Wanneer wordt sessie cookie weggeschreven?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 11:07:21
Quote Anchor link
Dat moet je bij privacy instellen en niet bij beveiliging
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 09:09:55
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 11:14:16
Quote Anchor link
Thanks, idd. Ik heb even een test gedaan en kom tot de conclusie dat de sessie cookies, en dus je sessie, dan inderdaad niet werken :-s
 
Ellen P

Ellen P

16/12/2010 11:35:26
Quote Anchor link
@John D, Ik ga je script even bekijken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 13:02:39
Quote Anchor link
Mijn vorige code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6


Deze code vernietigde de huidige sessie en maakte een nieuwe aan met een nieuw id.

Nu heb ik 'm vervangen door:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$_SESSION
= array();
session_destroy();
$session_name = session_name();
if (isset($_COOKIE[$session_name])) {
  $session_cookie_parameters = session_get_cookie_params();
  setcookie($session_name, false, $session_cookie_parameters['lifetime'], $session_cookie_parameters['path'], $session_cookie_parameters['domain'], $session_cookie_parameters['secure']);
}

?>


Deze code vernietigt ook de huidige sessie evenals de cookie (indien die geset is). Er wordt nu dus geen nieuwe sessie meer gestart. Op het moment dat ik nu een nieuwe sessie aanmaak krijg ik ook automatisch een nieuwe id. Het lijkt allemaal goed te werken.

Toevoeging op 16/12/2010 13:06:09:

Ik ben zelf bezig met een framework waarin standaard een sessie wordt gestart. Nu vraag ik me af wat wijsheid is. Stel dat iemand geen cookies accepteert, dan kun je A) een melding tonen dat hij / zij cookies moet inschakelen omdat de site anders niet werkt B) de sessie id via de url meesturen.

Optie B lijkt me vanwege veiligheidsrisico's niet echt wenselijk. Optie A is echter ook vrij drastisch. Wat is de beste oplossing?
Gewijzigd op 16/12/2010 13:07:03 door Ozzie PHP
 
Niels K

Niels K

16/12/2010 13:13:28
Quote Anchor link
bepaalde onderdelen in je site uitschakelen? Ligt er natuurlijk wel aan welke applicatie het is. Als je alleen sessie wilt starten voor bijvoorbeeld achtergrond kleur (slecht voorbeeld maar goed) dan gewoon via url meegegeven heeft voor de rest toch niet echt consequenties

Maar goed, als jij login hebt, en ze proberen dat, worden ze elke keer weer uitgelogd nadat ze zijn 'ingelogd' simpel omdat er geen sessie's zijn gestart. Maar ik vraag me af hoeveel % van de internetgebruiker geen sessie's toestaat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 13:17:41
Quote Anchor link
Precies wat je zegt Als ze inloggen en ze komen op de volgende pagina dan zijn ze weer uitgelogd. Maar ik sla bijvoorbeeld ook paden en configuratiesettings in de sessie op. Kortom, ik heb eigenlijk altijd sessies nodig. Meegeven via de url lijkt me niet verstandig... ik denk dan toch gewoon een error melding tonen en de rest van de site stoppen.
 
Niels K

Niels K

16/12/2010 13:19:40
Quote Anchor link
Precies, dat zou denk ik ook de beste oplossing zijn, maar nogmaals het komt niet sporadisch voor dat iemand zijn sessie's uit heeft staan.

Een gemiddeld persoon maak gebruik van een email client op het web. Daarvoor zijn ook sessie's nodig. Als sessie's uitstaan moet je denk ik gelijk rekening mee houden dat er mensen met verkeerde bedoelingen op je site zitten. Want, als je het namelijk slecht gescript hebt, wat ik overigens niet van je verwacht hoor, en je controleert niet of een sessie is gezet of waarde bevat kan die kwaadwillige persoon weer 'extra' dingen op jouw. Maar goed, ik zou als ik jouw was jezelf er niet te veel druk om maken.
Gewijzigd op 16/12/2010 13:23:46 door Niels K
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 13:22:00
Quote Anchor link
Ik denk ook idd dat het vrijwel niet voorkomt, maar als het wel zo is, dan toch maar de website platleggen :$
 
Niels K

Niels K

16/12/2010 13:24:06
Quote Anchor link
Zie mijn edit van de vorige post
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 13:28:26
Quote Anchor link
oke, thanks ;)
 
Ellen P

Ellen P

16/12/2010 13:33:15
Quote Anchor link
Hoe krijg je trouwens in dit forum de code in van die genummerde code veldjes? Ik zie nergens een knopje daarvoor?
Waarom geef je daar trouwens de voorkeur voor, boven de al eerder door mij aangegeven code?

