fish and he will eat for a lifetime
Dit is ook ongeveer het motto van de meesten hier MBT php
Dit is ook ongeveer het motto van de meesten hier MBT php