Wanner for en wanneer while

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Omar M

Omar M

21/12/2008 17:42:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik ben nu die video tutorial aan het doen. Dit gaat allemala prima de meeste dingen ken ik al. Maar nu gaat het over de for en de while loop. Maar wanneer moet je een while gebruiken en wanneer een for? Of is dit toch meer een persoonlijke keuze? Of raden jullie een bepaalde aan of is de andere sneller etc.?

Omar
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 22:10:48
 
Ed

Ed

21/12/2008 17:51:00
Quote Anchor link
For($i = 1, $max = count($array); $i < $max; $i++) {}
Deze doorloopt de lus een vooraf vast gesteld aantal keer.

While (true) {}
Blijft eindeloos loopen totdat het statement false wordt, of een continue.
 
Omar M

Omar M

21/12/2008 18:11:00
Quote Anchor link
Ok, dat was het. Ikzelf ben nu met de kennis die ik nog heb een scripje te maken. Nu wil ik zorgen dat het script telt hoeveel bestanden er in een map staan. Dus eerst dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php

$map
= "/afbeeldingen/";

$omap = opendir($map); #Maakt de map "afbeeldingen" open.
$lmap = readdir($map);  # Leest de map "afbeeldingen".
?>


Maar nu wil ik dat hij de bestanden wat dus afbeeldingen zijn telt. Met "count()" maar dan moet hij toch eerst de afbeeldingen weten?

Sorry dat ik deze vraag hier ook stel maar het leek me een beetje raar als ik alweer een nieuw topic open.

Alvast bedankt!

Omar
 
Bo az

Bo az

21/12/2008 18:35:00
Quote Anchor link
Als je met php5 werkt dan raad ik je aan niet te kijken naar opendir en readdir etc. dat is omslachtig. Sinds php5 is er scandir die is eenvoudiger. Zie ook: http://nl.php.net/manual/en/function.scandir.php

Scandir geeft een array terug, wat count doet is niets anders dan het aantal 'elementen' in een array tellen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$dir
= scandir('map/submap');
$aantal = count($dir);
var_dump($dir);
var_dump($aantal);
?>
 
Marco

Marco

21/12/2008 18:37:00
Quote Anchor link
Als je wilt weten hoeveel bestanden er in een bepaalde map staan, kun je dat op deze manier doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$map
= "/afbeeldingen/";

$handle = opendir($map);

$count = 0;
while(($file = readdir($handle)) !== false) {
  if($file != "." && $file != "..") {
    $count++;
  }
}

?>


Er zijn eenvoudigere manieren om dat te doen, maar ik denk dat je dit wilt weten omdat je met de while- en for-lussen aan het spelen bent. Boaz geeft een voorbeeld van zo'n eenvoudige manier, die je ook moet aanhouden als je in de weer gaat met het verwerken van bestanden en mappen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.