$_SESSION = array();
session_destroy();
if( isset($_COOKIE[session_name()]) ) {
//setcookie(session_name(),'',time()-42000,'/');
}
 
Niels K

Niels K

16/12/2010 13:36:29
Quote Anchor link
@Ellen

Dit kun je doen door, de code tags om je code heen te zetten. Gelijk heb je overigens dat knopjes bij het plaatsen van een reactie niet overbodig zullen zijn. Maak anders hiervoor een topic aan in de plaats die daarvoor bestemd is?

EDIT.

BB parser werkt niet meer.. of werkt niet goed? bij ignore
Gewijzigd op 16/12/2010 13:38:31 door Niels K
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 13:37:12
Quote Anchor link
gewoon je code tussen php tags zetten...


de code die ik gebruik past volgens mij ook alle parameters aan of iets dergelijks. Hij stond exact zo op php.net
 
Ellen P

Ellen P

16/12/2010 13:51:26
Quote Anchor link
<code>test code tags</code>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
test code tags


Ah, met rechte blokcodes dus

Maar toen ik dit onderwerp opende heb ik de code ook niet in zo'n netjes blokje geplaatst in toelichting in vakje 3. Nu weet ik dus wel hoe het moet.
Gewijzigd op 16/12/2010 13:54:29 door Ellen P
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 13:55:11
Quote Anchor link
of

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?*php

*?>


zonder de st*rretjes
 
F Loogman

F Loogman

16/12/2010 14:08:20
Quote Anchor link
Als je het sessie_id in de URL meegeeft dat is dat normaal gesproken geen bijzonder security risico, want ook het sessie id in het/de cookie(s) is met de juiste tools te wijzigen of faken. Het enige wat niet slim is om te doen is om sessie/persistente gegevens op te nemen in de URL, maar dat is iets heel anders dan een sessie id.

Als je je echt zorgen maakt over beveiliging moet je over naar SSL, maar voor een gewone website, ook een webwinkel winkelmandje, is het gebruik van een voldoende lang en willekeurig sessie id prima. Tot aan de opgave van persoonlijke gegevens en de betaling tenminste.
 
Niels K

Niels K

16/12/2010 14:10:19
Quote Anchor link
@Loogman

Over dat SSL ben ik het niet met je eens, je krijgt dan alleen een beveiligde verbinding. Als je script nog steeds lek als een mandje is door SQL, XXS injecties kan je site nog steeds naar galemoeren worden geholpen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 14:16:36
Quote Anchor link
F Loogman op 16/12/2010 14:08:20:
Als je het sessie_id in de URL meegeeft dat is dat normaal gesproken geen bijzonder security risico.

Het risico is wel hoger, want als iemand met een sniffer programma jouw url met sessie id tegenkomt, kan ie jouw sessie kapen / overnemen.
Gewijzigd op 16/12/2010 14:16:55 door Ozzie PHP
 
TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 14:22:03
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2010 14:16:36:
F Loogman op 16/12/2010 14:08:20:
Als je het sessie_id in de URL meegeeft dat is dat normaal gesproken geen bijzonder security risico.

Het risico is wel hoger, want als iemand met een sniffer programma jouw url met sessie id tegenkomt, kan ie jouw sessie kapen / overnemen.

Een sniffer leest ook de headers wel mee, het risico zit meer in logs die te lezen.
Ook heb zit het probleem in het kopieren van een url uit de browser naar een forum o.i.d. Hierbij moet je verder je sessie beveiligen wat toch al moet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2010 15:33:31
Quote Anchor link
TJVB tvb op 16/12/2010 14:22:03:
Een sniffer leest ook de headers wel mee, het risico zit meer in logs die te lezen.
Ook heb zit het probleem in het kopieren van een url uit de browser naar een forum o.i.d. Hierbij moet je verder je sessie beveiligen wat toch al moet.

Bedoel je dat iemand met sniffer software gewoon de sessie_id ziet staan?
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.