waarom wordt gebruik van globals afgeraden?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

11/12/2010 01:21:48
Quote Anchor link
hallo,
Ik ben nu ongeveer een jaartje bezig nu met OOP in PHP, en vraag me nu af waarom andere programmeurs afraden om globals te gebruiken. Ik zelf vind het wel van pas kommen op zeldzame momenten, maar ik word daar nu van afgeraden om het te gebruiken.

Wat zijn de nadelen van het gebruik van globals?? en wanneer hoort men het eigenlijk te gebruiken??
Voor wat ik heb begrepen is het ongeveer gelijk aan $_POST, $_GET qua rechten.

voorbeeld

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

 include '/path/to/file.php';

class object
{
 function
__construct()
 {

  global $a, $b;
 }

 function
echo()
 {

  echo $a.$b;
 }
}


?>
Gewijzigd op 11/12/2010 01:23:08 door Karizma Yusuf
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:45:33
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/12/2010 07:14:09
Quote Anchor link
Lees het eerste blokje, ik denk dat dit is waar jij het over hebt:

http://www.byte.nl/docs/Php-Register-Globals.html
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/12/2010 10:04:17
Quote Anchor link
register globals hebben er volgens mij niks mee te maken.
 
Niels K

Niels K

11/12/2010 10:29:11
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

11/12/2010 17:21:14
Quote Anchor link
bedankt voor de links, het is me nu veel duidelijker waarom gebruik van globals word vermeden.

Maar hoe meer deze artikelen lees artikelen, hoe meer ik mezelf gelijk probeer te krijgen. Want nadeel met global is dat het toegankelijk is door elke programma in je script en elk programma je global var kan wijzigen. Maar ik was eigenlijk van plan om deze vars te gebruiken als meldingen/berichten, waarvan ik denk dat er geen schade aan iemands website kan worden gebracht door een foutje in zo een var. Want het wordt niet gecontroleerd op zijn value of het gaat niet langs een functie waar het gewijzigd kan worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.